Recomandări pentru sistemele de franciză - 2

Măsurile pentru menținerea sănătății sunt prioritare / Sănătatea și siguranța angajaților și clienților ar trebui să fie prima preocupare a fiecărui francizor și francizat
Marţi
24.03.2020
Continuăm seria de recomandări făcute de expertul american Michael Sturm pentru ca francizorii și francizații să gestioneze criza Coronavirus, astfel încât să înregistreze cât mai puține pagube.
 

Potrivit recomandărilor publicate de Global Franchise Magazin:

3. Stabiliți canale de comunicare pentru a vă asigura că informațiile vitale pot fi comunicate rapid și autoritar comunității francizei. În același timp, asigurați-vă că puteți primi informațiile de la francizați și răspundeți prompt. Comunicările sunt întotdeauna importante pentru sănătatea unui sistem de franciză; ele sunt critice în perioadele de criză economică.

4. Francizorii ar trebui să le insufle partenerilor încrederea că pot minimaliza daunele produse marcii și ca recuperarea va începe cât mai repede posibil. În măsura posibilului, având în vedere incertitudinea actuală, comunicați un plan realist pentru minimizarea și recuperarea daunelor.

5. Luați în considerare suspendarea sau extinderea termenelor de dezvoltare și deschidere a magazinului, în măsura în care acestea sunt afectate semnificativ de evenimentele aflate în desfășurare. În funcție de cât durează încetinirea economică indusă de Coronavirus și de ritmul recuperării, planurile care au părut realizabile chiar și acum o lună sau două, ar putea să nu mai fie realizabile. Luați în considerare aplicarea forței majore și a dispozițiilor aferente în toate contractele.

6. Luați în considerare suspendarea temporară a obligațiilor specifice „standardului de marcă” din acordul de franciză în cazul în care o locație trebuie obligată să se închidă ca rezultat direct al Coronavirus. Acestea ar putea include prevederi referitoare la orele de funcționare solicitate, cerințe minime de personal, taxe minime de franciză, meniu necesar, produse sau servicii oferite, etc.

În mod similar, evaluați suspendarea temporară potențială a restricțiilor aprobate de furnizor. Acolo unde este posibil, permiteți francizaților să furnizeze bunuri sau servicii din resursele disponibile până la restabilirea liniilor de aprovizionare normale. Mai bine, găsește furnizori alternativi care îndeplinesc standardele de calitate și pune-i la dispoziția francizaților. Luați în considerare absorbția sau partajarea oricăror costuri crescute ale furnizorilor alternativi.

7. Evaluați dacă testele sau lansările de produse noi au sens în împrejurările actuale. Contracția economică bruscă va îngreuna, în cel mai bun caz, comparațiile semnificative cu perioadele anterioare. Dacă situația persistă, sistemele ar putea dori să ia în considerare noi strategii de abordare a consumatorilor aflați în dificultate financiară.

8. Urmăriți evoluțiile legislative naționale, de stat și locale privind orice programe de ajutor sau de stimulare economică care ar putea deveni disponibile pentru a ajuta întreprinderile în dificultate.

9. Este important să-i încurajați pe francizați să-și dezvolte protocoalele de curățare de rutină folosind produse eficiente împotriva virusurilor și contaminării suprafeței. Publicați informații pentru angajați și clienți cu privire la importanța spălării frecvente a mâinilor și a instalațiilor de igienizare a mâinilor. De îndată ce personalul operațional al francizorului poate vizita locațiile francizate, asigurați-vă că sunt respectate protocoalele.

10. În cazul nefericit că francizorul sau un francizat trebuie să suspende operațiunile din cauza unei carantine obligatorii, investigați dacă partea afectată poate depune cereri în conformitate cu dispozițiile privind întreruperea activității din polița de asigurare. Depunerea în timp util a revendicărilor poate fi critică, așa că luați în considerare consultarea consilierului de recuperare a asigurărilor care are expertiză în negocierea unor astfel de creanțe cu asigurătorii.

Pe toată durata acestei crize, sănătatea și bunăstarea angajaților și a clienților trebuie să fie primordiale. Comunicarea deschisă cu francizații despre aceste probleme demonstrează că francizorul este conștient și luând măsuri proactive pentru a lucra cu francizații și angajații săi pentru a reduce la minimum efectele acestui focar și a promova recuperarea economică.


Sistemul de franciză trebuie să se adapteze / Francizorii și francizații trebuie să fie într-o comunicare permanentă pentru a se adapta la situațiile create de criză
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Articole citite

Livrările la domiciliu, o soluție de criză /01.04.2020

Italia este prima țară europeană puternic afectată de criza Coronavirus. Elena Delfino, redactor șef al START-FRANCHISING.it, ne spune că economia a avut puternic de suferit dar există întotdeauna antreprenori care găsesc căi să meargă mai departe.

Târgul de francize de la Paris, amânat pentru toamnă /31.03.2020

Franchise Expo Paris, care se ține în mod tradițional la sfârșitul lunii martie și reunește peste 35.000 de vizitatori la fiecare ediție, a fost reprogramat pentru luna octombrie a.c., aceasta fiind a doua reprogramare cauzată de epidemia de coronavirus.

Recomandări pentru sistemele de franciză /23.03.2020

Pentru a gestiona criza Coronavirus cu cât mai puține pagube, știind că nicio afacere nu poate scăpa complet neafectată, sistemele de franciză ar putea să ia în considerare câteva recomandări făcute de litigatorul american Michael Sturm.

Târgul de francize de la Paris, amânat /19.03.2020

Cel mai mare târg de francize din Europa – Franchise Expo Paris, care se ține în mod tradițional la sfârșitul lunii martie și care reunește în medie peste 35.000 de vizitatori, a fost amânat de organizatori până la sfârșitul lunii mai.

Maeștrii letoni pariază pe România /09.03.2020

Când spui steakhouse sau întrebi de cea mai bună friptură de vită din Riga, sigur spui Steiku Haoss. După două decenii și jumătate de experiență, letonii caută parteneri pe măsură în România.