Universul LEGO
Universul LEGO / La nivel global, LEGO vinde, în fiecare secundă, peste șapte seturi de piese.
Vineri
12.04.2019
Dacă am colecta toate figurile umanoide produse până acum de LEGO, am observa că există un număr de patru miliarde, care se apropie destul de mult de numărul populației globale.
 

S-a întâmplat în 1932, în orașul Bilund din Danemarca, când un tâmplar de 40 de ani, pe nume Ole Kirk Christiansen, a deschis un atelier dedicat sculptării jucăriilor din lemn. Pedant și dedicat, el a făcut jucăriile doar din cel mai bun lemn și le-a perfecționat până la cele mai mici detalii. Plecând de la ideea că numai "cel mai bun este destul de bun", el și-a transferat dragostea pentru această activitate atât angajaților săi, cât și unuia dintre fiii săi. După primele comenzi majore, Christiansen a stabilit și numele firmei. Deși i-a invitat pe toți angajații săi să dea sugestii, cea mai bună idee a fost totuși ideea lui. Numele LEGO reprezintă o combinație a două cuvinte daneze "leg" și "godt" - adică "joacă-te frumos".  Și, pentru milioane de copii din lumea de astăzi, acest lucru se întâmplă pur și simplu.

Din tată în fiu

După 14 ani de la începerea afacerii, Christiansen a găsit un material care a fost și este încă ideal pentru producerea jucăriilor din plastic. A cumpărat un aparat cu injecție de mase plastice și a început să facă figurine, dar și piese dreptunghiulare goale în interior care au fost cele mai interesante produse ale companiei până la sfârșitul acelui deceniu. Astfel, până în 1949, LEGO a produs aproximativ 200 de jucării diferite din plastic și din lemn, inclusiv renumitul cub LEGO. În ciuda conceptului revoluționar, cuburile din plastic nu au avut imediat cererea dorită, nici din partea comercianților cu amănuntul, nici din partea clienților. Mulți comercianți solicitau pachetele de cuburi făcute de Kristiansen la început, dar acesta nu a acceptat că jucăriile din plastic nu le-ar putea înlocui pe cele din lemn.

În 1957, când fiul lui Ole, Godtfred Kirk Christiansen, a venit la conducerea companiei, LEGO a experimentat o revoluție internă, în primul rând de natură tehnică. Godtfred a primit sarcina de a crea sisteme „LEGO“, adică seturi de jocuri care să conțină piese, figurine și jucării finite (mașini, camioane ....), cu ajutorul cărora copiii să-și poată construi singuri lumea lor. Noul design care a reprezentat soluția tehnică ce a adus pieselor LEGO „stabilitate în flexibilitate“ a fost propus de Godtfred Christiansen, care, în 1958, a adăugat pieselor și elementele de stabilitate din interiorul părții goale. Astfel, cuburile puteau să rămână conectate ferm după asamblare, dar puteau fi și ușor separate în piese individuale. Această soluție a fost atât de eficientă încât aspectul original al pieselor LEGO nu a mai fost modificat de atunci.

Astăzi compania este condusă tot de către copiii familiei Christianen. Până în 2016, a fost condusă de nepotul fondatorului Kjeld Kirk Christianen, iar astăzi afacerea este condusă de Thomas, strănepotul lui Ole și băiatul lui Kjeld. Deși în cei 80 de ani de existență, LEGO a devenit un brand planetar, cu milioane de fani, aceasta nu înseamnă că firma nu a trecut prin vremuri dificile. Cele mai grele momente înregistrate în istoria companiei au fost la începutul noului mileniu, când pierderile acumulate în anii precedenți au ajuns la 144 de milioane de lire sterline și fusese adusă în discuție chiar vânzarea companiei. Reducerea costurilor și stoparea producției de serii mai puțin profitabile le-a permis să crească substanțial veniturile în următorii ani și să revină pe o cale stabilă.

Proiecte speciale

La sediul grupului LEGO din Bilund, peste 120 de designeri lucrează la dezvoltarea unor noi seturi de cuburi. Cu toate acestea, compania are birouri proprii și în Regatul Unit al Marii Britanii, Spania, Germania și Japonia, unde se dezvoltă proiecte speciale pentru piețe individuale. Conform declarațiilor reprezentanților companiei, este nevoie de aproximativ 12 luni pentru a crea un produs nou, iar procedura de lansare are trei faze. În primul rând, se cercetează piața, se observă tendințele, iar designerii merg personal în "recunoaștere", în magazinele de jucării.

Design-ul și ideea primei etape a producției își capătă forma virtuală cu ajutorul software-urilor specializate. Apoi, folosind stereolitografia (imprimarea 3D), se fac prototipuri de cuburi care trebuie să treacă testul de evaluare a întregii echipe de proiect. Produsul este, de asemenea, testat de un grup de “experți”, format din copii și părinți. În cazul în care micii consultanți sunt mulțumiți de rezultate, proiectul va fi acceptat și noi seturi de piese vor intra în producția de masă, în timp ce modelele virtuale vor fi utilizate în producția de materiale de ambalare și de publicitate.

Piesele LEGO sunt fabricate din plastic de înaltă calitate și sunt rezistente la zgârieturi și lovituri, fapt care le asigură o durată de viață foarte mare. Pentru a fi stabile și pentru a se potrivi perfect, ele sunt fabricate având în vedere o toleranță la abateri de maximum 2 microni. Piesele LEGO sunt produse în fabrici specializate din Europa și Mexic, iar pentru seturile destinate copiilor foarte mici, compania îndeplinește cele mai stricte reglementări și standarde de calitate ISO și UE (CEN).  

Se estimează că Grupul LEGO a vândut până acum aproape 400 de miliarde de piese. În medie, se produc anual aproximativ 20 de miliarde de piese. Aceasta înseamnă că, în fiecare secundă, sunt produse aproximativ 600 de piese. 

O parte integrantă a brandului a fost mult timp reprezentată de Parcul de distracții Legoland. Primul a fost construit de compania mama din Bilund. Următoarele au fost construite în Marea Britanie, Germania, Statele Unite ale Americii, Dubai și Malaezia. Pe lângă numărul mare de atracții (roller coaster, trenulețe, parcuri acvatice etc.), toate parcurile au Miniland, un oraș în miniatură, în care, așa cum era de așteptat, au fost construite replici ale unor clădiri renumite pe plan mondial, din cuburi autentice LEGO. Din 2005, 70% din acțiunile Legoland aparțin grupului american de investiții Blackstone.

În ciuda timpului scurs, a noilor tendințe și a spațiilor virtuale de joc nou apărute, LEGO continuă să atragă noi adepți. Secretul succesului constă probabil în faptul că inspiră copii de toate vârstele și creează premisele pentru dezvoltarea lor complexă.


Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Femeile conduc francizele educaţionale

Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru

2 Declaratii
Final 05.03.2015
Femeile conduc francizele educaţionale

Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii

2 Declaratii
Final 05.03.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica nu-i grea totul depinde de dascali iar daca iti merge mintea ajungi sa te distrezi.Am muncit mult ca sa-i descifrez tainele...cine nu a auzit de GHEBA 

4 Declaratii
Final 21.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred... 

4 Declaratii
Final 20.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara

4 Declaratii
Final 11.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...

4 Declaratii
Final 11.02.2015
Afacere din propria locuinţă

Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...

3 Declaratii
Final 27.01.2015
Afacere din propria locuinţă

Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...

3 Declaratii
Final 26.01.2015