Limbajul culorilor în mediul de afaceri
Fiecare culoare în parte transmite subconștientului nostru o informație ce generează anumite emoții. Potrivit unui studiu realizat de cercetătorii unei universități din Franța, publicat în Journal of Hospitality and Tourism Research, chelnerițele care sunt îmbrăcate în haine roșii câștigă mai mulți bani. Cercetătorii au realizat un experiment în cadrul căruia 11 chelnerițe din 5 restaurante diferite au purtat tricouri albe, negre, roșii, albastre, verzi și galbene. Acestea și-au contorizat bacșișurile primite pe o periadă de 6 săptămâni. Chelnerițele care au purtat roșu au primit de la bărbați bacșișuri cu 15%-26% mai mari în comparație cu celelalte care au purtat alte culori. Culoarea nu a avut însă nicio influență asupra femeilor.
Ar putea culoarea roșie să aibă efect și în alte business-uri deși, în mod normal, nu este recomandat să o purtăm la birou? Specialiștii sunt de părere că da. Te poți remarca în cadrul unei mulțimi dacă vei purta o culoare puternică. De exemplu, o femeie care participă la o reuniune sau la o conferință unde majoritatea oamenilor poartă costume bleumarine sau negre se va remarca mult mai ușor dacă va fi îmbrăcată într-o culoare puternică: roșu, portocaliu sau violet. Bărbații pot opta pentru un accesoriu într-o culoarea vie, cum ar fi o cravată. Unii specialiști consideră că femeile care au curajul să renunțe la ținutele negre, clasice, și optează pentru o culoare puternică, precum roșu, se afirmă mai ușor, impun respect și arată celorlați că sunt dispuse să-și asume riscuri.
Limbajul culorilor în ținutele business nu se rezumă doar la culoarea roșie. Movul și vișiniul sunt culori elegante, regale care exprimă bogăție, atât materială cât și intelectuală. Maroul este o culoare prietenoasă care denotă o bună stăpânire de sine și un caracter puternic. Galbenul produce entuziasmul celor din jur însă trebuie introdus cu moderație în ținutele business. Albastrul, culoarea preferată în mediul de afaceri, exprimă multă sinceritate iar bleumarinul loialitatea. Este recomandat sa porți aceste două culori la interviuri.
Din punct de vedere intelectual, albul, culoarea ordinii și a educației, trimite la o minte ordonată și clară. Negrul poate fi asortat cu aproape toate culorile și exprimă eleganță și putere. Culoarea reprezentantivă a mediului de afaceri rămâne însă griul care exprimă inteligență și stăpânire de sine.
Angajatorii folosesc anumite culori pentru a decora interiorul companiilor pentru a influența starea de spirit a angajaților. Albastrul are rolul de crește creativitatea și productivitatea, în timp ce verdele induce o stare de calm și liniște. Roșul mărește capacitatea de concentrare.
(LNK)Articole citite
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Ați auzit de celebrul slogan “Cei trei R”, de pe vremuri, preluat de la americani? Franciza Okidoki îl aplică cu mult succes când este vorba despre îmbrăcăminte.
Franciza poloneză Esotiq & Henderson – specializată în lenjerie intimă, costume de baie și cosmetice - caută noi parteneri de încredere în mai multe țări, printre care și România.
Este foarte greu să-ți faci un nume în industria modei în aceste zile. Soluția pentru cei care vor să înceapă poate fi o franciză, de exemplu marca Esotiq.
O firmă cu tradiție în producția de îmbrăcăminte, dezvoltată de peste trei decenii în Turcia, caută parteneri de franciză în România.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Te asigurăm că e una dintre cele mai bune idei! Iată de ce .... conform ultimelor raportari oficiale, lanţul Fornetti a făcut un profit de 18 milioane de lei din minipateuri şi produse de patiserie.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Subiecte populare in Forum
Primăvara întâmpinată cu ”Bine ați venit!”
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”
Am cumparat si eu produce CCdar deocamdata sunt multumita.Cu schimbatul e mai greu , am patit-o si eu dar era alta firma...
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”
Precis ati nimerit peste un lucrator dezinteresat,daca ar fi fost un adevarat comerciant incerca sa va ajute si cu un simplu telefon va rezolva problema ,dar la noi suntem...
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”
In urma cu 4 zile am cumparat o pereche de pantofi pt un nepotel,de la magazinul ccc din Oradea.Din nefericire i am cumparat mai mari cu un nr ,am incercat sa i schimb la Cluj...
Vin englezii
Ii primim cu binecunoscuta ospitalitate romaneasca.Le amintim ca romanii care muncesc pentru ei au fost siliti de nevoi sa munceasca din greu pentru ei si nu trebuie...
Vin englezii
Din informatiile mele stiu ca englezii sunt intai practici si apoi eleganti,la noi are prioritate partea financiara...
Românilor le plac brand-urile poloneze
Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..
Românilor le plac brand-urile poloneze
Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie