Afacere imobiliară la cheie
Anul trecut ați preluat master-franciza RE/MAX. Ce v-a determinat să investiți în domeniul imobiliar?
Preluarea master-francizei RE/MAX în 2013 nu a fost primul contact pe care l-am avut cu sectorul imobiliar. Încă de mai bine de 15 ani, soția mea, Ramona Cuc, deține agenția imobiliară Grup de Lux din Cluj și, de-a lungul vremii, m-am implicat în acest business alături de ea. De asemenea, în urmă cu câțiva ani am derulat și o serie de investiții imobiliare în imobile de locuințe sau birouri. Asadar, domeniul imi era foarte cunoscut la momentul preluării master-francizei RE/MAX.
Decizia de a face însa acest pas are la bază și succesul fantastic a RE/MAX în întreaga lume, iar în ultimii 10 ani și în Europa – dezvoltarea constantă și susținută, foarte rar întâlnită într-un astfel de business la nivel mondial, creșterea constantă, organică, a afacerii globale timp de peste 40 de ani. Acest lucru îmi oferă optimism și încredere că pot dezvolta acest business pe plan local.
De asemenea, optimismul meu este dat și de echipa managerială a RE/MAX România din acest moment, de suportul extrem de valoros venit de la RE/MAX Europe, dar și semnalele de creștere a pieței.
Ce are în plus o agentie RE/MAX față de celelalte agenții imobiliare din România?
În primul rând, membri RE/MAX – Agenți sau Broker Owneri – beneficiază de programele de training care livrează un pachet complex și complet de lucru pentru succesul în această industrie. Apoi, agențiile RE/MAX beneficiază de un sistem de promovare a proprietăților integrat la nivel mondial și de încredere în randul clienților plus afilierea la o rețea de top, locală și internațională, accesul la platforma de listare a proprietăților și de de suport în marketing - sunt alte avantaje ale rețelei RE/MAX.
RE/MAX este franciza nr 1 la nivel global pe segmentul imobiliar. Care este profilul francizatului ideal pentru rețeaua RE/MAX?
Nu putem spune că există un profil standard. În cazul RE/MAX, costul achiziției unei francize este variabil, pornind de la 7.000 de euro net, și aduce cu sine avantaje care îi ajută pe antreprenori să pătrundă pe piață cu o ofertă completă pentru clienți.
Prin afilierea la rețeaua RE/MAX, francizele beneficiază de un sistem de promovare a proprietăților integrat la nivel mondial și de incredere ridicată în rândul clienților. În cadrul francizelor RE/MAX, toți agenții au nevoie de certificări, pe care le pot obține în urma a minim 150 de ore de training, brokerii având nevoie de cel puțin 200 de ore de training specific.
Practic, investitorul nu trebuie decât să își dorească să facă parte din rețeaua RE/MAX și să investească în specializarea sa (ca și broker owner) și a agenților săi.
Suntem în cautarea unor antreprenori energici și descurcăreți care să vrea să aibă succes alături de noi și de întreaga rețea globală RE/MAX, care numără 100.000 de membri.
Cum decurge o zi de lucru din viața Dvs, ca francizor RE/MAX?
Sunt dedicat în totalitate noului business RE/MAX România, așa că aici îmi petrec zilele de muncă și îmi place. Am construit o echipă la Cluj cu oameni valoroși și dedicați, cărora le cer, fiecăruia, să fie cu mult mai buni decât aș putea eu să fiu pe domeniul lor. Împreuna cu ei dezvoltăm rețeaua de francize, ajutându-ne de experiența uriașă a RE/MAX în lume.
Care sunt cele mai importante avantaje pe care le primesc francizatii RE/MAX?
Așa cum spuneam și mai sus, printre cele mai importante se numără afilierea la o rețea de top, locală și globală, accesul la o platformă CRM de listare a proprietăților performante, oferirea de suport de marketing și accesul la programele Academiei RE/MAX pentru Agenți și Broker Owneri.
Pentru anul viitor vizați creșterea numărului de francize cu 15 locații noi. Cum credeți că va evolua piata imobiliară în 2015?
Anul viitor va aduce o creștere usoara a pieței imobiliare, o crestere care se va vedea mai ales în marile orașe din România, așa cum spuneam și mai sus. Considerăm că, în acest context, anul 2015 va fi un an de creștere, atât din punct de vedere al numărului de tranzacții imobiliare, cât și în ceea ce privește prețurile.
Și afacerile pe segmentul agențiilor imobiliare se dezmorțesc, treptat, dupa ce în perioada de criză economică peste 75% dintre birourile existente la nivelul pieței din România s-au închis. Astfel, tot mai multe noi agenții imobiliare sunt deschise an de an, mai ales în marile orașe din țară, unde piața de profil dă semne clare de revenire.
Un sfat pentru persoanele care vor să-și deschidă o afacere in franciză.
Să aleagă un domeniu de business cu potențial de dezvoltare, să evalueze atent sistemul de franciză și să îl respecte în detaliu fără să improvizeze cu practici ‘adaptate’, să se implice total în programele de educare care trebuie să le ofere franciza și să extragă un maxim de beneficii din apartenența la o rețea.
Articole citite
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Franciza Ama Green Optic, o afacere sustenabilă și în care investiția este recuperată după aproximativ jumătate de an, este o soluție de afaceri cu succes confirmat.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
Îți dorești o afacere sustenabilă și din care să îți recuperezi investiția repede? O soluție foarte bună este să devii partener al francizei Ama Green Optic.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
După consolidarea poziției în retailul de flori online (B2C), Grupul Floria se focusează pe dezvoltarea vânzărilor B2B.
În ţările din fosta Iugoslavie franciza este la început de drum, însă în ultimii ani a parcurs un traseu ascendent, spune Igor Bogojevic, Director General PROFIT system Serbia.
Brandul My Geisha, un concept de parfumerie orientală, adus din Emiratele Arabe Unite, este un sistem de franciză care și-a dovedit foarte repede profitabilitatea.
Subiecte populare in Forum
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu-i vorba de incredere in e vorba de comisionul mult prea mare pe care ti/l iau...
Mega Mall pentru mega francize
Poate vom avea si noi noroc daca se deschid atat de multe malluri...
Mega Mall pentru mega francize
Nume sonore arhicunoscute isi fac loc si pe meleagurile noastre ,poate vom intra si noi in lumea buna
Mega Mall pentru mega francize
Nimic nu este mai deprimant cand vezi spatii libere mai mult sau mai putin curate (mai frecvent varianta a doua )cu o mare eticheta DE INCHIRIAT...in provincie vezi asta la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Cred mai degraba ca romanii nu au uncredere in banci,ele sunt cele care te jupoaie mai ceva decat camatarii.Depui bani la banci, iti dau dobanzi mici, iti trimit situatia la...
Românii nu au încredere în agenţii imobiliari
Nu am intalnit agenti imobiliari care sa nu dea dovada de profesionalism si chiar daca la inceput te mai indoiesti de bunele lor intentii o dovedesc ca sunt persoane demne de...
Din New York în Bucureşti, în paşi de dans
Si eu tot Mihai Petre l-as numi...
O franciza cu de toate
Oricat ai avea..tot mai vrei..Pacat ca numai o viata avem...