Iată o idee de franciză și în domeniul agriculturii ...

Agricon este o companie germană care oferă soluții digitale pentru cultura plantelor. Compania are afaceri în franciză, în șapte țări.
Compania germană "Agricon" furnizează soluții digitale pentru culturi agricole. Acest lucru înseamnă că agricultorii sunt asistați în utilizarea mai eficientă a mașinilor și utilajelor existente, a mijloacelor de producție și a timpului de lucru, precum și în procesul de îmbunătățire semnificativă a eficienței culturilor.
"Am început afacerea în 2011, iar compania a crescut rapid și continuă să crească. Tatăl meu este fermier, așa că am petrecut mult timp pe câmp încă din copilarie, însă știam că vor exista puține șanse de succes pentru două gazde într-un singur loc. Apoi am lucrat ca angajat, dar mi-am dat seama că nu-mi puteam realiza ambițiile personale. Cu ajutorul unor cunoștințe și mulțumită circumstanțelor, am ajuns la șeful "Agricon" din Germania, care a avut ideea dezvoltării afacerii în franciză și astfel cooperarea noastră a început ", își amintește Gatis Bērziņš, francizat din Latvia.
Compania germană dezvoltă în prezent rețeaua de franciză în Ucraina, Polonia, România, Moldova, Ungaria și Serbia. Franciza letonă are drepturi exclusive de dezvoltare în statele baltice. Inițial, acordul de franciză a fost încheiat pentru activități economice în Letonia. Cu toate acestea, sub îndrumarea francizorului Agricon, Lituania și Estonia sunt, de asemenea, active. Echipa are 18 angajați - patru lituanieni, doi estonieni și 12 letoni: "Dintre toți partenerii în franciză ai companiei, modelul francizei letone s-a dezvoltat cel mai mult. Cred că un francizat trebuie să fie foarte motivat să investească energie și resurse în propria companie. Cred că astfel de opinii și auto-motivația m-au ajutat să transform afacerea într-un exemplu pentru alți parteneri de franciză", spune Gatis.
Căutam cauza și prescriem rețeta
Specialiștii companiei pregătesc rețete pentru fertilizarea solului, precum și pentru dezvoltarea anumitor îngrășăminte, instalează echipamente pentru tractoarele clienților, care evaluează automat calitatea fotosintezei și a altor factori de creștere. Când câmpul este nou, echipa companiei își concentrează toată energia astfel încât serviciul oferit să devină o rutină zilnică pentru agricultori.
"Eu sunt ca un "doctor", cu o gândire fără compromisuri în domeniul agronomiei. Trebuie să fiu informat pentru a determina cauzele exacte ale problemelor culturilor de plante. Eu sunt cel care caută soluții și dezvoltă rețete adecvate. Până acum fermierii erau doar "farmaciști", deoarece agricultorul s-a bazat pe sfaturi de la vânzătorii de pesticide și îngrășăminte", spune G. Bērziņš. Doar o companie din Letonia este recunoscută pentru metodele de cultivare precise. Cu toate acestea, Gatis nu este îngrijorat de prezența concurenților, deoarece este convins de abordarea individuală a companiei sale și de calitatea înaltă a serviciilor.
Aproximativ 1000 de ferme sunt active, iar compania are o colaborare de rutină și de calitate cu 80 dintre acestea: "Nu sunt deloc puține. În ceea ce privește potențialii clienți și cei pentru care agricultura este ca o afacere de bază, suntem foarte aproape de ceea ce au realizat germanii în ultimii 20 de ani. Trebuie remarcat faptul că o mare parte din fermierii noștri nu pot folosi serviciile noastre din cauza tehnicilor depășite, dar cred că există progrese în Letonia. Potențialul este foarte ridicat, dar mai sunt încă multe de făcut", spune Bērziņš.
Începutul e simplu: îți trebuie ceva instruire și o mașină
Investiția inițială în afacere a fost de 27 de mii de euro, reprezentând costul unei mașini complet echipate din Germania pentru a putea strânge probe din teren. Acest cost acordat francizorului Gatis a fost amortizat în cursul primului an. Investiția a fost suficientă pentru a genera flux de numerar și istoricul financiar pentru achizițiile viitoare. "Anul următor mi-am putut permite deja două mașini mai echipate. De asemenea, a fost închiriat sediul de birouri, inițial un spațiu mic pentru trei angajați, dar deocamdată ne-am stabilit într-o zonă extinsă în Valdlaučiai. pentru că este o zonă mai familiară pentru agricultori.", spune Gatis Bērziņš.
Întrucât afacerea de franciză a fost un test al francizorului, Gatim nu a stabilit un depozit inițial pentru franciză. Taxa lunară se calculează din cifra de afaceri: "Pe lângă taxa lunară, contractul stipulează că cel puțin 6% din cifra de afaceri ar trebui cheltuite pentru activitățile de marketing. Dar, în realitate, operând în toate cele trei țări baltice, cheltuim până la 10% din cifra de afaceri pentru activitățile de marketing. Între timp, mi-am dat seama că suma unor astfel de taxe lunare de franciză este prea mare pentru dezvoltarea unei afaceri de succes. Împreună, analizând toate cheltuielile, am reușit să reduc comisionul lunar cu 2 %. Am permis astfel companiei să genereze venituri stabile care sunt investite în forța de muncă și în echipamente", explică Gatis.
Cheltuielile lunare relativ mari sunt legate de repararea autovehiculelor datorită calității slabe a infrastructurii de drumuri din zona de lucru, deoarece eșantioanele de sol sunt scoase de pe șosea de un vehicul rutier. De asemenea, trebuie efectuate plăți suplimentare pentru testele de
laborator ale probelor de plante și pentru achiziționarea de echipamente din Germania, care sunt vândute operatorului la costul de cumpărare. A existat o perioadă în care costurile ridicate au dus la o decizie de creștere a prețurilor serviciilor.
Francizorul oferă companiei sprijin intelectual, pe care dl Berzins este foarte interesat să îl folosească. Sunt prezentate noi sfaturi privind modul în care serviciile să devină mai eficiente în relațiile cu clienții. În fiecare an, partenerii de franciză sunt de asemenea instruiți. Anul trecut, sesiunea de instruire a avut loc în Letonia, când toți participanții au avut ocazia să viziteze cele mai de succes ferme din Letonia. "Proprietarii oferă, de asemenea, cursuri de formare la cerere. Din Germania am împrumutat de asemenea noțiuni din sistemul de politică a prețurilor, am învățat cum să calculez prețurile și salariile angajaților. Am adaptat acest sistem conform nevoilor mele și calculele au fost mult mai simple", spune Gatis.
Articole citite

Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...