Limbajul culorilor în mediul de afaceri

Fiecare culoare în parte transmite subconștientului nostru o informație ce generează anumite emoții. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii unei universități din Franța, publicat în Journal of Hospitality and Tourism Research, chelnerițele care sunt îmbrăcate în haine roșii câștigă mai mulți bani. Cercetătorii au realizat un experiment în cadrul căruia 11 chelnerițe din 5 restaurante diferite au purtat tricouri albe, negre, roșii, albastre, verzi și galbene. Acestea și-au contorizat bacșișurile primite pe o periadă de 6 săptămâni. Chelnerițele care au purtat roșu au primit de la bărbați bacșișuri cu 15%-26% mai mari în comparație cu celelalte care au purtat alte culori. Culoarea nu a avut însă nicio influență asupra femeilor.
Ar putea culoarea roșie să aibă efect și în alte business-uri deși, în mod normal, nu este recomandat să o purtăm la birou? Specialiștii sunt de părere că da. Te poți remarca în cadrul unei mulțimi dacă vei purta o culoare puternică. De exemplu, o femeie care participă la o reuniune sau la o conferință unde majoritatea oamenilor poartă costume bleumarine sau negre se va remarca mult mai ușor dacă va fi îmbrăcată într-o culoare puternică: roșu, portocaliu sau violet. Bărbații pot opta pentru un accesoriu într-o culoarea vie, cum ar fi o cravată. Unii specialiști consideră că femeile care au curajul să renunțe la ținutele negre, clasice, și optează pentru o culoare puternică, precum roșu, se afirmă mai ușor, impun respect și arată celorlați că sunt dispuse să-și asume riscuri.
Limbajul culorilor în ținutele business nu se rezumă doar la culoarea roșie. Movul și vișiniul sunt culori elegante, regale care exprimă bogăție, atât materială cât și intelectuală. Maroul este o culoare prietenoasă care denotă o bună stăpânire de sine și un caracter puternic. Galbenul produce entuziasmul celor din jur însă trebuie introdus cu moderație în ținutele business. Albastrul, culoarea preferată în mediul de afaceri, exprimă multă sinceritate iar bleumarinul loialitatea. Este recomandat sa porți aceste două culori la interviuri.
Din punct de vedere intelectual, albul, culoarea ordinii și a educației, trimite la o minte ordonată și clară. Negrul poate fi asortat cu aproape toate culorile și exprimă eleganță și putere. Culoarea reprezentantivă a mediului de afaceri rămâne însă griul care exprimă inteligență și stăpânire de sine.
Angajatorii folosesc anumite culori pentru a decora interiorul companiilor pentru a influența starea de spirit a angajaților. Albastrul are rolul de crește creativitatea și productivitatea, în timp ce verdele induce o stare de calm și liniște. Roșul mărește capacitatea de concentrare.
(LNK)Articole citite

Brandul de fashion Diverse, aparținând companiei poloneze ETOS, vrea să intre pe piața din România, unde caută un master francizor dar și parteneri de franciză.
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
Cele mai citite

Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie
Românilor le plac brand-urile poloneze
Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...
Franciza perfectă pentru mall
Da..chair asa?Barbatii sunt mereu uitati...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Asa este..dar nu numai ca nu sunt folosite pt moda ci uneori nu sunt platite...
Prima franciza monobrand Marc Cain
Romancele se nasc pentru a fi manechine fara sa se foloseasca de operatii estetice sau alte artificii ...pacat ca potentialul lor nu este folosit de cei din domeniu
Franciza perfectă pentru mall
De ce barbatii sunt uitati? un ac pentru cravata,butoni,tabachere,curele...si lista ar continua...ne simtim discriminati...
Franciza perfectă pentru mall
Mi se pare ca segmentul de varsta este cam mic...dupa statistici femeile traiesc mai mult decat barbatii,chiar daca ei se orienteaza spre acest segment