Vineri
08.03.2019
“Acum, mai mult decât oricând, compania nu poate fi improvizată și, prin urmare, franciza reprezintă o valoare adăugată pentru cei care doresc să deschidă o afacere” – Alessandro Ravecca, președintele Federfranchising Confesercenti.
 

Pregătirile sunt în curs de desfășurare pentru a treia ediție a Expo Franchising Napoli, unicul târg din Italia, dedicat francizelor. Evenimentul va avea loc în perioada 17-18 mai 2019, la centrul expozițional din renumita zonă Mostra d’Oltremare, Napoli, sub patronajul Federației italiene de franciză. Federația va participa activ la programul conferințelor din cele două zile ale evenimentelor.

Vor fi expozanți din diverse sectoare de activitate, cum ar fi gastronomie, turism, imobiliare, retail îmbrăcăminte și accesorii, wellness și sănătate, îngrijire personală, divertisment, formare, inovație tehnologică, diverse servicii, consultanță. Sunt fie companii mature, fie dintre cele mai inovatoare, jucători de top de pe piața francizelor, care se vor întâlni cu candidați aspiranți la rolul de francizați, care doresc să colaboreze în franciză și să se bucure de beneficiile acestui sistem.

Considerând rezultatele primelor doua ediții ale evenimentului, se estimează că Expo Franchising Tradeshow, Retail & Start-up 2019 va fi vizitat de mii de potențiali francizați: întreprinzători, distribuitori, dealeri, dezvoltatori și consultanți, operatorii de comerț electronic și profesioniștii interesați de înființarea afacerilor în sistem de franciză, afiliere și rețele de distribuție.

În cele două zile de lucru, se vor organiza ateliere specifice în cadrul unor porți închise rezervate expozanților, întâlniri rezervate companiilor consolidate cu consultanți de capital privat și întâlniri rezervate pentru start-up-uri cu consultanți de capital de risc. Expozanții vor organiza cursuri de formare și de inițiere, dedicate tinerilor și susținute de francizori care vor explica beneficiile afilierii la rețeaua lor și la marcă și le vor prezenta produsele sau serviciile aferente francizei prezentate.

Conform specialiștilor italieni, franciza rezistă încetinirii economice prin care trece Italia în acest moment. Sectorul de afiliere comercială a crescut în 2018 și a încheiat anul cu o cifră de afaceri de 24,4 miliarde de euro, în creștere cu 0,8% față de 2017. Acest rezultat a fost obținut datorită extinderii continue a rețelelor de franciză care au ajuns la peste 52.000 de francizați (+1,6% față de anul precedent) și la peste 195.000 de angajați (+1,1% față de anul precedent). Aceasta este rezultatul studiilor realizate de Federfranchising Confesercenti și prezentate la Roma cu ocazia adunării anuale a Federației de franciză din Italia. Majoritatea activităților de franciză se concentrează pe servicii personale (25% din numărul total de francize) și îmbrăcăminte (21%), urmate la o distanță scurtă de catering (18%). Segmentul produselor alimentare și al vinului deține aproape treizeci la sută din piața francizelor (29%). 

Datele confirmă capacitatea sectorului de franciză de a se dezvolta la rate mai mari decât cea generală a comerțului. Din punct de vedere economic, analiza francizei   s-a făcut ținând cont de creșterea numărului de companii, organizarea lanțurilor de aprovizionare, controlul prețurilor, protecția muncii. Astfel, răspândirea francizei ridică competitivitatea economiei naționale.  Aspectele forte menționate trebuie însă analizate din perspectiva unei piețe care se micșorează datorită încetinirii consumului gospodăriilor și care se va concentra pe activități specifice marilor operatori digitali.

2019 pare să fie un an mult mai dificil pentru francizele din Italia datorită consumului casnic care a cunoscut o încetinire accentuată la sfârșitul anului 2018 și se estimează că va încetini și mai mult în 2019. "Cu toate acestea, franciza este un sector în creștere continuă  - explică  Alessandro Ravecca,  președintele Federfranchising Confesercenti -  pentru că este un sistem organizat, testat și standardizat de servicii și comerț. Acum, mai mult decât oricând, compania nu poate fi improvizată și, prin urmare, franciza reprezintă o valoare adăugată pentru cei care doresc să deschidă o afacere. În plus, formula de franciză combină caracteristicile magazinului tradițional cu inovația digitală. De fapt, majoritatea rețelelor de franciză au o platformă de e-commerce în plus față de magazin. Deci, este chiar o soluție optimă pentru cei care se tem de riscul corporatist și doresc să devină antreprenori în comerț sau servicii".


Alessandro Ravecca, președintele Federfranchising Confesercenti / "Franciza este un sector în creștere continuă pentru că este un sistem organizat, testat și standardizat de servicii și comerț."
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015