Succesul este o alegere
Parteneriatul în franciză, în Polonia, a fost lansat în 2011, când lanțul portughez DepilConcept a găsit un master francizat care, conform obligațiilor și condițiilor contractuale, este responsabil pentru promovarea brandului, deschiderea centrelor de epilare permanentă și cooperarea cu partenerii noi, beneficiari individuali ai pachetului de franciză DepilConcept.
Într-adevăr, Polonia este o piață mare, cu aproape 40 de milioane de locuitori, dar serviciile de epilare permanentă nu au reprezentat o noutate atunci când lanțul DepilConcept a intrat pe piață. În plus, decizia de a dezvolta o afacere specializată, care să ofere un singur tip de serviciu – epilarea - ar fi putut să nu fi fost o idee bună la acea dată, mai ales că majoritatea saloanelor cosmetice din Polonia căutau să ofere servicii cât mai diversificate. Pentru a extinde rețeaua de centre, destinatarul francizei master, în calitate de francizor local, trebuia să găsească și să convingă alți antreprenori, potențiali francizați, că afacerea astfel înființată ar fi în cele din urmă o investiție bună, cu amortizare rapidă. În plus față de sesiunile de training, prin care se făcea transferul de know-how, sprijinul în alegerea locației și organizarea acțiunilor de marketing, unul dintre cele mai atractive "elemente" din pachetul de franciză a fost "garanția profitabilității", care implică un set de cunoștințe despre afacere și recomandări pe care francizații le primesc la începutul activității. Dacă aceste cunoștințe sunt aplicate în mod consecvent, DepilConcept garantează că francizatul va avea un venit sigur, suficient pentru acoperirea costurilor de exploatare încă din prima lună.
Foarte repede s-a dovedit că DepilConcept nu a avut nicio problemă în atragerea clienților, în Polonia, iar unii francizați au început să se gândească chiar la deschiderea de locații noi, la numai șase luni de la începerea activității.
Sub brandul DepilConcept, astăzi, în Polonia, operează 48 de centre.
“Sportivii luptă pentru medalii, iar francizații pentru profit. Aceasta este răsplata lor. În plus față de perseverență și muncă, succesul depinde de formatori" - spune Marijus Vlochkovsky, beneficiar al francizei master a brandului DepilConcept, responsabil cu dezvoltarea conceptului și a rețelei de franciză în Polonia. Întrucât DepilConcept are ca obiectiv dezvoltarea rețelei de franciză și in România, prin master franciză, l-am rugat pe Marijus Vlochkovsky să ne povestească ce așteptări a avut de la francizor și în ce a constat sprijinul de care a beneficiat.
Care este profilul ideal al master francizatului DepilConcept?
“În primul rând, candidatul ideal nu trebuie să fie neapărat o persoană din această branșă, ci mai degrabă trebuie să fie o persoană cu multă experiență, care să fie obișnuită să lucreze și să își asume responsabilitatea pentru munca sa. Trebuie să fie o persoană care să fie conștientă de eforturile necesare pentru a dezvolta o afacere și care să știe că nimic nu este gratuit. Suntem, de asemenea, interesați de colaborarea cu proprietarii de afaceri care deja lucrează în această industrie, dar care nu au niciun fel de cunoștințe sau nu beneficiază de sprijin pentru dezvoltarea afacerii.”
Cum îi ajutați, în calitate de master francizat în Polonia, pe partenerii dumneavoastră?
“Cred că franciza este ca un sport. Francizatul ar trebui să fie un antrenor care va crea campioni, sarcina sa principală fiind de a ajuta jucătorii să obțină succes în disciplina aleasă. În acest fel, ne apropiem de partenerii noștri de franciză. Suntem întotdeauna acolo pentru ei, le spunem ce trebuie să facă, ce pot îmbunătăți, de ce au nevoie de pregătire suplimentară. Pe de altă parte, oferim asistență și atunci când este nevoie de investiții importante sau de cunoștințe de specialitate, cum ar fi marketingul, promovarea mărcii și alte aspecte. În timp ce sportivii cei mai buni primesc medalii, premiul pentru master francizat este, mai presus de toate, profitul generat de afacere. Cu toate acestea, nu trebuie să ignorați nicio altă perspectivă a sprijinului pe care îl puteți primi. Un francizor bun se recunoște cel mai bine în momentele dificile și atunci când apar probleme.”
Ce vreți să spuneți mai exact?
“Consider că un master francizat cu adevărat bun poate ajuta în diferite situații, chiar și în cele care nu sunt prevăzute în contract. Acest lucru nu înseamnă totuși că va tolera comoditatea francizatului individual, dar există situații în care este nevoie să intervină și să ofere asistență suplimentară. Recent, de exemplu, unul dintre partenerii noștri a întâmpinat probleme cu un angajat care era nemulțumit de ceva timp și nu avea performanțe bune. În plus, i-a instigat și pe alți angajați, astfel încât activitatea salonului se afla în impas. O altă situație delicată a fost când unul dintre francizați s-a aflat într-o situație extrem de dificilă de viață și a fost forțat să renunțe la afaceri din motive familiale.”
Poate master francizatul să facă ceva în astfel de situații?
