Franciza cu origini japoneze

Uniqlo, o marcă japoneză de modă ce cucerește din ce în ce mai mult lumea, iși extinde rețeaua de distribuție prin deschiderea propriilor magazine și, de asemenea, prin francize. În acest an, accentul se pune pe piețele din Europa.
Luni
23.07.2018
În Japonia, potrivit datelor din 2017, Uniqlo deținea 831 de magazine, dintre care 41 de magazine erau în franciză.
 

Din Japonia, brand-ul s-a extins și operează acum mai mult de o mie de magazine, dintre care cele mai multe sunt în China, inclusiv în Hong Kong și Taiwan, precum și în Coreea de Sud, Asia de Sud și Oceania. În Europa și în Statele Unite, există câteva zeci de magazine, însă francizorul intenționează să își consolideze poziția pe aceste piețe.

În ceea ce privește expansiunea în Europa, Uniqlo are planuri mari. “Planificăm deschiderea mai multor magazine în marile orașe ale Europei, precum și intrarea pe noi piețe” – declară reprezentanții companiei.

Planurile de intrare pe piețe noi vor lua deja contur la sfârșitul lunii august, întrucât compania a confirmat recent că va deschide primul magazin Uniqlo în Suedia, la Stockholm și apoi în Olanda, la Amsterdam. “Intrarea pe piața olandeză este în concordanță cu planurile noastre de consolidare a prezenței în țările Benelux, ceea ce reprezintă următorul pas din strategia de expansiune în Europa” - a declarat Taku Morikava, directorul executiv al Uniqlo Europe.

Brand-ul Uniqlo este prezent în Belgia unde, potrivit unui raport din februarie 2018, a deschis deja trei magazine. Marca japoneză operează, de asemenea, în Rusia, Germania, Franța, Belgia, Spania și Regatul Unit al Marii Britanii, iar pentru a accelera expansiunea în Europa și SUA, compania intenționează să încheie acorduri de producție, în perioada următoare, cu fabrici care sunt mai aproape de punctele de vânzare ale acestor două piețe. Până în prezent, articolele acestui brand au fost produse în China, Vietnam, Bangladesh și Indonezia, de către fabrici partenere din țările respective.

Când vine vorba de piețe îndepărtate, a fost anunțată și deschiderea primului magazin din India, în anul 2019.

Uniqlo a fost fondată de Tadashi Janai, în prezent cel de-al doilea cel mai bogat om din Japonia, cu o avere estimată de Forbes la 16,4 miliarde de dolari. Primul magazin Uniqlo a fost deschis în 1984, în Hiroshima. Compania mamă, Fast Retailing Co, proprietarul mărcii Uniqlo, conduce astăzi cel mai mare lanț de magazine de îmbrăcăminte din Asia și al treilea din lume, urmând marcilor H&M din Suedia și companiei spaniole Inditex.

Uniqlo este poziționată ca o marcă de modă cu expansiune rapidă, recunoscută prin design simplu și minimal, fără a pune accent pe calitate. În ultimii ani, în încercarea de a se izola de alte branduri populare și accesibile, au început să utilizeze materiale inovatoare și de înaltă calitate, în ciuda faptului că au angajat un număr de designeri de renume pentru anumite colecții. Numele de marcă a fost creat prin combinarea cuvintelor "unic” și “îmbrăcăminte", cuvinte care definesc "filozofia" de bază a mărcii.


Business Development Manager