Master Franciza – un rol asumat
Master franciza este o formă de parteneriat dintre un francizor și un francizat, în care master francizatul devine, în esență, un mini-francizor pentru un anumit teritoriu. În acest teritoriu, master francizatul recrutează, instruiește și oferă sprijin continuu fiecărui francizat care se alătură rețelei de franciză.
În schimb, master francizatul păstrează un procent mare din taxa inițială de franciză și din redevențele în curs, de obicei 50%, dar acest procent variază de la franciză la franciză. În general, master francizatul agreează cu francizorul un program de dezvoltare a rețelei, care poate include și deținerea/administrarea propriilor locații.
Găsirea unui francizat master, calificat pentru expansiunea internațională, salvează unui francizor multe costuri (și dureri de cap) care apar în procesul de dezvoltare a unei rețele de francizați peste mări și țări, care implică activități de vânzare a francizei, dar și de instruire și susținere a francizaților. Parteneriatul cu un master francizat aflat la distanță rezolvă, de asemenea, problemele de diferențe lingvistice și culturale, dar și facilitează găsirea de angajați, furnizori, locații etc.
Păstrarea a jumătate din taxele de franciză și din redevențele pe care un francizat le-ar plăti francizorului pe perioada contractului de franciză încurajează master francizatul să accepte preluarea dezvoltării rețelei de franciză. Partenerii care preiau master franciza au de obicei o afacere și o infrastructură existente, au experiență în vânzări și marketing și contacte cu instituțiile financiare locale.
Atât francizorul, cât și master francizatul își fac unul altuia un serviciu: master francizatul cumpără un sistem dovedit și un brand cunoscut, iar francizorul beneficiază de afacerea, contactele și expertiza pe care le are francizatul master. Beneficiile de care se va bucura francizorul includ, de asemenea, o penetrare rapidă a pieței și creșterea notorietății locale a mărcii, deoarece master francizatul este motivat să vândă cât mai multe unități posibil candidaților calificați. Deoarece master francizații sunt responsabili pentru instruirea și susținerea viitorilor francizați care se vor alătura rețelei, ei sunt, de asemenea, motivați să-i selecteze pe cei mai buni candidați pe care îi găsesc.
Este evident așadar că master franciza nu este pentru începători. Este nevoie de un capital semnificativ nu numai pentru licența de franciză, ci și pentru introducerea unei mărci într-o nouă țară sau regiune. Cu toate acestea, pentru un francizat master de succes, recompensele sunt mai mari decât pentru francizații cu mai multe unități, dar și responsabilitățile sunt pe măsură.
Indiferent dacă se află în străinătate sau pe plan intern, un master francizat de succes lucrează intens pentru a dezvolta rapid un teritoriu. Diferența majoră dintre franciza simplă și master franciza este că, printr-un acord de master franciză, francizorul nu trebuie să se ocupe el însuși de dezvoltarea noii infrastructuri. Activitățile aferente dezvoltării rețelei sunt, în esență, externalizate către francizatul master. Francizorul nu are nevoie de personal suplimentar pentru vânzarea francizei, pentru selecția și instruirea francizaților, pentru angajări etc., întrucât francizatul master se va ocupa de toate acestea.
Master francizații trebuie să dețină abilități manageriale puternice. Experiența în industria specifică este de preferat, dar nu este esențială, așa cum este în cazul francizatului individual. Persoana sau organizația care preia master franciza ar trebui să dețină, de asemenea, puternice abilități de vânzare, marketing și abilități operaționale și să fie capabilă să-și “antreneze” francizații pentru a-și administra propriile unități și pentru a asigura fluxul maxim de numerar.
Master francizatul, la rândul său, primește multe de la francizor. Pe lângă sistemul de operare și marca comercială dovedită, master francizatul beneficiază de marketing internațional, acces permanent la cele mai noi sisteme și tehnologii ale francizorului și, în unele cazuri, la creșterea profitului pentru produse și consumabile (de exemplu, în cazul unui salon de înfrumusețare). În plus, master francizatul se alătură unui partener care va fi foarte interesat de succesul său și care îi poate oferi asistență de management, operațională, juridică etc. pentru a sprijini dezvoltarea noii rețele.
