Diaspora întreprinzătoare
Studiul face parte dintr-o serie de acțiuni venite în sprijinul românilor din diaspora, care au posibilitatea să își deschidă o afacere în țară, prin intermediul proiectului „Diaspora Întreprinzătoare”. Prin acest proiect, românii care stau de cel puțin un an în altă țară, au posibilitatea să participe la cursuri de formare antreprenorială și să obțină până la 40.000 de euro finanțare europeană nerambursabilă, pentru a-și deschide propria afacere. Valoarea totală a proiectului este de aproximativ 2,5 milioane de euro și se va desfășura în perioada 01.09.2017 – 31.08.2018.
Organizatorul proiectului Diaspora Întreprinzătoare este Asociația Excelsior pentru Excelență în Educație, fondată de către antreprenorul Iulian Popescu, în anul 2011. De asemenea, din anul 2004, Iulian Popescu este fondatorul și managerul general al companiei Soft Tehnica, una dintre cele mai active companii de IT de pe piața românească, dezvoltatorul suitei de aplicații Freya, care se adresează industriilor HoReCa și Retail.
Scopul studiului a avut ca obiectiv principal identificarea oportunităților antreprenoriale în contextul dezvoltării socio-economice a fiecăreia dintre cele 7 regiuni de dezvoltare din România. Câteva informații relevante din studiu sunt expuse mai jos:
-
30,83% dintre participanții din regiunea de Vest a țării consideră că este oportună dezvoltarea unei idei de afaceri în domeniul producției și industriei;
-
37,50% dintre participanții din regiunea de Nord-Vest a țării consideră că, în decurs de mai mult de 2 ani, o idee de afacere se poate transforma într-o afacere sustenabilă;
-
39,17% dintre participanții regiunii de Sud-Est consideră că identificarea surselor de finanțare reprezintă un aspect dificil în deschiderea unei afaceri;
-
31,67% dintre participanții din zona Centrală a țării consideră oportună dezvoltarea unei idei de afaceri în domeniul industriilor creative;
-
19,17% dintre participanții regiunii de Nord-Est consideră spiritul antreprenorial dezvoltat și cultivat, ca cea mai importantă calitate a unui antreprenor;
-
32,50% dintre participanții din regiunea de Sud-Vest Oltenia consideră aspectele birocratice cu deschiderea și funcționarea unei întreprinderi un aspect dificil în deschiderea unei afaceri;
-
45% dintre participanții din regiunea de Sud Muntenia, consideră că ideea de business este o ”afacere de familie”.
Pentru o mai bună promovare a oportunităților oferite de acest proiect, s-au organizat o serie de conferințe dedicate românilor de peste hotare.
”De la începutul lunii noiembrie am demarat o serie de deplasări la Chișinău, Londra, Roma și Luxemburg, pentru a întâlni tineri antreprenori dornici să vină în România pentru extinderea afacerii. Căutăm antreprenori care au multă determinare și pasiune în susținerea și implementarea ideii de afacere, iar pentru a ne asigura de toată implicarea acestora am inclus o co-finanțare de minimum 10% din partea antreprenorilor. În cadrul acestor întâlniri dedicate românilor din alte țări urmărim să creștem antreprenori puternici în România, să le punem la dispoziție resursele necesare pentru dezvoltarea lor, să le prezentăm francize sau alte modele de afaceri, să îi consiliem în proiectele lor antreprenoriale și, nu în cele din urmă, să le oferim resursele financiare de care au atâta nevoie”, a spus Iulian Popescu.
Pâna la 200 de români înscriși vor putea beneficia gratis de sesiuni de formare antreprenorială pentru a putea dezvolta și implementa proiecte antreprenoriale de succes în țară. După finalizarea trainingului, vor putea fi înscrise planurile de afaceri. Acestea vor fi analizate de o comisie de specialiști care se va pronunța în vederea obținerii finanțării și implementarea planului de afaceri. Se va acorda finanțare nerambursabilă pentru 40 de idei de start-up 100% românești. Ideile selectate câștigătoare vor beneficia de până la 40,000 de euro nerambursabili și suport pentru atingerea obiectivelor propuse. 80 de locuri de muncă vor fi create în zonele slab dezvoltate ale țării, sprijinind astfel piața muncii și economia națională.
În cadrul conferințelor Diaspora Întreprinzătoare, participanții au avut ocazia să afle informații despre cum funcționează proiectul și care sunt pașii pentru a beneficia de finanțare pentru deschiderea unei afaceri în țară: cum se pot înscrie în program, care sunt condițiile de eligibilitate, posibilitatea de implicare activă a românilor în inovația socială, precum și sfaturi și tehnici de depășire a barierelor de ordin moral, dar și care sunt cele mai importante motive pentru care a deschide o afacere în România este un motiv puternic pentru întoarcerea acasă.
La conferințe, au fost invitați oameni de afaceri români, cu afaceri de succes, care au împărtășit propria poveste, motivație și sfaturi utile pentru orice român care dorește să își dezvolte spiritul întreprinzător. Au fost prezenți Mihai Rotaru – fondatorul Clever Taxi, Radu Savopol – fondatorul 5 To Go, Anca Ghinea - fondator Next | Level, Mircea Coman – partener Grup francize Profit System, precum și alți reprezentanți ai mediului de afaceri din România. Fiecare dintre aceștia au prezentat experienţa lor despre gestionarea unei afaceri profitabile, inspirația pe care o găsesc zi de zi în ceea ce fac și care sunt metodele care îi pot ajuta și pe alții să devină un exemplu de urmat pentru cei din jur.
Conferințele s-au încheiat cu o sesiune de networking în care participanții au avut ocazia să cunoască și să pună întrebari adresate direct organizatorilor și să primească răspunsuri la întrebările apărute dupa prezentarea proiectului.
Diaspora Întreprinzătoare este un proiect realizat de Asociația Excelsior pentru Excelentă în Educație, în parteneriat cu Centrul de Dezvoltare Smart și Universitatea ”Constantin Brâncuși”din Târgu-Jiu, co-finanțat din Fondul Social European.
Mai multe informații despre proiect sunt disponibile pe www.diasporaintreprinzatoare.ro
Articole citite
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite
În conversaţiile zilnice folosim tot mai des o serie de cuvinte împrumutate din limba engleză. Ce nu ştie toată lumea este că deşi pronunţăm aceste cuvinte ca în engleză originea acestora nu este întotdeauna britanică.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start