De la vis, la afacere în franciză

Companiile pot solicita sprijin financiar nerambursabil pentru un singur cod CAEN, respectiv pentru o singură activitate economică. Societatea aplicantă trebuie să fie înființată de către persoane fizice care nu au sau nu au avut calitatea de acționar sau asociat într-o altă întreprindere mică sau mijlocie care desfășoară sau a desfășurat aceeași activitate autorizată pe care aplică în cadrul programului în anul anterior înscrierii sau în anul înscrierii, până la deschiderea sesiunii de înscriere.
Miercuri
25.04.2018
Te-ai gândit să începi o afacere și ai nevoie de finanțare? În perioada următoare, zece mii de antreprenori vor fi selectați pentru a semna acordurile de finanțare prin intermediul programului Start-up Nation 2018, prin care se vor acorda până la 200.000 de lei per proiect.
 

Ghidul solicitantului aferent sesiunii din acest an a programului Start-up Nation este disponibil pe site-ul Agenției pentru Implementarea Programelor și Proiectelor pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (AIPPIMM). Spre deosebire de anul trecut, programul Start-up Nation 2018 va beneficia de un buget total de 2 miliarde de lei, în creștere față de 2017, când bugetul a fost de 1,7 miliarde de lei. Prin implementarea programului, se estimează acordarea de ajutor de minimis unui număr de zece mii de beneficiari.

Sesiunea din acest an aduce câteva modificări față de anul precedent, conform prevederilor din schema de minimis publicată de Minister. Asociatul sau acționarul care a primit finanțare printr-o societate aplicantă la program în 2017 nu mai poate aplica pentru finanțare în cursul acestui an.

Sunt eligibile firmele înfiinţate după data de 30 ianuarie 2017 și vor fi eligibile şi firmele care vor fi înfiinţate până în momentul depunerii, în cursul anului 2018.

Ajutorul financiar nerambursabil poate acoperi valoarea investiției

Prin intermediul programului Start-ul Nation 2018, solicitanții pot cere decontarea în întregime a cheltuielilor eligibile ale proiectului, fără a depăși 200.000 de lei. În cazul în care această valoare este depășită, solicitantul va suporta diferența din fonduri proprii.

Tipurile de cheltuieli care pot fi decontate prin intermediul programului vizează:

  • echipamente tehnologice, inclusiv echipamente IT, tehnică de calcul tip PC, sisteme portabile, licenţe necesare desfăşurării activităţii;

  • spaţii de lucru, inclusiv spații mobile de lucru, precum containere metalice;

  • mijloace de transport: autoturisme, autoutilitare, biciclete, kart-uri, ATV-uri, rulote cu sau fără motor;

  • mobilier, aparatură birotică şi sisteme de protecţie a valorilor umane şi materiale;

  • sisteme care utilizează surse regenerabile de energie;

  • salariile, utilitățile (energie electrică, gaze, salubritate, abonament telefon si internet) și cheltuielile aferente chiriilor pentru spaţii de lucru;

  • realizarea unei pagini web pentru prezentarea activității, dar și promovarea activităţii și a serviciilor sau produselor;

  • cursuri de dezvoltare a abilităţilor antreprenoriale;

  • taxa pe valoarea adăugată (TVA) nedeductibilă pentru aplicanții neplătitori de TVA;

  • consultanţă pentru întocmirea documentaţiei în vederea obţinerii finanţării în cadrul prezentului program şi implementarea proiectului;

  • software-uri necesare desfăşurării activităţii;

  • cheltuieli financiare aferente creditelor / garanțiilor obținute pentru creditele contractate.

În planul de afaceri, trebuie justificate toate costurile în vederea demonstrării necesităţii acestora în desfăşurarea activităţilor pentru care se accesează finanţarea. Cheltuielile efectuate de către operatorul economic trebuie să fie în legătură cu fluxul activităților și subactivităților specifice codului CAEN pentru care s-a depus proiectul.

Conform notificării AIPPIMM, acest ghid al solicitantului a fost publicat, pentru moment, în dezbatere publică. Pentru a intra în vigoare, proiectul schemei de minimis va trebui aprobat prin ordin ministerial. Depunerea proiectelor se va putea face la o dată ulterioară, ce nu a fost încă anunțată.

Motiv pentru care vă recomandăm analiza următoarelor modele de afacere în franciză, pentru care investiția se încadrează în bugetul acordat prin programul Start-up Nation. Vă reamintim că, demarând o afacere în franciză, beneficiați de experiența și de cunoștințele francizorului, precum și de sprijinul echipei francizorului atât în perioada premergătoare demarării afacerii, cât și pe perioada dezvoltării afacerii. O afacere în franciză este o afacere sigură din perspectiva faptului că ai siguranța unui brand care are deja o istorie de succes în spate și reprezintă un model de business pe care te poți baza. În plus, nu începi de la zero pentru că vei avea acces la o serie de informații, proceduri, metode și materiale de promovare, precum și la experiența francizorului care deja știe ce trebuie să faci pentru ca afacerea să funcționeze. Și, nu în ultimul rând, ai posibilitatea de a face previziuni exacte pe baza istoricului afacerii, putând lua astfel decizii documentate și justificate.

Ce afaceri în franciză ar putea fi eligibile pentru accesarea de fonduri nerambursabile prin programul Start-up Nation? Iată mai jos câteva idei:

1. Franciza 5 to go

În prezent, 5 to go este cel mai mare lanț de cafenele din România, fiind întâlnit în București, dar și în alte orașe precum Iași, Constanța, Cluj, Ploiești, Pitești, Craiova, Timișoara, Brașov, Sinaia, Rm. Vâlcea și totodată este cea mai accesată franciză de pe teritoriul țării.

