Identifică talentele, depășește slăbiciunile
Nu există părinte căruia să nu-i pese de viitorul copilului său. În această preocupare zilnică pentru sănătatea, educația, dezvoltarea emoțională și securitatea socială a copiilor lor, părinții se gândesc, adesea, la ce profesie ar putea avea aceștia într-o bună zi. Și la cât de mult succes vor avea pentru ca, în cele din urmă, să fie fericiți și împliniți. Alegerea unei profesii poate depinde, cel mai mult, de îndrumarea oportună și adecvată a celor mici. Dacă un copil, la o vârstă fragedă, acesta începe să devină conștient de „punctele sale tari”, adică talentele și potențialul înnăscut. El va intui spre ce direcție ar trebui să-și direcționeze forțele, astfel încât să își construiască un drum mai ușor în viață și carieră.
Soluția este „scrisă” în cap
Verbatoria este un sistem internațional care operează în peste 20 de țări și oferă un serviciu de testare neurometrică și evaluare a talentelor înnăscute ale unui individ pe baza neurofeedback-ului. Conceptul a apărut prin eforturile comune ale dezvoltatorilor și psihologilor, totul pentru ca rezultatele măsurării coeficientului talentului să fie cât mai precise, obiective și relevante.
Verbatoria a dezvoltat un protocol pentru determinarea celor cinci talente înnăscute ale unui individ în domeniile matematicii, muzicii, creativității, limbajului și sportului. În plus, trei categorii - care sunt foarte importante în luarea deciziilor - sunt „măsurate” în procesul de testare: conștientizarea de sine, rezistența la stres și apetitul la risc, precum și alte două categorii care determină nivelul de inteligență emoțională (empatie) și stimă de sine, adică încrederea în sine.
“Cheia pentru Verbatoria este ca fiecare individ să-și recunoască punctele forte și punctele slabe, să vadă la ce nivel se află acum și în ce direcție ar putea progresa”, spune Kenan Begić, coproprietar al SolutionLAB, compania responsabilă de dezvoltarea rețelei de franciză a Verbatoria în Europa Centrală și de Sud-Est.
“Verbatoria ar trebui să ajute copiii și părinții și să transmită un mesaj important: nu-l lăsa pe micuțul Einstein să rămână un vis. Credem că serviciul pe care Verbatoria îl oferă nu este doar extrem de necesar și util, ci și că acesta este un concept care ar trebui să fie operat în cât mai multe țări”, a adaugat Begić.
La Verbatoria, prin franciză
Franciza acestui sistem este disponibilă pentru toate țările din regiunea adriatică, Albania, Ungaria, Polonia, România, Cehia, Slovacia și pe piața germană.
Cei interesați de franciză pot alege între două opțiuni: master franciză și franciză single unit.
Unitatea de franciză, după cum explică Begić, acoperă drepturile de deschidere a unui singur centru și poate fi dată pentru teritoriul unui oraș, municipiu sau pentru orice zonă care are aproximativ 250.000 de locuitori.
“Pe de altă parte, master franciza presupune ca partenerul să se ocupe de dezvoltarea pe întreg teritoriul țării, ceea ce înseamnă că are posibilitatea de a deschide el însuși centre, dar și de a extinde rețeaua. Această opțiune există pentru toate țările menționate, cu excepția Macedoniei de Nord și a Slovaciei, unde avem deja master francizați”, spune Begić.
Deocamdată, centrele Verbatoria funcționează la Saraievo (Bosnia și Herțegovina), Belgrad (Serbia), Skopje (Macedonia de Nord) și Bratislava (Slovacia).
Oportunitate de afaceri promițătoare
“Când se familiarizează cu conceptul și înțeleg importanța Verbatoriei, cei interesați de franciză decid foarte repede să înceapă o afacere”, a adăugat Begić.
Pe lângă faptul că văd o bună oportunitate de afaceri în acest concept, potențialii francizați sunt atrași și de faptul că nu li se cere să aibă vreo experiență profesională specifică. De fapt, francizorii pot fi specialiști în domeniul psihologiei sau pedagogiei, dar și investitori care ar avea, pur și simplu, sarcina de a angaja personal profesionist.
