Andrei Țăranu - fondatorul brand-ului La Jetoane / "Inițial, clienții au venit din necesitate, dar au rămas adepți ai acestui tip de serviciu pentru că este un serviciu atractiv raportat la prețul și la timpul de spălare."
Duminică
03.02.2019
Un business cu mare potențial începe extinderea în franciză. Cu o creștere anul trecut de 100% față de 2017, LA JETOANE a depășit 400.000 de Euro cifră de afaceri în 2018.
 

După 5 ani de activitate și 3 spălătorii auto proprii, în regim self-service, Andrei Țăranu, fondatorul brand-ului LA JETOANE, a decis că e momentul să extindă rețeaua de spălătorii la nivel național.

PROFIT system: Ne-ați împărtășit că brand-ul LA JETOANE a luat ființă în 2013, din dorința de a oferi clienților un sistem de spălare auto în regim self-service. Ce ne puteți spune despre modelul de business LA JETOANE?

Andrei Țăranu: Ideea a apărut în toamna anului 2013. Practic, conceptul de a spăla o mașină în regim self-service era inexistent la momentul respectiv pe piața din Iași, deși, în străinătate, această modalitate de a spăla un autovehicul era foarte populară. Ținând cont de aspectele observate și învățate în deplasările mele în Italia, am considerat că putem implementa, cu succes, un astfel de sistem și în Iași. Business-ul nu a avut parte de un început chiar ușor deoarece, fiind vorba de un segment nou de activitate, am întâmpinat multă reticență și lipsă de informare din partea clienților. Lucrurile au intrat pe făgașul normal după implicarea noastră și a angajaților LA JETOANE, prezenți permanent în spălătorie, dar și printr-o serie de campanii de informare pe care le-am derulat atât în on-line, cât și în offline.  Clienții au înțeles foarte repede că un astfel de serviciu prezintă multiple avantaje precum timpul și costul mai redus, comparativ cu spălătoriile auto clasice cu operator, implicarea directă în procesul de spălare ce oferă un factor de satisfacție și siguranță, precum și posibilitatea de a-și spăla mașina 24 de ore din 24. Inițial, clienții au venit din necesitate, dar au rămas adepți ai acestui tip de serviciu pentru că este un serviciu atractiv raportat la prețul și la timpul de spălare, care este de 5 lei pentru 5 minute de utilizare a echipamentului de spălare, iar calitatea produselor folosite în procesele de curățare exterioară și interioară a autovehiculelor s-a dovedit a fi superioară.

PROFIT system: Ce estimări ați făcut privind cererea pieței naționale pentru acest tip de servicii, în cadrul procesului de expansiune națională?

Andrei Țăranu: Clienții au fost destul de reticenți la începutul activității noastre, dar s-au familiarizat cu procedurile corecte care se aplică în cadrul spălătoriei, după ce au interacționat cu angajații noștri. Ușor, ușor, am creat o cultură a spălării autovehicului propriu în regim self-service, fapt ce s-a dovedit benefic atât pentru noi, cât și pentru toți care activează astăzi în acest sector de activitate. Estimez că rata de expansiune a acestui tip de spălătorie auto se va accentua în următorii ani și va acapara peste 50% din totalul spălătoriilor auto din țară. Asta preconizez că se va întâmpla în următoarele 18-24 de luni.

PROFIT system: Cum ați decis să francizați modelul de business LA JETOANE și ce așteptări aveți pentru următorii ani?

Andrei Țăranu: Ideea de brand LA JETOANE, ca și franciza, s-a născut dintr-un cumul de factori pozitivi. În primul rând, a contribuit mult faptul că am dezvoltat relații deosebite de colaborare cu furnizorii noștri de echipamente și consumabile, odată ce am început planurile de extindere a numărului de spălătorii pe care le administrez în regie proprie. Odată creat acest grup de lucru, prin experiența operațională am pus pe picioare un sistem prin care putem pune la dispoziția investitorului toate elementele ce țin de o spălătorie self-service la costuri competitive și cu un nivel de calitate foarte ridicat. În al doilea rând, am gândit sistemul LA JETOANE, având temele făcute. În cadrul grupului meu de firme, dețin și o franciză în sectorul Horeca și consider că a fost una din cele mai bune achiziții. Faptul că am putut intra “direct în pâine” cu toata logistica și know-how-ul, într-un domeniu nou pentru mine, a fost ceea ce m-a determinat să creez planul de afaceri LA JETOANE.

PROFIT system: Cum a decurs procesul de pregătire a pachetului de franciză și cât timp a durat?

Andrei Țăranu: Procesul a durat aproximativ un an, timp în care am stabilit și consolidat termenii conform cărora lucram cu partenerii noștri. Tot în decursul acestei perioade am identificat și un prim investor, alături de care vom deschide prima franciză LA JETOANE în orașul Bârlad. Dat fiind faptul că îmi doresc ca LA JETOANE să reprezinte un plan de afacere complet, am investit resurse în identificarea partenerilor ce pot susține acest proiect și din punct de vedere tehnic (avize, autorizații), dar și financiar (IFN-uri și bănci ce pot finanța afacerea francizaților în sistem de leasing). Revizuirea planului de afaceri LA JETOANE a fost realizată de către echipa PROFIT system, în special de domnul Mircea Coman, căruia țin să-i mulțumesc pentru susținere.

PROFIT system: Care este profilul ideal al francizatului pe care îl căutați? Cum ați planificat să identificați și să recrutați francizații?

Andrei Țăranu: Suntem în căutarea unor parteneri întreprinzători, care să fie conștienți de background-ul lor educațional și care să își dorească o afacere profitabilă în acest segment de activitate. Puterea financiară este un punct forte al candidatului, întrucât investiția inițială este considerabilă, dar având de partea noastră parteneri din domeniul financiar, putem identifica împreună soluții care să asigure o implementare cu succes a proiectului vizat. Cred că cel mai important aspect este dorința de a reuși și de a oferi clienților un serviciu calitativ.

