Extinderea unei rețele de franciză pe mai multe piețe reprezintă o provocare serioasă, de la a găsi un partener local potrivit (francizatul) care să accepte sprijin "de la depărtare" și până la a face, în același timp, ca marca și sistemul de franciză să funcționeze în alte culturi, în diferite limbi și în condiții economice diferite de la o piață la alta. Ținând cont de numărul mare de companii americane care își desfășoară activitatea și pe alte piețe, putem deduce că francizele americane se descurcă foarte bine în fața acestor provocări, iar cele care au cel mai mare succes s-au clasat pe primele locuri și în acest an, în topul francizelor “made in USA”, întocmit de Entrepreneur’s Annual 200 Most Successful Franchise.
Lista conține 500 de francize cele mai de succes conform Entrepreneur’s Annual (Entrepreneur's 2018 Franchise 500®), care a făcut clasamentul în funcție de criteriile oficiale, printre care două au fost esențiale și anume ca firmele să caute noi francizați din Statele Unite ale Americii și să aibă cel puțin cinci locații în franciză, deschise pe alte piețe din străinătate. Luând în considerare și alți indicatori relevanți cum ar fi investițiile necesare, taxele de franciză, gradul de sprijin acordat de francizor, mărimea sistemului, ritmul de creștere, puterea financiară și stabilitatea sistemului, s-a făcut acest clasament din care reiese că, în acest moment, francizele americane "guvernează" lumea.
McDonald's (locul 1) și 7-Eleven (locul 2) se află chiar în topul listei. Aceste două francize sunt considerate ca fiind cele mai performante din SUA (în conformitate cu Entrepreneur's 2018 Franchise 500®). Aparținând celui mai popular brand de pe segmentul fast-food, poziția dominantă nu reprezintă o surpriză, ținând cont de faptul că McDonald's este perceput ca o "emblemă americană", cu peste 21.000 de restaurante de franciză în întreaga lume, fapt care clasifică McDonald's drept una dintre cele mai puternice francize ale Americii. Pe de altă parte, lanțul de supermarketuri 7-Eleven este cel mai mare sistem de retail în franciză din lume, cu un număr impresionant de 62.000 de magazine, din care 54.000 operează în SUA.
Următoarele două branduri, aparținând Grupului YUM! Brands, sunt, de asemenea, binecunoscute ca "embleme americane", KFC (locul 3) și Pizza Hut (locul 4), având peste 15.500 și, respectiv, 8.700 de restaurante în întreaga lume. Deși în Marea Britanie se confruntă de la începutul anului cu o criză serioasă datorată lipsei de carne de pui, fiind forțat să închidă zeci de restaurante, KFC a rămas ferm pe scena internațională. Cu toate acestea, dacă facem o comparație între pozițiile pe care KFC și Pizza Hut le au în "Top 200 Franchises Global" față de "Entrepreneur's 2018 Franchise 500®", diferența este semnificativă, KFC fiind pe locul 233 anul acesta, față de Pizza Hut, care se situează pe locul 47. Analiștii subliniază faptul că America este o piață extrem de competitivă și exigentă, cu un număr mare de mărci gastronomice noi, dar și cu o nouă generație de consumatori mai exigenți, astfel că nu este neobișnuit ca și cele mai mari companii să facă eforturi susținute pentru a crește traficul și vânzările. Această situație, totuși, nu a influențat statutul sau ritmul stabil al expansiunii pe piețele din SUA.
Același lucru se poate spune despre Subway (locul 5), cel mai mare lanț de restaurante din lume, care s-a concentrat în ultimii ani mai mult pe expansiunea internațională decât pe piața americană. Timp de câteva luni, mass-media mondială a dezbătut faptul că Subway închide, în America, 500 de restaurante, argumentând totuși că peste 26.000 de restaurante de pe piața internă și 18.000 de pe alte piețe din întreaga lume continuă să funcționeze sub acest brand. Subway, așa cum a anunțat compania în acel moment, intenționează să deschidă în următorii ani 1.000 de restaurante pe alte piețe din afara Americii.
Kumon (locul 6) și RE/MAX (locul 7) sunt mărci care, împreună cu 7-Eleven, "fac diferența" pe această listă, deoarece sunt singurele branduri din primele zece care nu aparțin domeniilor gastronomic sau alimentației industriale (catering). Kumon, lanțul de centre care dezvoltă abilitățile de citire și noțiunile de matematică pentru copii, are peste 24.300 de puncte de lucru în franciză, în toată America, în timp ce RE/MAX, gigantul agențiilor imobiliare, are peste 3.800 de puncte de lucru pe piețe din afara Americii.
Printre primele zece, se mai numără Dairy Queen (locul 8), Dunkin` Donuts (locul 9) și Baskin-Robbins (locul 10), care au vândut cu succes înghețată, gogoși și cafele în întreaga lume. Baskin-Robbins are 5.450 de magazine în franciză, în străinătate, Dunkin` Donuts are peste 3.400, iar Dairy Queen peste 2.400.
Articole citite
Un concept foarte cunoscut de americani, care se extinde în Vestul Europei dar care a început să stârnească interesul și în regiunea noastră, este cel de franciză care se ocupă cu închirierea de rochii și costume.
Știați că închirierea lui Moș Crăciun a început să fie o franciză de succes în întreaga Europă? Mai ales că nu este de mari investiții, iar sprijinul susținut al francizorului poate să aducă magia sărbătorilor la viață, dar și profit.
Viitorul copiilor noștri este important și, dacă vrem să fie asigurat, aceștia trebuie să înțeleagă ce înseamnă lumea virtuală. Franciza Coding Giants poate să asigure acest parcurs de succes.
O franciză care pregătește copiii, prin joc, pentru ce îi așteaptă peste câțiva ani, caută parteneri în România. Conceptul Edukido este ascum deschis pentru antreprenorii din țara noastră.
Europa a fost întotdeauna un etalon în privința modei, iar astăzi sunt multe francize de îmbrăcăminte care oferă creativitate, calitate și o afacere de succes.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start