“Aș spune că, în acest moment, avem un număr egal de parteneri de franciză din ambele grupuri. Avem și antreprenori cărora le place acest concept pentru că este un job fin, nu prea solicitant, care, la rândul său, are un potențial de piață uriaș și care poate oferi un venit stabil pe termen lung. Al doilea grup de oameni interesați sunt, desigur, cei din industrie - psihologi, psihoterapeuți, pedagogi sau profesori care vor să fie proprietari de afaceri, dar și să lucreze cu clienții, să facă teste și îndrumare”, subliniază Begić.
De ce este nevoie pentru a începe afacerea?
“Întrucât aceasta este o franciză bine organizată, nu prea solicitantă, nu durează mai mult de șapte zile pentru a deschide un centru Verbatoria”, spune interlocutorul nostru. “Două zile de pregătire, trei zile pentru traducerea materialului în limba maternă și ești, practice, gata de muncă. Cu toate acestea, deoarece avem deja materiale traduse în aproape 15 limbi, se poate dovedi că nici nu veți avea nevoie de acele trei zile”, spune Begić.
În plus, francizatul ar trebui să pună la dispoziție un spațiu de aproximativ 15-20 de metri pătrați și echipamente care să includă o masă, patru scaune, laptop și imprimantă.
Câți bani va trebui să investească pentru a începe o afacere va depinde în principal de tipul de franciză pe care francizatul decide să o ia. Prețul master francizei se stabilește prin acord, în funcție de teritoriu. Prețul francizei cu o singură unitate este unic și se ridică la 4.990 de euro. Prin achiziționarea licenței, care este pe viață, francizatul obține echipamentul special Verbatoria, acces la un server pentru trei persoane, care efectuează teste, precum și pregătire pentru examinatori. “Antrenamentul, după cum am menționat, durează două zile. Prima zi este dedicată introducerii în esența testării și interpretării rapoartelor, a doua zi este rezervată exersării și exersării testării pentru toate cele cinci grupe de testare”, explică Begic.
Francizatul va mai trebui să plătească, pentru numărul de rapoarte trimise, o taxă de 249 euro pe lună. “Această sumă este fixă și nu depinde de numărul de rapoarte trimise. Cu toate acestea, suma este redusă drastic pentru master francizați, atunci când încep să revândă francize cu unități individuale”, spune interlocutorul nostru.
Cu toate acestea, în primele câteva luni, francizații vor primi o reducere de 50% la taxa obișnuită. “Credem că va fi atât o ușurare, cât și un stimulent pentru francizați, cel puțin până la înființarea și extinderea afacerii”, a adăugat Begić.
Investiția inițială ar trebui să includă și costurile de mobilare a spațiului, dar acea sumă nu va depăși 2.500 de euro.
Când deschide centrul și începe testarea, francizatul va stabili prețul serviciului, în funcție de condițiile pieței locale. Același lucru este valabil și pentru promoții și reduceri. “Singurul lucru pe care îl recomandăm este ca prețul serviciului să fie unic la nivelul întregii țări”, precizează Begić.
Promovarea conceptului și surse suplimentare de venit
Pentru orice afacere bazată pe servicii – și mai ales pentru un serviciu specific care nu este larg răspândit – una dintre sarcinile cheie este atragerea clienților. Ce strategii folosește Verbatoria pentru a ajunge la copiii și părinții interesați de testare? Oferă francizorul și partenerilor săi know-how în această problemă?
“Există patru moduri prin care Verbatoria ajunge la clienți și își extinde fluxurile de venituri. Prima este publicitatea obișnuită, iar cele două aspecte principale ale noastre sunt marketingul digital și rețelele sociale. În plus, radioul s-a dovedit a fi un mediu extrem de potrivit pentru promovare și, în general, pentru a aduce povestea noastră mai aproape de o bază mai largă de potențiali clienți”, adaugă Begić.
Un alt segment foarte important este cooperarea cu școlile publice și private. “Aceasta este o situație câștigătoare: școlile își îmbogățesc oferta, iar Verbatoria ajunge la un număr mai mare de elevi și părinți, care pot răspândi în continuare povestea conceptului nostru”, precizează Begić.
De asemenea, francizații au găsit un mare potențial în comunicarea cu companiile. În acest caz, companiile ar putea oferi serviciul de testare și să-l folosească ca serviciu suplimentar atunci când angajează oameni noi sau determină așa-numitul AND al companiei.