PROFIT system: Ce aspecte trebuie să aibă în vedere viitorii francizați în procesul de selecție a locației ideale pentru o spălătorie LA JETOANE?

Andrei Țăranu: Identificarea oportună a terenului stă la baza unui business "sănătos" din toate punctele de vedere. Terenul ales pentru această investiție trebuie să fie bine poziționat. Recomand intersecții aglomerate, parcări de centre comerciale sau parcări ale firmelor mari care au activitate sau a întreprinderilor care și-au încheiat activitatea, dar au teren de închiriat. Terenul trebuie să fie ușor accesibil, corect dimensionat (minimum 500 mp pentru 2 boxe de spălare) și, cel mai important aspect, să fie racordat la utilități: apă curentă, canalizare, curent 380V și eventual gaz. La implementarea corectă a proiectului trebuie să ținem cont și de nevoile, și de așteptările noastre ca administratori ai locației de spălare, dar și ale clientului final de self-service. Pentru noi, ca administratori, implementarea începe cu demararea procedurilor legale de obținere a autorizațiilor (în cazul nostru, certificat de urbanism, autorizație de construire, autorizatie ISU, acolo unde este cazul, autorizație de mediu și autorizație de funcționare). Perioada medie pentru obținerea tuturor acestor acte și avize este între 6 luni și 12 luni.

PROFIT system: În ce constă sprijinul pe care îl veți acorda francizaților? Practic, ce vine la pachet odată cu  achiziționarea francizei LA JETOANE?

Andrei Țăranu: Pachetul de colaborare LA JETOANE este bazat pe experiența noastră operațională, dobândită începând cu 2013, astfel încât francizații pot avea siguranța că aceasta este o afacere de viitor ce poate fi dezvoltată sau predată mai departe cu o plus valoare datorată excelenței operaționale. Am gândit acest sistem ținând cont de aspectele ce contribuie la o bună desfășurare a operațiunilor de funcționare. Consider oportun sprijinul francizatului prin  consultanța privind alegerea oportună a locației, întocmirea actelor pentru obținerea autorizațiilor de construire, de mediu și de funcționare, alegerea de echipamente calibrate pe locație și pe traficul din zonă, finanțare în sistem de leasing pentru echipamente, atunci când este cazul, proiectare locație, design general locație, structura metalică, utilități. Sprijinul  pe care îl acordăm partenerului francizat vizează punerea la dispoziția acestuia a manualului operațional cu proceduri de administrare și service, reguli și modele de afacere, planul de afacere cu principalele date financiare și estimări bugetare, promovarea pe plan local cu tehnici și materiale deja testate de noi până acum, programe de fidelizare a clienților și instrumente de atragere a unora noi, comunicare online, acces la furnizorii de consumabile calitative, la prețuri bune, negociate pentru întreaga rețea.

PROFIT system: După ce perioadă de timp francizatul se poate aștepta să obțină profit?

Andrei Țăranu: Nu avem un cadru de timp ca numitor comun și este normal să fie așa. Fiecare locație în parte este supusă unui cadru diferit, cu variabile diferite și generează date financiare diferite. Putem face estimări pentru un scenariu optim în care avem o locație de spălare într-o zonă cu trafic auto intens, aproape de puncte de interes, cu o chirie care să nu depășească 10% din cifra de afacere, iar amortizarea ar trebui atinsă după 18 luni de activitate. Din experiența noastră operațională, amortizarea locațiilor aflate în regim propriu s-a realizat după 24 de luni de activitate.

PROFIT system: Care sunt obiectivele de dezvoltare a rețelei de franciză? Câte locații planificați să deschideți în următorii 5 ani? Există anumite regiuni din țară pe care le aveți în vedere în prezent?

Andrei Țăranu: În prezent, nu avem țintă pe un target anume. LA JETOANE este un proiect de viitor și, din dorința de a crește calitatea odată cu dezvoltarea brandului și pentru că nu sunt dispus să fac compromisuri, mi-am propus un număr de 3 locații noi pentru 2019. În următorii 5 ani, vizez deschiderea a 20 de locații. Deși este un segment de activitate ce a cunoscut o creștere exponențială, nu vreau să fim luați de acest val și să nu putem onora termene sau, mai rău, să fim nevoiți să recurgem la compromisuri doar pentru a atinge anumiți indicatori. Cu o bază solidă, putem ajunge la nivelul la care am gândit acest proiect, și anume între 80 și 100 de locații pe teritoriul țării. Nu excludem nicio zonă a țării, dar pot să avansez niște planuri conform solicitărilor primite până în acest moment și anume zona Moldovei, București-Ilfov și zona Timișoara-Arad-Oradea, care ne oferă cele mai multe contacte și totodată perspective de extindere.

Mai multe detalii privind sprijinul acordat de francizor, taxele de franciză și profilul francizatului sunt disponibile în oferta de franciză.

Cumpărând o licență de franciză este modul eficient prin care îți poți asigura succesul în afaceri. Recomandăm celor interesați să achiziționeze o franciză, să se înscrie în baza de date PROFIT system România, prin completarea formularului de înregistrare candidați, pentru a fi informați în legăturile cu ultimele noutăți de pe piața francizelor locale și internaționale.


La Jetoane reprezintă un nou trend pe piața spălătoriilor auto. / "Estimez că rata de expansiune a acestui tip de spălătorie auto se va accentua în următorii ani și va acapara peste 50% din totalul spălătoriilor auto din țară" - declară Andrei Țăranu.

Subiecte populare in Forum