Prima cafenea a fost deschisă la începutul anului 2015 și s-a impus rapid pe piață, astăzi numărându-se peste 65 de locații active. 5 to go este un “coffee to go” cu un concept unic în domeniul HoReCa, unde orice produs costă 5 lei și unde accentul este pus pe calitatea produselor, dar și pe design-ul prietenos al cafenelelor, îndeamnând un număr cât mai mare de persoane să devină clienți fideli.

Investiția într-o franciză 5 to go este în jur de 15.000 – 17.000 de Euro, în funcție de locația care se va amenaja conform cerințelor 5 to go.

Mai multe detalii despre franciza 5 to go sunt disponibile în catalog, pe link-ul

https://franchising.info.ro/franciza/50/5-to-go/

2. ​Franciza BELLA ITALIA – PIZZA EXPRESS

Bella Italia se diferențiază de alte pizzerii prin modul de pregătire a preparatelor întrucât preparatele sunt pregătite la vedere. Conceptul de franciză, Bella Italia Pizza Express este destinat persoanelor grăbite, care nu au timp să savureze preparatele în restaurant. Servirea se face rapid, oferta de bază fiind pizza la felie.

Serviciile de care beneficiază viitorii francizați includ cercetarea pieței locale și evaluarea locațiilor potențiale, instruirea inițială și un program continuu de intruire, susținut în cadrul Școlii Bella Italia, sprijin pentru elaborarea planului de amenajare interioară și verificarea principalelor etape ale lucrărilor de amenajare și utilare, coordonarea achizițiilor de materiale folosite pentru amenajare, utilaje pentru bucătărie, mobilier, instalații de iluminat, sistemul informatic POS și de gestiune etc.

În ceea ce privește investiția estimată pentru achiziționarea unei francize pentru conceptul Bella Italia Pizza Express, costul se ridică la aproximativ 40.000 de euro, din care 15.000 de Euro reprezintă costul pentru echipamente, mobilier și sistemul informatic, 5.000 de Euro este taxa de franciză, iar restul sumei de 20.000 de Euro acoperă alte cheltuieli pentru marketing, construcția modulului, birotică, etc.

Mai multe detalii despre franciza BELLA ITALIA - PIZZA EXPRESS sunt disponibile în catalog, pe link-ul https://franchising.info.ro/franciza/77/bella-italia-pizza-express/

3. Franciza PEGAS

Atelierele PEGAS au în portofoliu modele de biciclete pentru adulți și copii, pentru oraș dar și pentru drumeții pe munte, care însumează peste 100 de variante de biciclete, luând în calcul paleta de culori disponibilă. Practic, un magazin în sistem de franciză PEGAS va putea oferi clienților și mai ales fanilor PEGAS o experiență completă în alegerea bicicletei potrivite, a accesoriilor cu care aceasta poate fi dotată, precum și a hainelor cu care poate fi purtată. Taxa pentru franciza PEGAS este 5000 de Euro, iar investiția totală poate fi între 5.000 si 25.000 de Euro, în funcție de amploarea dotărilor pe care francizatul le va face în magazin (mobilier standard, module de cafea, tehnologie si entertainment).

Mai multe detalii despre franciza PEGAS sunt disponibile în catalog, pe link-ul

https://franchising.info.ro/franciza/72/pegas/

4. Franciza SMITH&SMITH

Smith&Smith este prima companie de transfer de bani din România, fiind înființată în anul 1999, care prestează cu titlu profesional servicii de plată, fiind autorizată de BNR ca instituție de plată. Smith&Smith va pune la dispoziția Agentului exclusiv Smith&Smith aceeași listă de servicii ce pot fi oferite clienților prin intermediul agențiilor proprii Smith&Smith și va avea obligația dezvoltării permanente a acestora, având în atenție nevoile clienților și profitabilitatea afacerii. Fiecare serviciu va genera un comision aferent, cuvenit Agentului exclusiv Smith&Smith.

Investiția în sistemul de agent exclusiv Smith&Smith va consta în amenajarea unui spațiu comercial, după un proiect primit de la Smith&Smith. În plus, va fi achitată o taxă inițială de 12.000 RON ce cuprinde toate costurile de proiectare, pregătire personal, consiliere și sprijin deschidere afacere și, nu în ultimul rând, acces la tot sistemul de lucru IT și sediul central. Investiția pentru amenajarea locației este estimată în funcție de spațiul necesar la 20.000 - 25.000 de RON. Nu există redevențe lunare.

Mai multe detalii despre franciza Smith&Smith sunt disponibile în catalog, pe link-ul

https://franchising.info.ro/partenariat/76/smith-smith/

5. Franciza RITTER BROKER

Brokerul de asigurări RITTER furnizează servicii de consultanță financiară de înaltă calitate, oferind fiecărui client produsul de asigurare adecvat necesităților de protecție și posibilităților sale financiare.

În calitate de francizat Ritter Broker, vei beneficia de avantajul de a lucra ca broker de asigurări alături de francizor, care are o vastă experiență în domeniu, gestionând o paletă largă de servicii și transformând această activitate într-un business de sine stătător, cu o recurență anuală ce va depinde doar de capacitatea francizatului de a interacționa într-un mod profesionist cu clienții din portofoliu.

Mai multe detalii despre franciza Ritter Broker sunt disponibile în catalog, pe link-ul

https://franchising.info.ro/franciza/74/ritter/

În cazul în care doriți să demarați o afacere în franciză și vă sunt necesare mai multe detalii pentru a lua decizia, puteți trimite o solicitare pe adresa de email mcoman@profitsystem.ro în vederea stabilirii unei întâlniri cu reprezentantul francizei selectate.


Business Development Manager