Târgurile de franciză, clasic și online

Sistemul de franciză își dovedește valoarea / Mii de antreprenori vor compara și alege din diferite concept de franciză
Vineri
26.06.2020
Târgurile de franciză își reiau activitatea dar, în condițiile pandemiei, organizatorii apelează și la tehnologii moderne.
 

Cel mai mare târg de francize din Europa Centrală și de Est va avea loc, așa cum era planificat, între 15 și 17 octombrie a.c., la Varșovia. Odată cu atenuarea măsurilor epidemiologice și normalizarea afacerilor, se redeschid spațiile pentru organizarea de târguri. Astfel, la sfârșitul lunii mai, Guvernul Poloniei a adoptat un decret potrivit căruia organizarea de târguri, expoziții mari și conferințe este permisă începând cu 6 iunie. Potrivit portalului Franchising.pl, aceasta este o veste bună și pentru piața de francize, deoarece pregătirile pentru cel mai important eveniment de franciză din Europa Centrală sunt deja în desfășurare. Deocamdată, conform planului, cea de-a XVIII-a ediție a Târgului de franciză din Varșovia va avea loc la jumătatea lunii octombrie, la Palatul Culturii și Științei.

Pe parcursul celor trei zile de târg, în capitala Poloniei, câteva mii de antreprenori vor putea face cunoștință cu oferta, să compare diferite concepte și să ia în considerare achiziționarea uneia dintre francizele prezentate. Aceasta va fi o oportunitate de a cunoaște efectiv sistemul și de a pune în contact direct „cele două părți” ale afacerii de franciză - francizori și viitori francizați.

Găsiți o afacere care vi se potrivește

În ciuda circumstanțelor neprevăzute și dificile care au marcat începutul acestui an, peste 50 de expozanți, cu aproape 70 de mărci, și-au confirmat deja participarea, iar din moment ce a fost ridicată interdicția de a participa la adunări mari în interior, numărul expozanților interesați crește zilnic. Organizatorii spun că primele standuri au fost rezervate încă din cadrul ediției de anul trecut a târgului.

Gastronomia este, în mod traditional, una dintre cele mai reprezentate industrii, o duzină de mărci gastronomice urmând să fie prezentate la târgul din acest an. Printre ele se numără branduri de renume mondial, precum McDonald's, Pizza Hut, Subway, dar și concepte locale - Bafra Kebab, Biesiadowo, Lodolandia, New York Pizza Department, Kurcze Pieczone, Sushi Royal, Sushi Wok, Western Chicken și Western Tortilla. Printre francizele comerciale vor fi mărci: Auchan, Biedronka, Carrefour, Żabka, Sorvella, 5-10-15, Vistula, Wólczanka, W. Kruk, Intermarche, Bricomarche. De asemenea, vor fi prezentate concepte din sectoarele de finanțe, imobiliare și educație (PKO BP, Nest Bank, Santander, Metrohouse, Edukido).

Experiență și cunoștințe pentru afaceri mai bune

Forumul de francizare este organizat în fiecare an ca parte a târgului. Acesta este un loc în care viitorii francizați pot întâlni antreprenori cu experiență, oameni de afaceri și proprietari de afaceri cu succes în franciză. În acest an, însă, pentru prima dată, francizații vor vorbi și despre experiențele lor. Folosind exemplele lor, ei vor explica cum este să îți conduci propria afacere sub brandul altcuiva, ce fel de cooperare cu francizorii au, pe ce fel de suport pot conta etc. “Aceasta este o oportunitate excelentă pentru viitorii parteneri de franciză și antreprenori să audă, direct de la sursă, ce înseamnă și cum merge afacerea de zi cu zi, să pună întrebări și, pe această bază, să poată lua o decizie de a cumpăra o franciză”, a declarat Michal Wisniewski, unul dintre fondatorii companiei de consultanță internațională de franciză, PROFIT system. Compania, cea mai mare de acest gen din Europa Centrală și de Est, editor al mai multe reviste de franciză și a 16 portaluri, inclusiv Franchising.info.ro, este organizatorul Târgului de Franciză de la Varșovia

Pe de altă parte, după două amânări survenite din cauza pandemiei de coronavirus, Franchise Expo Paris, în parteneriat cu “Observatoire de la franchise”, a organizat, în perioadele de 3-4 și 10-18 iunie, “Franchise Live”, un eveniment online care a adus împreună francizori și potențiali parteneri de afaceri ai acestora. Participarea la acest eveniment online a permis participanților, printre altele, să afle noi oportunități; să-și stabilească și să gestioneze contactele cu participanții, prin  chat sau e-mail.

"Am dorit să creăm un eveniment care să transforme blocarea într-o oportunitate, prin punerea în contact a francizorilor și potențialilor francizați fără ca aceștia să plece de acasă. Observatoire de la franchise funcționează deja ca o platformă pentru rețea pe tot parcursul anului și Franchise Live este o modalitate de a oferi răspunsuri imediate pentru cei aproximativ 10.000 de candidați și vizitatori preînregistrați la Franchise Expo din Paris - amânată din martie până în octombrie 2020, punându-i în contact cu peste 500 de expozanți ", au transmis organizatorii.


Franchise Live / Organizatorii Franchise Expo Paris au organizat întâlniri online
Ștefan Pricop
Business Development Manager