A patra opțiune de venituri suplimentare pe care viitorii parteneri ar putea conta este cooperarea cu administrația publică locală, municipiu sau oraș. Esența cooperării este că autoritățile locale finanțează un anumit număr de teste ale copiilor de școală, pentru a le monitoriza progresul și nivelul de fericire în timpul educației. “Considerăm că, într-un context mai larg, acesta ar fi un instrument suplimentar foarte bun, dar simplu, de profilare a talentelor și abilităților elevilor și a direcției ulterioare a acestora. Nu trebuie să subliniez câte „perle ascunse” și surprize plăcute în rândul copiilor s-ar găsi cu acea ocazie”, a precizat coproprietarul SolutionLAB.
Cum arată testarea Verbatoria?
Procesul de testare în sine este foarte simplu. Se realizează într-o atmosferă relaxată, mai puțin formală – pentru că respondentul, de fapt, nu ar trebui să aibă impresia că este interogat. Expertul Verbatoria pune între 20 și 25 de întrebări, dar accentul nu se pune atât pe răspunsuri, cât pe procesul de gândire în sine - neurofeedback.
Cu ajutorul unui dispozitiv special EG (Brain Computer Interface), șapte zone cognitive sunt înregistrate pe partea frontală a craniului, unde semnalele impulsurilor creierului sunt cele mai puternice. Examinatorul pune diferite seturi de întrebări într-un mod țintit, deoarece fiecare dintre ele ar trebui să „provoce” unul dintre centre și să trezească un număr mare de neurocorelații. Aproximativ 15.000 de neurocorelații sunt înregistrate într-o singură secundă.
Impulsurile sunt apoi trimise către serverul Verbateria, unde sunt procesate și decodate folosind un algoritm. Un raport este primit în cinci până la 10 minute.
“Prin concentrarea pe înregistrarea neurofeedback-ului, mai mult decât pe răspunsuri, obținem rezultate mult mai obiective. Respondentul poate fi capabil să spună ce vrea examinatorul să audă, în timp ce nu există „înșelăciune” atunci când gândește. Obiectivitatea testului este întărită prin utilizarea unei tehnologii sofisticate, deoarece rezultatul nu se bazează pe evaluarea subiectivă a examinatorului, ci pe algoritmul și tehnologia care face evaluarea”, subliniază Begić.
După primirea raportului, expertul Verbatoria parcurge rezultatele și interpretează datele, explicând item cu item. Procesul complet de testare și interpretare durează 60 de minute.
Business Card Verbatoria
• Verbatoria este o modalitate de evaluare a talentelor naturale și oferă direcții pentru dezvoltarea ulterioară.
• Francizatul primește licență pe viață, echipament Verbatoria, 2 zile de formare, acces la software pentru 3 persoane, suport tehnic și de altă natură. În plus, master francizatul obține exclusivitate pe teritoriu și posibilitatea de a vinde alte francize în acest areal.
Articole citite
O franciză, cum este Fun Science – Profesorii Trăsniți, poate schimba o viață. Așa s-a întâmplat în cazul Irinei Bogdan, fost manager bancar de succes timp de aproape două decenii.
Franciza Coding Giants reprezintă o cheie a succesului copiilor noștri în lumea virtuală și cea a programării. Cu o extindere globală, aceasta caută parteneri și în România.
Cea mai apreciată franciză europeană în educație și divertisment științific pentru copii, Fun Science-Profesorii Trăsniți, a deschis primul centru de edutainment “The Lab”.
Antreprenorii români au posibilitatea să devină parteneri ai francizei Edukido, care dezvoltă cu succes un concept educațional nou, total diferit de cel tradițional.
Descoperirea abilităților pentru un viitor mai bun al copilului este dorința fiecărui părinte. Centrele Verbatoria, prin franciza care funcționează în peste 20 de țări, face tocmai acest lucru.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Subiecte populare in Forum
Femeile conduc francizele educaţionale
Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru
Femeile conduc francizele educaţionale
Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii
Când matematica nu e Bau-Bau
Matematica nu-i grea totul depinde de dascali iar daca iti merge mintea ajungi sa te distrezi.Am muncit mult ca sa-i descifrez tainele...cine nu a auzit de GHEBA
Când matematica nu e Bau-Bau
Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred...
Când matematica nu e Bau-Bau
Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara
Când matematica nu e Bau-Bau
Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...
Afacere din propria locuinţă
Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...
Afacere din propria locuinţă
Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...