Pressto în Top 100 mondial
Mircea Coman, reprezentantul Pressto pentru România, declară că, în prezent, francizorul se concentrează pe extinderea rețelei în Europa și caută master francizat pentru România și pentru alte țări din Europa Centrală și de Est.
Având în vedere nevoile pieței, a fost dezvoltat recent un nou concept - Pressto Plus – care implică deschiderea unor puncte de vânzare acolo unde există un serviciu de spălătorie auto, în afară de serviciul de curățătorie. Un astfel de concept este, potrivit opiniei lui Mircea Coman, ideal pentru locații cu mulți turiști, studenți sau oameni de afaceri care trăiesc în apartamente mici și care nu au nevoie de un serviciu complet, dar doresc să aibă propria spălătorie la prețuri mai avantajoase.
“Experiența francizorului în Spania a demonstrat că prin combinarea acestor două servicii, afacerea generează profituri mai mari. Acest concept este dezvoltat cu succes și în Orientul Mijlociu", spune Mircea Coman.
Ce concept de afaceri va fi implementat în Europa Centrală și de Est depinde de dorința investitorului, adică de planurile pe care le are antreprenorul care este hotărât să devină master francizat.
“Indiferent de experiența sistemului Pressto, știm că este mai ușor pentru un antreprenor local, care cunoaște bine piața, să evalueze unde va deschide unitatea, ce tip de unitate va fi potrivită pentru locația aleasă și ce servicii va oferi” - subliniază Mircea Coman.
Din interviul acordat în continuare de către unul dintre francizații Pressto, domnul Pavla Zakova, din Republica Cehă, reiese povestea de început a afacerii demarate în urmă cu doar câteva luni:
Puteți să ne împărtășiți câteva informații despre dvs.? Aveți familie, copii? Care este pregătirea dvs. educațională și profesională? Ce hobby-uri aveți?
„Sunt căsătorit și am 3 copii. Am terminat Universitatea de Horticultură, deci practic nu pot spune că am avut anterior o pregătire specială pentru afacere. Îmi plac călătoriile, lectura, drumețiile, dar îmi place foarte mult și să petrec timpul cu familia și prietenii.”
Când și cum ați decis să cumpărați franciza Pressto? Ce v-a determinat să faceți acest pas?
„Căutam o afacere de ceva vreme și, în momentul în care am aflat despre franciza Pressto, mi s-a părut că este o bună oportunitate pentru viitor, așa că am luat legătura cu reprezentanții companiei pentru că doream să aflu mai multe detalii. Consider că serviciile pe care le pot oferi clienților prin intermediul acestei francize sunt de top și sper că voi avea succes.”
Cum ați ales locația pentru afacere și câte angajați aveți în prezent?
„Nu mi-a fost ușor să găsesc o locație bună, deoarece în Republica Cehă nu mai există spații comerciale disponibile în mall-uri. Așa că am ales alte două locații care prezintă potențial pentru acest tip de afacere. Prima unitate este situată într-o zonă rezidențială, cu magazine, iar a doua unitate este situată într-o zonă nouă cu clădiri de afaceri. Până în prezent, avem 5 angajați, însă am în vedere angajarea mai multor oameni pe măsura ce afacere crește.”
Ne puteți descrie cum arată o zi de lucru pentru dumneavoastră?
„Dimineața mă întâlnesc cu angajații din unitate pentru a stabili cum ne vom organiza ziua de lucru. După aceea, mă concentrez pe activitățile administrative și de management, cum ar fi să răspund la e-mail-uri, să discut și să rezolv diverse probleme de marketing sau operaționale. Între timp, desigur, sunt aproape de echipă pentru a observa cum decurge activitatea și intervin dacă este necesar.”
Vă rog să ne spuneți cât de repede după ce ați demarat, afacerea dvs. a atins pragul de rentabilitate?
„Datorită faptului că tocmai am deschis prima unitate în august 2017, iar pe a doua în octombrie 2017, încă nu am atins pragul de rentabilitate, însă, conform estimărilor pe care le-am făcut inițial și analizând activitatea primelor luni de funcționare care au fost destul de bune, sperăm să ajungem în acest punct înainte de primul an de funcționare.”
Ce acțiuni organizați pentru a atrage clienții?
„În fiecare lună lansăm o ofertă specială, în funcție de sezon și de cerere și ne informăm potențialii clienți de aceste promoții prin distribuirea de pliante, prin reclame pe Facebook, pe website etc. În plus, facem și unele promoții pentru companiile care se află aproape de locațiile noastre.”
De ce această franciză a fost o alegere bună pentru dvs.?
„Am considerat că franciza a fost o alegere bună datorită faptului că ne-a oferit șansa de a dezvolta o binecunoscută marcă internațională și în Republica Cehă.”
În Spania, există 95 de francize și 45 de unități proprii, iar rețeaua este bine dezvoltată în America Latină, Orientul Mijlociu și Asia de Sud-Est. Pressto operează în mai multe țări din Africa, dar și în Europa, unde, din țări apropiate, este prezentă pe piețele din Bulgaria și Republica Cehă. Catalogul francizei Pressto este disponibil în limba română pe portal și oferă detalii privind profilul francizatului, investiția necesară, precum și beneficiile achiziționării francizei Pressto.
Articole citite
Formula aleasă pentru expansiunea externă a fost cea de Master Franciză deoarece este cea care permite cel mai bine transmiterea conceptului și a inovațiilor implementate.
Interviu cu Marta Camarero, Coordonator pentru Dezvoltare Internațională - PRESSTO
Pressto este o franciză revoluționară pe segmentul serviciilor de spălătorie de calitate și de curățare uscată. De ce?
În comparație cu alte mărci din această industrie, Pressto se diferențiază prin oferirea anumitor servicii pe care foarte puține companii le oferă.
În portofoliul de țări, în care există franciza lanțului spaniol Pressto, a intrat recent o nouă piață - Georgia. Sunt așteptați, de altfel, și parteneri din alte țări din regiune.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...