Limbajul culorilor în mediul de afaceri

Culoarea roșie exprimă mult curaj, dorința de aventură și impune respect în fața celorlalți.
Sâmbătă
11.08.2012
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
 

Fiecare culoare în parte transmite subconștientului nostru o informație ce generează anumite emoții. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii unei universități din Franța, publicat în Journal of Hospitality and Tourism Research, chelnerițele care sunt îmbrăcate în haine roșii câștigă mai mulți bani. Cercetătorii au realizat un experiment în cadrul căruia 11 chelnerițe din 5 restaurante diferite au purtat tricouri albe, negre, roșii, albastre, verzi și galbene. Acestea și-au contorizat bacșișurile primite pe o periadă de 6 săptămâni. Chelnerițele care au purtat roșu au primit de la bărbați bacșișuri cu 15%-26% mai mari în comparație cu celelalte care au purtat alte culori. Culoarea nu a avut însă nicio influență asupra femeilor.

Ar putea culoarea roșie să aibă efect și în alte business-uri deși, în mod normal, nu este recomandat să o purtăm la birou? Specialiștii sunt de părere că da. Te poți remarca în cadrul unei mulțimi dacă vei purta o culoare puternică. De exemplu, o femeie care participă la o reuniune sau la o conferință unde majoritatea oamenilor poartă costume bleumarine sau negre se va remarca mult mai ușor dacă va fi îmbrăcată într-o culoare puternică: roșu, portocaliu sau violet. Bărbații pot opta pentru un accesoriu într-o culoarea vie, cum ar fi o cravată. Unii specialiști consideră că femeile care au curajul să renunțe la ținutele negre, clasice, și optează pentru o culoare puternică, precum roșu, se afirmă mai ușor, impun respect și arată celorlați că sunt dispuse să-și asume riscuri.

Limbajul culorilor în ținutele business nu se rezumă doar la culoarea roșie. Movul și vișiniul sunt culori elegante, regale care exprimă bogăție, atât materială cât și intelectuală. Maroul este o culoare prietenoasă care denotă o bună stăpânire de sine și un caracter puternic. Galbenul produce entuziasmul celor din jur însă trebuie introdus cu moderație în ținutele business. Albastrul, culoarea preferată în mediul de afaceri, exprimă multă sinceritate iar bleumarinul loialitatea. Este recomandat sa porți aceste două culori la interviuri.

Din punct de vedere intelectual, albul, culoarea ordinii și a educației, trimite la o minte ordonată și clară. Negrul poate fi asortat cu aproape toate culorile și exprimă eleganță și putere. Culoarea reprezentantivă a mediului de afaceri rămâne însă griul care exprimă inteligență și stăpânire de sine.

Angajatorii folosesc anumite culori pentru a decora interiorul companiilor pentru a influența starea de spirit a angajaților. Albastrul are rolul de crește creativitatea și productivitatea, în timp ce verdele induce o stare de calm și liniște. Roșul mărește capacitatea de concentrare.

(LNK)