“Totul depinde de cât de mult doriți să vă implicați. Eu am decis să ajut cât mai mult posibil. Am făcut un plan de redresare și am trimis oameni din echipa noastră pentru a ajuta saloanele aflate în dificultate. Practic, am împrumutat manageri și cosmeticieni care au reușit să mențină nivelul necesar de calitate și de rentabilitate al salonului. De asemenea, am organizat și am plătit o campanie de marketing pentru a atrage clienți noi. În cele din urmă, am reușit să angajăm și să instruim noi angajați, să menținem un nivel al veniturilor care să acopere cheltuielile curente ale afacerii și să fidelizăm clienții. Întreaga acțiune a durat aproximativ patru săptămâni. Și am făcut totul pe cheltuiala noastră. Dacă privim aceste măsuri din perspectiva întregii rețele, o astfel de mobilizare de forțe merită făcută. Cu toate acestea, nu este posibil ca echipa master francizatului să intervină de fiecare dată pentru a salva salonul francizat aflat în dificultate. De regulă, un master francizat bun va ajuta în situații extrem de dificile, făcând acest lucru din responsabilitate față de partenerii lui, deși astfel de cazuri depășesc adesea scopul francizei.”
Care sunt, de fapt, cele mai importante trăsături ale unui bun francizat?
“Francizatul trebuie să fie conștient de deciziile sale, să se gândească cu atenție la motivul pentru care începe o afacere. El nu trebuie să modifice sistemul de afaceri sau să aplice selectiv know-how-ul. Sistemul de franciză este un set de bune practici comerciale care, atunci când sunt puse în aplicare, garantează succesul, dar care necesită aplicarea consecventă și punerea în aplicare a unor proceduri precis definite la nivel de zi cu zi.”
Concurența în această industrie este extrem de puternică. Există locuri pentru noi centre în Polonia?
“Pe piața din Polonia există câteva zeci de mii de saloane de înfrumusețare diferite, cele mai multe fiind companii mici care supraviețuiesc datorită clienților loiali, de proximitate. Astfel de saloane sunt conduse de obicei de una și aceeași persoană, care este atât cosmeticiană, cât și manager, însă cu foarte puțină experiență în afaceri. Aparent, cea mai importantă condiție pentru succes pare să fie gama largă de servicii. Noi însă considerăm că un salon care oferă toate serviciile posibile, de fapt, nu se distinge prin nimic special pe piață. Clienții de astăzi sunt mult mai informați, mai educați și mai exigenți. Ei se așteaptă la servicii profesionale de calitate și, prin urmare, aleg DepilConcept. Realitatea ne-a demonstrat că există mulți clienți care caută un salon modern echipat, cu servicii la cel mai înalt nivel și tratamente care sunt în concordanță cu ultimele tendințe și tehnologii din domeniul cosmetic.”
Pe portalul nostru puteți găsi informații privind costurile pentru deschiderea unui salon DepilConcept în România, sprijinul oferit de francizor și alte cerințe privind demararea unei astfel de afaceri, detaliate în catalogul de franciză DepilConcept. Dacă vă sunt necesare mai multe informații, ne puteți trimite un mesaj pe adresa de email mcoman@profitsystem.ro .
Articole citite
Vânzările sunt în creștere, se deschid noi centre de franciză. Ce piețe sunt în atenție acum și cum va fi dezvoltat în continuare lanțul portughez DepilConcept, dezvăluie proprietarul mărcii, Alexandre Lourenço
Pielea este reflexul bunăstării tale interioare și exterioare, iar dacă atrage privirea, asta este datorită DepilConcept.
Din aprilie 2019, DepilConcept funcționează în Serbia conform sistemului portughez de franciză. Iată un model de business de succes, care te poate inspira să dezvolți o afacere în franciză și să creezi noi oportunități și în România.
Deși în sectorul cosmetic, antreprenorii sunt de regulă femei, și bărbații își găsesc loc în această industrie.
La nivel internațional, este binecunoscut succesul de care se bucură brand-urile BodyConcept si DepilConcept. Din interviul acordat de Alexandre Duque Lourenco, vom afla secretul succesului acestor francize.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Microuniversul mov în franciză
DUPA CATE IMI AMINTESC MOVUL A AVUT UN ROL IMPORTANT SI IN CAMPANIA ELECTORALA SI CANDIDATUL RESPECTIV A CASTIGAT ALEGERILE
Microuniversul mov în franciză
Astept sa se deschida microuniversul mov si in orasul meu.
Mişcări în franciză
Fitness...de cand imi doresc sa ajung la o sala..inca o data timpul e dusmanul meu...
Cum devine Yoga un concept de lifestyle
Normal că căutam să ne echilibrăm viata intr-un anumit mod, yoga sună interesant ...
Cum devine Yoga un concept de lifestyle
Uneori avem impresia ca suntem in razboi cu toata lumea,asta o fi cel de-al treilea razboi momdial
Cum devine Yoga un concept de lifestyle
Stirile negative cu care ne bombardeaza canalele tv,stresul de zi cu zi,lipsurile,creditele bancilor pe care cineva de 25 ani ne manipuleaza dandu-ne cu tifla,eurile din...
Mişcări în franciză
Preturile sa fie accesibile in comparatie cu veniturile obtinute de majoritatea viitorilor posibili clienti,pentru ca putini sunt cei care isi permit
Microuniversul mov în franciză
Dca uiti de toate grijile probabil este valabila si reciproca te uita si grijile si trai neneaca