Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
În anul 2002, pe piaţa locală apărea un brand maghiar care are peste 7.000 de magazine pe pieţele din regiune. Este vorba despre CBA, un retailer alimentar care a dezvoltat în ţara noastră o reţea de peste 150 de unităţi deshise în sistem de franciză. Brand-ul este dezvoltat în România de către compania CBA Nord Vest, care va continua expansiunea şi în acest an.
„CBA reprezintă o asociere a comercianţilor autohtoni in scopul organizării pieţei in faţa retailerilor internaţionali. Reţeaua de magazine afiliate centrului logistic CBA Nord Vest reprezintă o combinaţie între asocierea pentru cumpărare şi un sistem de franciză”, susţin reprezentanţii CBA Nord Vest pe site-ul companiei.
Compania CBA Nord Vest deţine un centru logistic care aprovizionează magazinele unde este prezent brand-ul: Satu Mare, Maramureş, Bihor, Sălaj, Arad, Timiş, Cluj, Mureş, Suceava şi Argeş. Potrivit ZF, investiţia înţr-un magazin variază de la 30.000 de euro la 300.000 de euro, în timp ce capitalul de lucru pleacă de la 50.000 de euro şi merge către 200.000 de euro.
CBA, o compania originară din Ungaria, este prezentă, în afară de piaţa-mamă şi piaţa locală şi în Polonia, Serbia, Cehia, Slovacia şi Bulgaria, cu peste 7.000 de magazine.
Pe piaţa locală compania concurează cu reţelele de cartier ale marilor brand-uri internaţionale: La Doi Paşi de la Metro, Express de la Carrefour, City de la Profi. Vom trece pe lista şi franciza Shop&Go de la Mega Image cu toate că belgienii s-au axat pe dezvoltarea acestui brand mai mult în Bucureşti.
În acelaşi timp, pe piaţa de retail un nou brand autohton şi-a anunţat intrarea în insolvenţă. Este vorba despre Succes, companie fondată în anul 1994 de omul de afaceri Nicolae Sarcina. Reţeaua de magazine ar putea fi preluată de retailerii cu cel mai extins număr de unităţi din România: Profi şi Mega Image.
Articole citite
Dnipro-M este un lanț dinamic de magazine specializate în unelte electrice, extinzându-se prin modelul de franciză. Ce îl diferențiază de concurență?
Cea mai mare comunitate de antreprenori independenți din România, respectiv franciza LaDoiPași, care a depășit două mii de magazine, își dorește să aibă noi parteneri în toată țara.
Dacă vrei să ai un partener puternic care este, de fapt, cea mai mare rețea de magazine independente din România, alătură-te francizei LaDoiPași.
Franciza Leonidas, cu o prezență internațională remarcabilă și două decenii de existență în România, continuă expansiunea la nivel național.
O franciză mai puțin obișnuită, creată de un jurnalist din Slovenia, a început să se extindă la nivel european.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Descoperă oportunitatea de a dezvolta un business profitabil în domeniul floristicii, alături de Floria, un brand consacrat și lider pe piața din România.
Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Subiecte populare in Forum
Panda iubeşte Asia
Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare...
Un nou concept echilibrat
Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...
Un nou concept echilibrat
Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu unde-i nu-i durere si suspin
Panda iubeşte Asia
Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar daca numai dus un mic numar dintre...
Panda iubeşte Asia
Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...
Un nou concept echilibrat
Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar
Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.