Motto-ul unei francize: Toți pentru unul, unul pentru toți

La 36 de ani, Cosmin Munteanu, manager franciză Euromaster, are o experiență de 9 ani în industria auto. ”Mașinile sunt cele mai apropiate de sufletul meu”, spune Cosmin, menționând și pasiunea pe care o pentru motociclete și biciclete, ”de fapt, pentru tot ce ține de mobilitate”.
Marţi
28.05.2013
Astfel subliniază Cosmin Munteanu, manager franciză Euromaster, importanța implicării tuturor membrilor unei rețele de franciză în business.
 

La nivel european, Euromaster deține peste 2.000 de centre de service, inclusiv centre deschise în sistem de franciză. Ce informații ne puteți oferi despre sistemul de franciză Euromaster?
Rețeaua Euromaster a apărut în anul 1992, având ca acționar majoritar compania Michelin. Ideea de a deschide această franciză a venit și pentru a le oferi suport partenerilor deja existenți, pentru că rețeaua Michelin derulează un program de parteneriat. Franciza a fost văzută ca o trecere de la un program de parteneriat către ceva mai bun. Astfel, în anul 2008 a fost dat startul programului de franciză, care s-a extins în 13 dintre cele 17 țări în care suntem prezenți. În România, programul de franciză Euromaster a fost lansat în 2011. Avem o metodă care, din punctul meu de vedere, ar trebui să existe la toți francizorii. Înainte să începem programul de dezvoltare al francizei am testat acest concept prin doi piloți, cu două modele de business, în două zone diferite: București și Bistrița. Un model a fost axat pe business-ul pentru autoturisme, celălalt pentru camioane și vehicule industriale. După ce am avut rezultate și ne-am dat seama că modelul este funcțional și în România, am început dezvoltarea rețelei.

În rândul șoferilor, Euromaster este cunoscut ca un expert în anvelope. Ce condiții trebuie să îndeplinească o persoană care decide să se alăture rețelei de franciză Euromaster?
Calitatea principală pe care trebuie să o aibă este cea de antreprenor. Franciza este un model de business care se adresează antreprenorilor. Chiar dacă achiziționezi un concept la cheie este absolut necesar să îți păstrezi spiritul antreprenorial. Noi susținem inclusiv partea de independență. Din punct de vedere al investiției, costurile diferă. Dacă vorbim de investiție de la momentul zero, care se numește greenfield, costurile care sunt necesare atât pentru infrastructură și pentru echiparea service-ului sunt foarte importante. Dacă vorbim de un service deja existent, care are deja activitate, însă în momentul de față consideră că este necesar să se dezvolte sub un brand, atunci cea mai mare parte a investițiilor legate de implementarea conceptului sunt susținute în principiu de noi, de Euromaster.

Sunteți managerul rețelei de franciză Euromaster. Care este părerea Dvs. despre o afacere în franciză?
Am o experiență de 9 ani de zile în industria auto și am fost mai mult decât încântat să mă alătur proiectului de franciză Euromaster. Este un model de business care oferă suport pe toate segmentele unei afaceri, pornind de la marketing, oprimizare de costuri, fluxuri, partea operațională, personal etc. Franciza mi se pare o provocare, atât pentru francizor cât și pentru francizat și cred că poate fi văzută ca o căsătorie. De fapt, este mai mult decât o căsătorie pentru că are mai multe părți implicate. Motto-ul unei francize trebuie să fie toți pentru unul și unul pentru toți. Astfel, rețeaua crește, bazându-se în primul rând pe bunele practici.

Ce recomandare aveți pentru persoanele interesate să se alăture unei rețele de franciză?
Important este să privească aderarea la un concept pe termen lung pentru că orice afacere trebuie să aibă ca viziune sustenabilitatea ei. Nu atât condițiile de moment sunt importante, cât suportul și planurile de dezvoltare ale francizorului și francizatului în aceeași măsură. Vreau să subliniez faptul că rolul francizorului nu trebuie să fie un rol de autoritate, ci unul de suport.

(E.C.)
/3/
Vezi mai multe