Master franciza abordează tradiționalul raport francizor-francizat care se desfășoară pe două niveluri și adaugă un al treilea nivel, ducând relația de la win-win la win-win-win. Atunci când toate părțile contribuie la dezvoltarea rețelei conform acordului pe care l-au încheiat, fluxurile de numerar sunt mai rapide pentru toate părțile implicate: francizați, master francizați și francizor.
Astfel de master francize sunt disponibile și în România. Putem menționa francizele Pressto, JumpingClay sau L’Arome, care sunt în căutare de master francizați pentru piața locală. Cataloagele cu detalii privind aceste concepte de franciză sunt disponibile pe portalul nostru.
PRESSTO este una dintre cele mai mari companii din lume, care activează în industria de spălătorii și curățătorii chimice și figurează pe lista celor mai mari sisteme de franciză în Top 100 Global. PRESSTO oferă clienților săi un set de servicii exclusive care se deosebesc de cele ale concurenților: curățarea articolelor de îmbrăcăminte din piele, pantofi, rochii de mireasă, căști și alte articole specifice pe care majoritatea concurenților nu le pot curăța. Pressto se distinge prin standarde operaționale desăvârșite, prin tehnologia avansată și prin designul modern. În alte țări, clienții beneficiază de o aplicație mobilă pe care o pot descărca pentru a beneficia de serviciile de ridicare a articolelor chiar de la locuința lor.
Conceptul JumpingClay provine din Coreea de Sud, unde este inclus în sistemul de învățământ, ceea ce implică faptul că, în plus față de cumpărarea plastelinei speciale la punctul de vânzare, pot fi organizate cursuri de modelare a figurinelor din plastelină.
Jumping Clay este cea mai ușoară și cea mai modelabilă formă de plastelină din lume, care nu lasă pete, este perfectă pentru modelarea 3D și este, de asemenea, complet inofensivă (a trecut de cele mai importante teste internaționale de calitate și siguranță în care este tratată ca hrană).
Din punct de vedere al imaginației, plastelina Jumping Clay nu are nicio limitare atunci când creativitatea intră în joc. Este destinată tuturor grupurilor de vârstă (de la copii preșcolari și școlari, până la adulți și persoane în vârstă), astfel încât, toți cei care au puțină imaginație, își pot pune în practică ideile și se pot distra, făcând diferite figurine sau ornamente.
L`AROME este o franciză nouă, inovatoare, care comercializează peste 230 de produse, printre care se numără parfumuri (apă de parfum), esențe de parfum, loțiuni de bărbierit și loțiuni de corp, produse în Franța, la prețuri accesibile. Investiția în franciza L`ARÔME PARFUMES prezintă un risc redus întrucât francizatul nu trebuie să plătească redevențe și taxă de franciză.
Pentru mai multe informații privind conceptele de master franciză disponibile pe portalul nostru, ne puteți scrie la adresa mcoman@profitsystem.ro.
Articole citite
Ai visat vreodată să ai propria ta afacere? Noi avem soluția perfectă! Într-o lume în care toți caută mâncare autentică și gustoasă, Ciorbe și Plăcinte este răspunsul pe care toți îl adoră.
Dacă vrei să ai o afacere la cheie, cu un istoric bazat pe realitatea economică românească și cu rezultate demonstrate, franciza Wash Shoes este soluția optimă.
Sărbătorile sunt un imbold pentru a alege o franciză care își dovedește maximul de potențial în aceste perioade de peste an. O astfel de franciză, definită de tradiție și rafinament, este Leonidas.
Imaginează-ți că deții propria cafenea, un loc unde fiecare ceașcă de cafea oferă un moment de bucurie și relaxare clienților tăi. Aceasta este povestea franciza First Cafe.
Franciza Crazy Bubble, cu zecile ei de puncte de desfacere pe tot teritoriul României, este o afacere deja consactată, cu o evoluție impresionantă în cei doar câțiva ani de la lansarea pe piața autohtonă.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start