România, printre fruntaşii Europei în retail

Piaţa de retail din România va creşte în acest an cu 4,3%, după ce anul trecut a înregistrat un avans de 4,9%, la 26 miliarde de euro, performanţa sectorului local fiind printre cele mai bune din Europa, reiese dintr-un studiu al companiei de cercetare Gfk.
"Creşterea comerţului online pune presiune asupra formatelor de retail tradiţional în toată Europa. De aceea, anticipăm o creştere moderată pentru acestea din urmă, de 0,6% (în medie) pentru ţările UE în 2014. Printre fruntaşi se numără România (+4,3%) şi ţările baltice (+4,8-5,9%). De asemenea, creşterea puternică pe care o previzionăm pentru Turcia (9,5%) va fi contrabalansată de nivelul ridicat al inflaţiei. Ne aşteptăm ca situaţia retailului să înceapă să se stabilizeze anul acesta în special în statele din sudul Europei cu economia greu afectată", se arată în studiul privind piaţa de retail din Europa.
Scăderi ale vânzărilor de retail sunt aşteptate în Grecia (-3%), dar într-un ritm mai redus decât în 2013, dar şi în Germania (-1%, pentru prima dată din 2009) şi în Olanda (-1,5%).
"Cele 32 de ţări analizate au beneficiat în 2013 de o suprafaţă de vânzare de 1,11 mp/ cap de locuitor, ceea ce înseamnă o creştere de aproape 2% faţă de valoarea din 2012. Cea mai mare creştere a avut loc în ţările nordice şi est europene: Finlanda, Bulgaria, România şi Estonia. Prin contrast, suprafaţa de vânzare a scăzut în unele ţări, în special în Grecia. Germania a pierdut de asemenea la acest capitol anul trecut, ca urmare a închiderii a numeroase magazine cu produse de amenajări pentru locuinţe. Cu toate acestea, suprafaţa de vânzare pe cap de locuitor în Germania este în creştere datorită declinului populaţiei", arată studiul.
În 2013, piaţa de retail din Europa a stagnat la aproximativ 3,1 trilioane de euro (-0,1%), în cele 32 de ţări analizate. Scăderi au suferit Grecia (-8%), Cipru (-5%), Olanda (aproape -4%), Spania (-3,5%) şi Italia (mai bine de -3%). În topul celor mai mari pieţe de retail din Europa care nu au fost afectate se numără în continuare Rusia, urmată de Franţa şi de Germania. România se află printre statele care se bucură de creşteri semnificative (cu +4,9% şi o valoare a pieţei de 26 miliarde de euro în 2013), alături de ţările baltice (+5,3%) sau Polonia (+5,1%).
Cele mai mari 10 pieţe de retail din Europa sunt în ordine Rusia (465 miliarde de euro), Franţa (417 miliarde euro), Germania (412 mld euro), Marea Britanie (365 mld euro), Italia (253 mld euro), Spania (184 mld euro), Turcia (154 mld euro), Olanda (91 mld euro), Polonia (86 mld euro) şi Elveţia (83 mld euro).
Sursa: Mediafax

Articole citite

Franciza Wash Shoes, continuatoare a unei tradiții meșteșugărești autentice și cu viitor asigurat, este în permanentă extindere și asigură noi servicii care cresc profitabilitatea.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Cele mai citite

Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...