Echipa, motorul afacerii

Un lucru este sigur - când vă transformați afacerea în sistem de franciză, totul trebuie să funcționeze “ca la carte”. Schimbările vor fi semnificative. Până acum, ați investit toate eforturile în dezvoltarea conceptului, ați vândut anumite produse sau ați oferit anumite servicii. În momentul în care decideți să acordați o franciză, primul lucru pe care trebuie să îl aveți în vedere este că acum vindeți o afacere. Nu doar numele sau marca, ci întregul sistem care face ca afacerea să funcționeze.
În al doilea rând, trebuie să țineți cont de faptul că oamenii cărora vă adresați vor face parte din alt grup țintă. Aceștia nu mai sunt clienții finali sau beneficiarii din trecut, care constituiau un grup larg de oameni cu nevoi, obiceiuri și mentalități diferite, care fac sute de alegeri în fiecare zi când vine vorba de produse sau servicii. De data aceasta, vorbim de antreprenori, investitori, oameni care sunt gata să înceapă și să investească într-o afacere proprie. Desigur, nu există sute de astfel de oportunități de franciză și, prin urmare, pentru orice alegere ar face, vor fi mult mai atenți și vor face o selecție mai riguroasă. Achiziționarea unui afaceri în franciză nu este un proces simplu sau ușor.
Echipa este esențială
Interacțiunea oamenilor în cadrul companiei se va schimba în mod inevitabil. În afară de afacerea obișnuită, francizatul va avea acum mai multe responsabilități și angajamente pentru a dezvolta rețeaua de franciză, pentru a găsi partenerii de franciză potriviți și apoi pentru a le oferi instruirea și sprijinul necesar în timpul cooperării. Intrarea în franciză presupune o activitate suplimentară, intensă și solicitantă, pe care nu trebuie să o abordați cu ușurință sau cu rapiditate.
În plus, înainte de a face un astfel de pas, ar trebui să vă răspundeți la o întrebare simplă – ce are special sistemul dumneavoastră de afaceri? De ce ar vrea cineva să-și investească banii și timpul în marca dumneavoastră și în sistemul de afacere pe care îl oferiți? Acest pas vă va ajuta, printre altele, să definiți în ce constă tot know-how-ul pe care îl veți livra partenerilor dumneavoastră viitori și să aflați ce veți include în manualul de operare, pe lângă toate protocoalele și procedurile de afaceri, precum și să determinați amploarea și sprijinul pe care îl veți acorda francizaților. Pentru toate acestea, desigur, veți avea nevoie de oameni buni și de încredere, practic de o echipă care va fi responsabilă de franciză. Cum veți găsi sau crea o astfel de echipă? Există mai multe moduri ...
Selectarea oamenilor din personalul existent
Într-un număr mare de cazuri, de regulă, printre angajații existenți, există persoane care vor fi potrivite să lucreze la dezvoltarea rețelei de franciză. Oameni cheie, pe care nu îi puteți ocoli pentru că știți deja că sunt dedicați. Cu toate acestea, atunci când stabiliți cine va prelua funcția de coordonator al rețelei de francizați, aveți grijă să nu plasați anumiți angajați în posturi noi doar pentru că merită o avansare sau un stimulent datorită dedicării și muncii anterioare. În primul rând, ar trebui să fie angajați care știu bine și înțeleg complet sistemul dumneavoastră de afaceri sau care demonstrează că au anumite abilități pentru acest lucru. Acestea sunt de regulă persoane care au fost responsabile de un anumit segment de afaceri, dar care, fără ezitare, coordonează sau "rezolvă problemele" și din alte sectoare. De multe ori, implicarea lor anterioară va începe să "sufere" și, în acest caz, crearea de noi poziții nu înseamnă că se va schimba structura întregii companii. Într-adevăr, se vor impune anumite schimbări de personal, dar ar trebui să creați fișe de post pentru noile posturi, astfel încât fiecare angajat să știe ce drepturi și obligații are, înainte de a-și asuma noi sarcini și a începe să dezvolte rețeaua de franciză. De asemenea, trebuie să discutați cu fiecare dintre ei separat, "între patru ochi". Desigur, cel mai important lucru este că persoanele pe care le-ați ales pentru noile posturi sunt la acel loc de muncă, au cunoștințe despre afacere și entuziasm, sunt loiali și dispuși să se ocupe de franciză.
Angajați persoane cu experiență
O altă opțiune este angajarea unei persoane care a lucrat deja în alte sisteme de franciză și care, prin urmare, are cunoștințe și experiență în acest sens. Cu toate acestea, în procesul de selecție a candidaților, ar trebui să evaluați dacă vor fi capabili să se integreze într-un mediu nou, să vă întrebați cine sunt clienții săi și modul în care aceștia fac afaceri astăzi sau cât de bine știu industria și conceptul de care au nevoie pentru a dezvolta rețeaua de francizați.
Angajarea unei persoane experimentate este o idee bună, deși nu este cea mai rentabilă. Pentru firmele mai mici, acest lucru, la urma urmei, nu este imperativ. Există un număr mare de sisteme de franciză mici în care francizorul (mai ales la început) execută cu succes toate activitățile de franciză. Dacă compania nu intră cu ambiții mari în sistemul de franciză, adică dacă intenționează să extindă treptat și local rețeaua de franciză, recomandarea este de a alege și de a instrui pe unul dintre angajații existenți, pentru acel post.
Colaborarea cu consultanții de franciză
Angajarea unui consultant de franciză este, cu siguranță, o altă opțiune bună. Deși este un asociat extern, nu este necesar să se sublinieze în mod deosebit cât de simplu va deveni să aveți o persoană cu experiență, care să vă sfătuiască, să vă îndrume, dar să și evidențieze problemele care apar în procesul de dezvoltare a rețelei. Deși în activitatea zilnică, afacerea are succes, franciza este un sistem de afacere diferit, ceea ce implică și o logică diferită, cu care un consultant de franciză este familiarizat. De asemenea, consultantul poate ajuta la elaborarea manualului operațional, al manualului financiar și la implementarea unui plan de afaceri, deoarece detectează cu ușurință nevoile reale și personalizează un pachet de franciză adaptat sistemului dumneavoastră.
Cu toate acestea, deși rolul unui consultant este foarte important atunci când decideți să treceți la un model de afacere în franciză, cu siguranță că aveți nevoie de o persoană sau de o echipă, din companie, care va fi responsabilă de extinderea rețelei și de cooperarea cu consultantul și cu partenerii de franciză. Experiența și expertiza consultanților sunt cele mai prețioase la început, iar pentru un succes pe termen lung, pentru o rețea de franciză puternică și stabilă, este nevoie de oameni care să se dedice pe deplin acestui segment al afacerii.
Articole citite

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Cele mai citite

Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Povestea afacerii Bella Italia, demarată la Brăila, în urmă cu aproape 20 de ani, continuă cu a doua parte a interviului acordat de Iulian Zamfir, fondatorul afacerii.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start