2012-10-31

Francizații McDonald’s sunt nemulțumiți

Relația dintre francizor și francizat poate fi una tensionată, mai ales când francizaților li se solicită să cheltuie sume mari de bani pentru inițiativele corporației.

Programele de remodelare de business și cele de marketing sunt în prezent subiecte foarte sensibile pentru McDonald's. Publicația Burger Business prezintă rezultatele unui studiu realizat de Mark Kalinowski, analist al companiei Janney Capital Markets, pe 30 dintre francizații lanțului de fast-food. Acesta a încercat să afle cum au influențat programele de rebranding derulate de McDonald's business-urile francizaților.

McDonald s

De-a lungul timpului, McDonald’s a comercializat diverse produse care s-au dovedit a fi un real eșec. Dintre acestea enumerăm: McSpaghetti, Pizza&McPizza, McHotDog, McAfrika, Hula Burger.

Este un studiu mic, realizat pe un eșantion de doar 30 de subiecți, deci nu este reprezentativ pentru întreaga rețea de franciză a fast-food-ului, însă ne ajută să ne formăm o părere despre relația francizor-francizat în cazul primei francize clasice care a apărut în România.

Cei 30 de francizați au folosit cuvinte destul de dure pentru a caracteriza impactul programelor de rebranding și remodelare ale lanțului de fast-food:

  • ”Am ajuns să falimentăm sistemul din cauza programelor de rebranding!”
  • ”Programele de remodelare de business ne distrug cash flow-ul și capitalul.”
  • ”Veniturile cresc însă nu în același ritm în care se măresc veniturile McDonald's.”

Nemulțumirile francizaților nu sunt legate doar de programele de remodelare de business, ci și de programele de discount-uri, precum comercializarea băuturilor și meniurilor la prețul de 1 $, în condițiile în care produsele alimentare sunt din ce în ce mai scumpe. ”Operatorii McDonald's nu au cum să aplice toate aceste reduceri și în același timp să contribuie financiar la remodelarea restaurantelor McDonald's ”, spune unul dintre francizați.

”Avem nevoie de o portiță care să ne permită să facem profit, fără să fim nevoiți să-l returnăm în întregime”, este opinia unul alt francizat.

McDonald's în România
Primul restaurant McDonald's din România a fost deschis pe 16 iunie 1995, la parterul centrului comercial Unirea din București. Restaurantul de la Unirii este prima franciză clasică apărută pe piața românească. În prezent McDonald's deține în țara noastră 64 de restaurante în 21 de orașe, dintre care 28 în București și 36 în restul țării. Compania americană are peste 3.500 de angajați.

Marcu Valentina, PR Manager în cadrul McDonald's, a declarat pentru Franchising.info.ro că în prezent compania nu este interesată de încheierea de parteneriate de franciză pe teritoriul României, însă este în căutarea unor noi locații potrivite pentru deschiderea de noi restaurante.

(E.C.)

Distribuie articolul

Comentează pe forum

1

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank