Greșeli frecvente pe care le fac francizorii

Luni
07.05.2012
Francizorul este cel care pune bazele afacerii în franciză, iar orice greșeală pe care el o face poate afecta întregul business. Unele erori cauzează diverse conflicte în cadrul rețelei de franciză și pot duce la pierderea imaginii de marcă și a reputației afacerii. Drept urmare, francizarea afacerii nu înregistrează succesul dorit.
 

Cele mai întâlnite greșeli în activitatea francizorilor sunt: testarea insuficientă a unității-pilot, structurarea greșită a francizei, selecția neadecvată a francizaților și dezvoltarea unor relații conflictuale cu aceștia, capitalul insuficient pentru dezvoltarea afacerii, stabilirea unei taxe prea mici pentru intrarea în sistem, extinderea rapidă a afacerii, implementarea unui sistem de management nepotrivit.

Una dintre cauzele care poate duce la eșecul francizei este testarea insuficientă a unității-pilot. Nu poate fi estimată o durată optimă pentru testarea unității pilot. Francizorul trebuie să-și testeze sistemul până când viabilitatea acestuia pe piață este demonstrată. El trebuie să se asigura că testarea s-a făcut complet și în detaliu. Important nu este cât este testată unitatea-pilot ci CUM este testată aceasta.

Testarea neadecvată a unității-pilot poate duce la o structurare greșită a francizei. O structură nepotrivită poate determina probleme de operare, financiare și dificultăți în controlarea rețelei de francizați.

Unii francizori urmăresc majorarea capitalului afacerii prin vinderea francizei tuturor celor care dispun de suma necesară pentru plata taxei de aderare în sistem. Pentru a atrage cât mai mulți beneficiari, unii francizori stabilesc o taxă mică ce nu le asigură acumularea capitalului necesar derulării afacerii. Însă nu toți cei care solicită o ofertă de franciză sunt potriviți pentru a fi francizați. Francizorul trebuie să se asigure că viitorii francizați au abilitățile, caracteristicile și înclinațiile necesare pentru a putea opera franciza respectivă.

Foarte importante sunt și relațiile pe care francizorii le dezvoltă cu francizații lor. Deși specialiștii recomandă francizorilor să aibă o relație echilibrată cu francizații lor, bazată pe îndredere reciprocă, între francizori si francizați pot apărea conflicte și tensiuni care afectează întreaga rețea de franciză.

Francizarea nu este o opțiune pentru companiile cu dificultăți financiare. Francizorul trebuie să dispună de capital suficient pentru a acorda suportul necesar francizaților. Dacă nu vor primi ajutor suficient pentru a opera unitățile francizate, afacerile francizaților pot ajunge în pragul falimentului.

Dorința de extindere rapidă a afacerii poate conduce de asemenea la eșecul rețelei de franciză. Pentru a-și dezvolta repede afacerea, unii francizori achiziționează sau fuzionează cu un alt sistem de franciză care oferă un produs sau un serviciu complementar. Această metodă prezintă însă riscul pierderii mentalității și culturii specifice fiecărei organizații în parte.

Alți francizori se grăbesc să se extindă pe plan internațional fără a lua în calcul efortul major și riscul pe care îl presupune această metodă. Dacă nu dispune de capitalul necesar și de o afacere solidă pe plan local, francizorul poate distruge marca pe plan internațional.

Toate aceste greșeli sunt influențate în mare măsură de un sistem de management nepotrivit care afectează activitățile întregii rețele de franciză.

(E.C.)

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015