Franciza educațională a secolului XXI

Maple Bear / Franciza Maple Bear s-a dovedit deja a fi o oportunitate de afacere stabilă la scară globală.
Joi
23.05.2019
Sistemul educațional canadian Maple Bear lansează rețeaua de franciză în Europa Centrală și de Est. La ce se pot aștepta beneficiarii acestei francize?
 

Cum să educăm generația actuală a copiilor care se confruntă cu un ritm accelerat, fără precedent, de schimbări sociale, demografice, economice, tehnologice și de mediu? Considerând prognoza „Institute for the Future / Institutul pentru viitor“ (IFTF), care prevede că 85% din locurile de muncă care vor fi create până în 2030, în acest moment nu există, ce ar trebui să se predea în școli, în acest caz, pentru a pregăti copiii pentru meseriile viitorului? Ce fel de sistem educațional poate răspunde provocărilor viitorului?

Pornind de la aceste întrebări, la mijlocul anilor 1990, Canada a început să dezvolte o programă educațională cu scopul de a cultiva și a stimula abilitățile copiilor, pentru a veni în întâmpinarea nevoilor secolul XXI. În locul metodologiei anterioare de predare, care s-a bazat pe transferul de informații, sistemul de învățământ canadian a adoptat metodologia „învață cum să înveți“ și s-a axat pe dezvoltarea a diverse competențe cum ar fi gândirea critică, spiritul de cercetare, creativitatea, rezolvarea problemelor, cultura digitală și informațională. Rezultatele obținute de-a lungul anilor au poziționat Canada în topul liderilor mondiali din domeniul educației. Conform celei mai recente evaluări PISA1 a aptitudinilor și a cunoștințelor studenților, sistemul de învățământ canadian se clasează pe locul 5, dar, conform celei mai recente liste a „Organizației pentru Cooperare Economică și Dezvoltare“ (OCDE 2), Canada este pe locul 6 - în ambele cazuri fiind, oricum, cea mai bine cotată țară dintre cele vorbitoare de limbă engleză.

Școala pentru studenți internaționali

Conceptul de succes care are la bază programa bilingvă canadiană și metodologia de lucru a trecut de mulți ani dincolo de granițele pieței interne, prin sistemul de învățământ canadian Maple Bear. Cu peste 380 de grădinițe, școli primare și secundare în 17 țări și mai mult de 40.000 de studenți, Maple Bear este acum clasificat ca fiind unul dintre brand-urile cu cea mai rapidă creștere în educație, în afara faptului că este cel mai mare sistem de învățământ în franciză din lume, considerând numărul de țări în care operează.

Începând de anul trecut, acest sistem educațional a lansat rețeaua de franciză în Europa, când a semnat un contract de franciză pentru țările din Europa Centrală și de Est. Maple Bear Central & Eastern Europe va avea sediul în Bulgaria și va fi responsabil de dezvoltarea unei rețele de școli în această parte a Europei. “Scopul nostru este să oferim și în această regiune un sistem educațional performant și sigur, care să transmită cele mai bune practici ale metodologiei de predare bilingve canadiene, dar care vor fi adaptate la reglementările locale și la curriculum-ul local” - spune Jan Bidan, Director General Maple Bear - Europa Centrală și de Est.

Maple Bear, explică Bidan, caută acum parteneri locali care, în calitate de destinatari ai francizei Maple Bear, au deschis și au condus școli în Europa Centrală și de Est.

"Situația școlilor noastre este una foarte specifică "- spune Bidan. “Deși este un sistem internațional, franciza Maple Bear a fost înregistrată pe fiecare piață individuală ca o instituție de învățământ locală, care, după cum am menționat anterior, se adaptează și la reglementările locale. Aceasta înseamnă că integrează curriculum-ul local și îl actualizează prin aplicarea curriculum-ului canadian și a celei mai bune metodologii și strategii de predare canadiene” - adaugă Bidan.

