2014-01-07

Rompetrol, afaceri în scădere pentru 2014

Reducerea prețului petrolului afectează afacerile Rompetrol, unul dintre grupurile petroliere care se extinde și în sistem de franciză.

Grupul Rompetrol, controlat de KazMunaiGaz din Kazahstan, estimează pentru anul acesta o cifră de afaceri de 12 miliarde dolari, în scădere cu 7,6% față de nivelul de 13 miliarde dolari atins în 2013, ca urmare a prognozelor privind reducerea prețului petrolului, scrie Wall-Street, citând Mediafax.

Rompetrol, benzinarie Fot. PROFIT system

În Republica Moldova, Rompetrol deține peste 50 de staţii de distribuţie în sistem de franciză și 4 staţii proprii, situate în nordul ţării, care comercializează exclusiv autogaz, cât şi capacităţi de stocare la Târnova.

"Această estimare este făcută pe baza prognozei că în 2014 prețul petrolului va fi mai mic decât în 2013”, a declarat vicepreședintele grupului Rompetrol, Azamat Zhangulov. El a adăugat ca în 2013 rafinaria Petromidia a prelucrat 4,5 milioane tone de petrol, iar în 2014 va rafina 5,4 milioane tone de titei, un nivel record pentru unitatea de procesare din România.

Activităţile de retail ale Grupului Rompetrol sunt desfăşurate în peste 1.100 puncte de distribuţie carburanţi deţinute şi operate în ţări precum România, Georgia, Bulgaria, Moldova, Ucraina, Franţa şi Spania.

În România, compania operează peste 753 puncte de distribuţie carburanţi (staţii proprii, staţii Partener, Rompetrol Express, baze interne de 9 şi 20 metri cubi), 230 de staţii distribuţie GPL auto, 9.000 de puncte de distribuţie butelii şi 3 staţii de îmbuteliere GPL la Constanţa, Arad şi Bacău. În Republica Moldova, compania deține peste 50 de staţii de distribuţie în sistem de franciză și 4 staţii proprii, situate în nordul ţării, care comercializează exclusiv autogaz, cât şi capacităţi de stocare la Târnova. 

Cele mai mari companii petroliere locale sunt Petrom, Rom­petrol, Lukoil şi MOL România. Potrivit ZF. acestea controlează împreu­nă circa 1.400 de benzinării, Bucureştiul, Constanţa şi Prahova fiind judeţele care au atras cele mai multe investiţii în puncte de alimentare.

Distribuie articolul

Comentează pe forum

2

Elena Cărăușu

ziarist

vrei mai mult?

newsletter Franchising.info.ro

If you see this, leave this form field blank