Să nu te atașezi prea tare de un brand
În fotografie: Mihaela împreună cu băiețelul ei
Un sfat pe care îți dai repede seama că Mihaela nu l-a urmat când începe să-ți povestească despre business-urile pe care le administrează: Tea Forte din anul 2011 și Leonidas din 2007. ”Nu sunt mare consumatoare nici de ceai nici de ciocolată, numai să nu te iei de brand-urile mele”, spune Mihaela. ”Mai demult, un domn mi-a zis : ”Niciodată să nu te atașezi prea tare de un brand”. Este un sfat pe care nu l-am urmat însă mi-l amintesc din când în când și îmi dau seama că așa e. Nu trebuie să fii prea atașat pentru că până la urmă este vorba despre un business. E un sfat foarte cuminte, inteligent. Brand-urile astea au viața lor. Tu ești un simplu importator. Sistemele se schimbă, iar tu poți rămâne fără brand. Cu cât te implici mai tare, cu atât și dezamăgirea va fi pe măsură. În teorie sună bine, însă în practică nu mi-a ieșit. Sunt foarte atașată de business-urile mele, în mod special de Tea Forte.”
Cum ai aflat despre brand-ul Tea Forte?
A fost dragoste la prima vedere. Am aflat despre ei de pe un site de produse Gourmet. Am văzut o cutiuță de ceai și nu-mi venea să cred. Dumnezeule, ceai care arată așa! Este extraordinar! Îl vreau! Le-am scris celor de la Tea Forte, în Statele Unite ale Americii și le-am zis că vreau să fiu distribuitorul lor. Ei au fost foarte diplomați. Le-am trimis propunerea de site și de atunci s-a transformat toată relația. Pentru că le-a plăcut atât de mult, mi-au zis direct: ”Ia ce vrei: poze, acces la baza de date. Cu ce putem să te ajutăm?” . Tipa de la marketing de la Tea Forte, îmi povestea că Peter, fondatorul companiei, se plimba cu iPad-ul prin birouri și le arăta angajaților site-ul nostru- ”Uitați ce au făcut cei din România- așa se face!”.
Cum au întâmpinat românii acest concept?
Am fost surprinsă de cât succes a avut Tea Forte în România, nu doar din punct de vedere al design-ului, cât și al ceaiului în sine. Nu mi s-a întâmplat până acum să-mi zică cineva ceva de rău despre el, în afară de faptul că e scump. Ei și în SUA sunt poziționați ca un ceai premium – un produs excelent pentru locații excelente.
Ai vorbit într-o emisiune TV despre faptul că statul pune bețe în roate antreprenorilor. Susții în continuare această idee?
Da, bineînțeles. Deja nu mai am surprize din partea statului. Chiar îi spuneam zilele trecute unui angajat că toate aceste controale sunt ca anotimpurile. Poți fi sigur că vor veni în control înainte de 1-8 martie, Crăciun, Paște. Așa funcționează lucrurile. Însă nu controalele sunt problema ci faptul că statul trăiește de pe urma unor oameni care vor să facă ceva și în loc să-i ajute și să-i stimuleze, nu știe cum să le pună bețe în roate. Statul ca structură este neperformant, necompetitiv și profită de ceilalți. Deci da, statul poate fi considerat un dușman al antreprenorilor.
Care sunt calitățile pe care consideri că trebuie să le aibă un antreprenor ca să aibă succes pe piața românească?
Trebuie să ai mult curaj. Să nu te lași demotivat. Nu zic să fii irațional și inconștient, dar să nu pleci urechea la toate răutățile. Dacă ai și un pic de experiență în domeniul în care îți pornești afacerea, este și mai bine. Pe mine niște experiență în retail m-ar fi ajutat enorm. M-a ajutat experiența din publicitate și relațiile pe care le aveam, dar nu știam nimic despre retail. Am reușit însă să nu am șefi și consider că asta e cea mai mare realizare. La fostul loc de muncă am avut un șef foarte stresant, însă din frustrări se pot naște și lucruri frumoase. Toți oamenii care au plecat din compania fostului șef și-au făcut firme.
Ca unic distribuitor al Tea Forte pe piața locală, ce planuri de dezvoltare ai pentru următorii ani?
Vreau să mă profilez mai mult pe HORECA și retail datorită potențialului fantastic pe care îl au aceste domenii. Am participat recent la un târg unde am avut un feedback excelent. Cei de la Tea Forte au construit niște seturi extraordinare pentru HORECA. Colaborez deja cu Hotel Epoque de lângă Cișmigiu și vreau să intru în locuri care sunt interesate și de design, nu doar de prețuri.
Articole citite
Franciza Used Products este în plin proces de expansiune și caută parteneri strategici pentru creșterea numărului de magazine.
Franciza Used Products este o afacere sustenabilă, care încurajează conceptul de reciclare și reintroducere a produselor electronice și electrocasnice noi și pre-utilizate în ciclul comercial.
Sistemul de franciză DIEGO, un model de comerț cu amănuntul la cheie care funcționează cu succes de trei decenii, caută noi parteneri în România.
Franciza Used Products este parcă făcută pentru conjunctura actuală, când ai nevoie de anumite aparate și echipamente dar nu poți să ți le procuri pe cele de top
Sistemul de franciză DIEGO care și-a demonstrat succesul în domeniul amenajărilor interioare de aproape trei decenii, caută noi parteneri în București și în alte localtăți din România
Cele mai citite
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Cea mai apreciată franciză europeană în educație și divertisment științific pentru copii, Fun Science-Profesorii Trăsniți, a deschis primul centru de edutainment “The Lab”.
Subiecte populare in Forum
Franciza iubitorilor de animale
M-ar interesa detalii pentru județul Gorj. Mulțumesc!
Grupul Floria atacă piața B2B
Bună. Ma numesc Emilia. Am 44 de ani. Ma interesează o franciza ptr o florărie. Am avut o florărie deschisa în Rm Vilcea. Pe care am închis-o temporar... Vreau sa...
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Sunt inebunita dupa produsele IKEA.... sunt utile si oricat de carcotas ai fi nu poti gasi subiect de discutii in privinta calitatii
IKEA România a cumpărat terenul pentru al doilea magazin
Produsele celor de la IKEA sunt accesibile ca pret si nu mai vorbim de calitate care este superioara
Diverta merge la ASE
Cand nu uitam de cultura mai traim pe aceste meleaguri inca romanesti, M A I V R E M A R T I C O L E....
Petale de viaţă în afaceri
Am vazut un domn nins de ani cu haine la fel de venerabile si bine intretinute si cu un buchet mic cumparat de la o doamna venerabila si AM STIUT CUI II ESTE DESTINAT...
Diverta merge la ASE
Un izvor de intelepciune,patriotism,talent ...un izvor :DAN PURIC
Diverta merge la ASE
DAN PURIC...ce poti sa mai spui ...ce poate spune un nimeni ca mine despre marele DAN PURIC .Incaperile oricat de imense ar fi sunt neincapatoare cand este el prezent.