Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

CBA, o compania originară din Ungaria, este prezentă, în afară de piaţa-mamă şi piaţa locală şi în Polonia, Serbia, Cehia, Slovacia şi Bulgaria.
Miercuri
14.01.2015
Un retailer alimentar a construit o reţea de peste 150 de magazine în franciză pe piaţa locală.
 

În anul 2002, pe piaţa locală apărea un brand maghiar care are peste 7.000 de magazine pe pieţele din regiune. Este vorba despre CBA, un retailer alimentar care a dezvoltat în ţara noastră o reţea de peste 150 de unităţi deshise în sistem de franciză. Brand-ul este dezvoltat în România de către compania CBA Nord Vest, care va continua expansiunea şi în acest an.

„CBA reprezintă o asociere a comercianţilor autohtoni in scopul organizării pieţei in faţa retailerilor internaţionali. Reţeaua de magazine afiliate centrului logistic CBA Nord Vest reprezintă o combinaţie între asocierea pentru cumpărare şi un sistem de franciză”, susţin reprezentanţii CBA Nord Vest pe site-ul companiei.

Compania CBA Nord Vest deţine un centru logistic care aprovizionează magazinele unde este prezent brand-ul: Satu Mare, Maramureş, Bihor, Sălaj, Arad, Timiş, Cluj, Mureş, Suceava şi Argeş. Potrivit ZF, investiţia înţr-un magazin variază de la 30.000 de euro la 300.000 de euro, în timp ce capitalul de lucru pleacă de la 50.000 de euro şi merge către 200.000 de euro.

CBA, o compania originară din Ungaria, este prezentă, în afară de piaţa-mamă şi piaţa locală şi în Polonia, Serbia, Cehia, Slovacia şi Bulgaria, cu peste 7.000 de magazine.

 Pe piaţa locală compania concurează cu reţelele de cartier ale marilor brand-uri internaţionale: La Doi Paşi de la Metro, Express de la Carrefour, City de la Profi. Vom trece pe lista şi franciza Shop&Go de la Mega Image cu toate că belgienii s-au axat pe dezvoltarea acestui brand mai mult în Bucureşti.

În acelaşi timp, pe piaţa de retail un nou brand autohton şi-a anunţat intrarea în insolvenţă. Este vorba despre Succes, companie fondată în anul 1994 de omul de afaceri Nicolae Sarcina. Reţeaua de magazine ar putea fi preluată de retailerii cu cel mai extins număr de unităţi din România: Profi şi Mega Image.


Elena Cărăușu
ziarist

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015