Expansiune fără limite
Primul pas al acestei expansiuni a început în 1997 și primele deschideri internaționale au avut loc în Mexic. Conceptul original al afacerii, tehnologia, cercetarea constantă, serviciile exclusive și orientarea clară spre o experiență de calitate au deschis oportunități pentru Pressto, pe cinci continente. De la deschiderea primei spălătorii - curățătorii Pressto din Madrid, datorită viziunii fondatorilor, brandul s-a extins, prin sistemul de franciză, în întreaga lume.
În America, expansiunea a continuat și în alte țări latino-americane, cum ar fi Peru, Venezuela, Costa Rica, Columbia, Republica Dominicană și Panama. Mexic este țara cu cea mai vastă prezență Pressto, extinsă în majoritatea statelor, cum ar fi Yucantán sau Mexic DF.
Orientul Mijlociu a fost unul dintre obiectivele principale pe care lanțul Pressto s-a concentrat în ultimii ani, deschizând noi locații în Qatar, Iordania, Arabia Saudită, Dubai și Oman. Prezența în Africa s-a concretizat prin deschiderea de spălătorii - curățătorii în Angola, Nigeria, Maroc și Ghana.
Asia este un alt continent pe care marca Pressto reușește să îl “cucerească”, printr-o prezență extinsă în Malaezia, India, Singapore, Indonezia și, foarte curând, în Thailanda și Vietnam.
În anul 2016, a fost deschisă și prima locație din Liban, prima din multe altele care au urmat.
Extinderea internațională nu a putut continua fără prezența Pressto în Oceania și deschiderea mai multor locații în Australia.
Datorită unui model de afaceri consolidat și flexibil, adaptat fiecărei țări și culturi, precum și a echipamentelor, tehnologiilor și proceselor de curățare ecologice, Pressto a reușit să realizeze o expansiune rapidă, la nivel mondial, pe care vor continua să o susțină prin dezvoltarea rețelei în următorii ani.
Antonio Yammine, CEO în cadrul companiei TOP GROUP AJ, S.A.R.L. și deținător al francizei master din Liban, ne-a acordat un interviu din care aflăm cum a decurs procesul de deschidere a unităților sale Pressto.
Puteți să ne împărtășiți câteva informații despre dvs.? Aveți familie, copii? Care este pregătirea dvs. educațională și profesională? Ce hobby-uri aveți?
“Sunt căsătorit, am un fiu de patru ani și sunt tehnician în științe, cu experiență în domeniul comerțului cu amănuntul. Unul dintre hobby-urile mele preferate este fotbalul, pe care îl joc fie cu fiul meu, fie urmăresc un meci bun la televizor.”
Când și cum ați decis să cumpărați franciza? Ce v-a determinat să faceți acest pas?
“La sfârșitul anului 2015, am fost atrasi de profesionalismul Pressto și de vasta sa prezență în lume. De altfel, știam despre ei încă de când au deschis spălătorii în Venezuela.”
Cum ați ales locația pentru afacere și câte angajați aveți în prezent?
“După un studiu intens de șase luni, am decis să alegem locația pe o stradă unde este trafic foarte mare și există suficiente locuri de parcare. Locația se află într-un important oraș din Liban, unde există mulți oameni cu venituri ridicate.”
Ne puteți descrie cum arată o zi de lucru pentru dumneavoastră?
“Dupa ce deschidem spălătoria dimineața, la ora 8:00, verificăm ce ridicări și livrări sunt planificate pentru ziua respectivă, apoi ne concentrăm asupra finalizării tuturor articolelor de îmbrăcăminte care trebuie expediate în timpul zilei și le verificăm pe fiecare în parte, pentru a ne asigura că respectă standardele înalte ale clienților noștri. De asemenea, recepționăm toate articolele de îmbrăcăminte care sunt livrate de la domiciliu, prin curieri, precum și pe cele aduse de clienții noștri. La finalul zilei, efectuăm un control al calității înainte de închiderea locației.”
Vă rog să ne spuneți cât de repede după ce ați demarat, afacerea dvs. a atins pragul de rentabilitate?
“Pot spune că planul financiar a dat roade bune în cazul nostru, întrucât am ajuns la breakeven (prag de rentabilitate) în a șaptea lună după deschidere.”
Ce acțiuni organizați pentru a atrage clienții?
“Secretul nostru este că ne străduim să livrăm cele mai bune servicii clienților noștri, întotdeauna, deoarece un client fericit este cea mai bună publicitate de care compania poate beneficia pentru că un client mulțumit va spune și altora despre Pressto.”
Mai multe detalii privind profilul francizatului, investiția necesară, precum și beneficiile achiziționării francizei master Pressto în România, vă invităm să descoperiți în Catalogul francizei Pressto , disponibil, în limba română, pe portalul nostru.
Articole citite
Formula aleasă pentru expansiunea externă a fost cea de Master Franciză deoarece este cea care permite cel mai bine transmiterea conceptului și a inovațiilor implementate.
Interviu cu Marta Camarero, Coordonator pentru Dezvoltare Internațională - PRESSTO
Pressto este o franciză revoluționară pe segmentul serviciilor de spălătorie de calitate și de curățare uscată. De ce?
În comparație cu alte mărci din această industrie, Pressto se diferențiază prin oferirea anumitor servicii pe care foarte puține companii le oferă.
În portofoliul de țări, în care există franciza lanțului spaniol Pressto, a intrat recent o nouă piață - Georgia. Sunt așteptați, de altfel, și parteneri din alte țări din regiune.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...