Acest sistem aduce mai multe beneficii. Pe măsură ce urmăm curriculum-ul local, copiii care frecventează școlile noastre se pot încadra cu ușurință în sistemul de învățământ de stat, dacă, din orice motiv, decid să părăsească Maple Bear. Pe de altă parte, educația bilingvă, dezvoltarea de competențe diverse și dragostea pentru învățare, precum și cunoștințele dobândite vor pregăti copiii să devină membri importanți în comunitățile lor, dar și pe plan internațional”- explică Bidan.

Școlile internaționale sunt, de regulă, frecventate de copii străini sau de copii cu părinți bogați care intenționează să-și trimită copiii să continue studiile în străinătate. Maple Bear, dimpotrivă, nu se adresează exclusiv acestor grupuri țintă. “Datorită curriculum-ului dual și moștenirii bilingvismului și multiculturalismului pe care se bazează sistemul canadian, școlile noastre sunt deschise tuturor. Maple Bear este o marcă premium, însă suntem mai accesibili decât cea mai mare parte a competiției de pe acest segment și, astfel, suntem mai accesibili pentru mai mulți potențiali studenți care doresc studii superioare. Cu toate acestea, aș vrea să subliniez faptul că noi, ca furnizori de franciză, nu impunem costul școlarizării, ci îl agreem împreună cu francizații noștri – noi facem recomandări, dar decizia finală este a lor” - adaugă Bidan.  

Săptămâna viitoare voi reveni cu mai multe detalii privind profilul francizatului și în ce constă sprijinul acordat de francizor. Dacă aveți întrebări până atunci, mi le puteți transmite la adresa de email fpene@franchising.info.ro.

[1] Programul PISA pentru evaluarea internațională a studenților 

[2] OCDE - Organizația pentru Cooperare și Dezvoltare Economică


Jan Bidan, Director General Maple Bear - Europa Centrală și de Est / “Scopul nostru este să oferim și în această regiune un sistem educațional performant și sigur, care să transmită cele mai bune practici ale metodologiei de predare bilingve canadiene, dar care vor fi adaptate la reglementările locale și la curriculum-ul local.”
Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Femeile conduc francizele educaţionale

Este un domeniu in care ar trebui investit pentru ca este vorba de viitorul nostru

2 Declaratii
Final 05.03.2015
Femeile conduc francizele educaţionale

Domeniul educational este pentru femei ca o manusa,de fapt ele sunt creatoarele si cunosc mai bine copiii

2 Declaratii
Final 05.03.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica nu-i grea totul depinde de dascali iar daca iti merge mintea ajungi sa te distrezi.Am muncit mult ca sa-i descifrez tainele...cine nu a auzit de GHEBA 

4 Declaratii
Final 21.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Asa e..rolul profesorului de matematica e f important si daca de mic nu ai noroc nici mai tarziu nu cred... 

4 Declaratii
Final 20.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Avem tineri destepti care din pacate cand ajung la maturitate ajung sa regrete ca nu s-au nascut in alta tara

4 Declaratii
Final 11.02.2015
Când matematica nu e Bau-Bau

Matematica depinde foarte mult de profesor,de felul cum se face inteles de invatacei,Niciodata nu ai sa intelegi matematica cand cel de la catedra iti spune sa conspectezi de...

4 Declaratii
Final 11.02.2015
Afacere din propria locuinţă

Investitiile in educatia viitoarei generatii este inestimabila si nobila.Desi raspunsul nu este deloc onorabil pentru noi intrebarea este: ce lasam mostenire generatiilor...

3 Declaratii
Final 27.01.2015
Afacere din propria locuinţă

Copiii sunt atrasi de puzzle-uri , jocuri logice dat la capitolul citit stau prost...Asa eram si noi la varsta copilariei si asa cred ca au fost toti copiii...

3 Declaratii
Final 26.01.2015