Afaceri cu ținute pentru o zi
Afacerile de închiriere de costume sunt în plină expansiune, pe măsură ce mai mulți oameni apelează la acest serviciu pentru evenimente tematice, sărbători, petreceri și producții profesionale. Odată cu creșterea cererii, francizele din acest sector oferă o oportunitate interesantă de a îmbina creativitatea cu antreprenoriatul. Fie că este vorba de închiriere de costume pentru Halloween, nunți sau teatru, potențialul de creștere este semnificativ, mai ales în zonele active din punct de vedere social și cultural.
Intrat destul de târziu în mentalul românilor, preferat mai ales de persoanele la început de carieră sau deja mature, conceptul de sharing economy este încă dominat de ideea de proprietate asupra unor bunuri. Economia colaborativă, cum am traduce noi conceptul din limba engleză, se referă la un sistem economic bazat pe ideea folosirii în comun a resurselor. Românii încep să înțeleagă că, în unele cazuri, este mai profitabil să închiriezi decât să cumperi. Așa este și cazul acestui gen de activitate, care în alte state este deja un business consacrat.
Cât costă deschiderea unei francize de închiriere de costume? Potrivit colegilor noștri de la Franchising.eu, în mai multe state europene, investiția pentru o franciză de închiriere de costume variază în funcție de locație, dimensiunea inventarului și cerințele specifice ale francizorului. În medie, costurile inițiale variază între 20.000 și 60.000 de euro. Acestea includ taxele de franciză, stocurile, echipamentele și cheltuielile de instalare. Francizații plătesc, de obicei, o taxă lunară de redevență bazată pe cifra de afaceri, de obicei în jur de 5-10%. Spațiul necesar este modest, variind, de regulă, între 50 și 100 de metri pătrați, în funcție de conceptul de franciză.
Pentru a deveni francizat, potențialii parteneri trebuie să înțeleagă conceptul și să fie dedicați afacerii. Procesul de integrare într-un astfel de sistem este premers de o evaluare a viitorului partener și, foarte important, de găsirea unei locații potrivite, de regulă situate în zone cu trafic pietonal sau în apropierea unor locații destinate desfășurării de evenimente.
Francizele de închiriere de costume oferă sisteme de suport bine gândite. Francizații primesc manuale operaționale detaliate și programe de formare care acoperă gestionarea stocurilor, serviciul pentru clienți și planificarea evenimentelor. Mulți francizori oferă, de asemenea, suport de marketing, inclusiv materiale promoționale și campanii de publicitate sezoniere pentru a atrage clienți în perioadele de vârf.
Ca în toate celelalte industrii, suportul logistic este un alt avantaj cheie. Francizorii ajută la achiziționarea de costume și accesorii de înaltă calitate, asigurându-se că francizații pot menține o ofertă bogată și adaptată cerințelor locale.
De ce să investești într-o franciză de închiriere de costume? În primul rând pentru că această industrie oferă marje de profit ridicate, cu costuri de operare relativ scăzute. Odată cu popularitatea tot mai mare a evenimentelor tematice și tendința de sustenabilitate care încurajează închirierea față de cumpărarea de îmbrăcăminte purtată doar cu ocazia unor evenimente, afacerea se aliniază la cerințele actuale ale pieței.
În multe dintre cele peste 20 de state în care compania de consultanță în franciză PROFIT system își desfășoară activitatea, achiziția unei francize de închiriere de costume le permite antreprenorilor să desfășoare un business profitabil și interesant, în care beneficiază de o asistență solidă din partea companiei francizoare.
În România există deja câteva inițiative de succes în această zonă, crearea și consolidarea unor astfel de sisteme de franciză fiind ușor prevăzut în viitorul apropiat.
Articole citite
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
O firmă cu tradiție în producția de îmbrăcăminte, dezvoltată de peste trei decenii în Turcia, caută parteneri de franciză în România.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment