Antreprenor cu maniere

Bunele maniere în afaceri
Bunele maniere în afaceri / Subiectele de formare în Școlile de bune maniere includ negocierile eficiente, cum să te comporți în timpul unei întâlniri de afaceri sau într-un restaurant, cum să te îmbraci la birou sau pentru un eveniment monden, în conformitate cu regulile codului vestimentar, cum să cooperezi cu partenerii din alte zone culturale etc.
Vineri
23.08.2019
V-ar plăcea să conduceți o școală de bune maniere? Proprietarul însuși al unei școli de bune maniere trebuie să fie propria sa carte de vizită.
 

Etica și bunele maniere au devenit deosebit de puternice când actrița Meghan Markle s-a căsătorit cu prințul britanic Harry. Specialiștii Savoir-vivre au vorbit masiv și în mass-media despre ce face americanul după căsătoria cu un prinț și ce nu, ce reguli de conduită trebuie să învețe, cum să se îmbrace și să acționeze în compania altor persoane. Dar bunele maniere sunt necesare nu numai printre capetele încoronate, ci și pentru oamenii de rând, atât în ​​viața privată, cât și în cea profesională. În ultimul caz, acestea reprezintă unul dintre elementele cheie care poate determina succesul financiar. Aflăm astăzi poveștile a două antreprenoare de succes care au fondat în Polonia școli de bune maniere. Oare o franciză în acest domeniu ar fi interesantă și pentru antreprenorii din România?

“Imaginați-vă două magazine cu un sortiment similar. Într-unul dintre magazine, vânzătorul este drăguț și politicos, astfel încât clientul pleacă zâmbind. În cel de-al doilea magazin, există o persoană care răspunde încruntat la „bună dimineața”, este nervos și face clientul să se simtă ca un intrus. În ce magazin vom reveni? Răspunsul este evident. La fel se întâmplă și în afaceri: atât în ​​relațiile cu clientul, cât și cu partenerii de afaceri, suntem mai dispuși să cooperăm cu oamenii care ne tratează cu respect, atenție și deschidere” – ne asigură Małgorzata Dudek, avocat de profesie și fondatorul Școlii de bune maniere Savoir-Vivre.

Joanna Modrzyńska, proprietar al altei Școli de bune maniere -  Art of Good Manners, gândește în mod similar. “În procesul de selecție a angajaților, angajatorii acordă mai întâi atenție așa-numitelor abilități tehnice, adică cunoașterea programelor informatice, a sistemelor de contabilitate, a deținerii permisului de conducere etc. În cazul persoanelor care au aceleași diplome sau certificate, angajatorii au în vedere abilitățile și le apreciază ca aducând plus valoare, preferând persoanele care dețin aceste abilități”- spune Joanna Modrzyńska.

A avea sau a nu avea birou …

Cunoștințele de bază despre etică și bune maniere cu siguranță nu sunt suficiente pentru a avea succes în afaceri. Joanna Modrzyńska de la Școala de bune maniere Art of Good Manners este doctor în științe umane, în domeniul științelor politice și lucrează de mulți ani la Universitatea din Varșovia, unde se ocupă de relațiile internaționale, cu accent deosebit pe protocolul diplomatic. De asemenea, este autoarea cărții . “Am acumulat cunoștințele și mi-am dezvoltat abilitățile în centre cu renume internațional, precum Școala Internațională de Protocol și Diplomație din Bruxelles, Minding Manners School din Londra sau Institutul Națiunilor Unite pentru Instruire și Cercetare din Geneva. Drept urmare, companiile și instituțiile care doreau ca eu să conduc cursul sau să îi consiliez ca expert în organizarea unui eveniment sau a unei ceremonii importante, au început să vină la mine din ce în ce mai des. Înființarea Școlii Art of Good Manners a fost, într-un anumit sens, un rezultat natural al cererii pieței” - spune Joanna Modrzyńska.

În cazul Małgorzatei Dudek, ideea a venit de la sine. “În urmă cu câțiva ani, când pregăteam cina de Crăciun, nepotul meu, Leon, în vârstă de 3 ani, mă ajuta la pregătirea mesei și m-a întrebat unde să pună lingurița.  M-am gândit că există, cu siguranță, mai multe persoane, atât copii, cât și adulți, care vor să știe cum trebuie să se comporte în diverse situații și nu au curajul să întrebe despre aceste chestiuni privind bunele maniere. Gândul s-a transformat ulterior în acțiune” - spune proprietarul Școlii de bune maniere Savoir-Vivre.

Pentru a deschide o Școală de bune maniere, nu aveți nevoie de investiții financiare mari la început. Unii lucrează de acasă pe toată perioada de activitate, fie doar la început, fie și pe parcurs, renunțând la necesitatea de a deschide un birou propriu-zis. Mai ales că atelierele sau cursurile sunt adesea organizate la sediile clienților. De asemenea, puteți închiria o sală de conferințe sau puteți oferi cursuri prin internet (caz în care merită să investiți în echipamente de bună calitate -  computer, cameră foto etc.). “Pentru a parafraza celebrele cuvinte, se poate spune că . Contactul meu cu clientul se bazează în mare parte pe contactul telefonic și prin e-mail. Nu este necesar un birou fizic pentru a pregăti o ofertă personalizată. De obicei, clienții mei doresc să vin la sediul companiei lor sau la o întâlnire de inițiere a cărei pregătire trebuie să fie parte integrantă din ofertă. Faptul că am fost recomandată și am multe recomandări pozitive din partea clienților mei este modul cel mai bun de promovare” - spune Joanna Modrzyńska.

O altă abordare, tradițională de data aceasta, a problemei biroului o are proprietarul Școlii de bune maniere Savoir-Vivre. “Am propriul meu birou. Cred că spațiul în care îmi primesc clienții este foarte important, vorbește foarte mult despre o persoană, despre interesele și modul său de a fi. Îmi place când oaspeții mei se simt bine la mine și doresc să rămână la ceai” - spune Małgorzata Dudek. Ea subliniază că, bineînțeles, nu respinge ideea de a apela la cele mai noi tehnologii, întrucât acestea reprezintă baza activității companiei. Nici o școală de bune maniere nu poate exista fără un site web pregătit profesional. Merită să investiți un buget considerabil pentru site-ul web la început, încredințându-l unui studio de grafică bun. 

Propria idee de curs

Clienții potențiali ai unei școli de bune maniere sunt copiii, persoanele particulare, companiile mici și mari, atât poloneze, cât și străine, corporații uriașe, politicieni, oameni cu titluri ... Locația școlii practic nu contează. Mai degrabă, ar trebui să decideți să efectuați cursuri în întreaga țară, ceea ce însă presupune călătorii frecvente. Acest lucru este valabil mai ales pentru companiile care sunt înființate în orașe mai mici, având astfel o piață restrânsă. Mai importantă decât locația este conceptul de instruire. Subiectele de formare ale Școlii Art of Good Manners includ negocierile eficiente, cum să te comporți în timpul unei întâlniri de afaceri sau într-un restaurant, cum să te îmbraci la birou sau pentru un eveniment monden, în conformitate cu regulile codului vestimentar, cum să cooperezi cu partenerii din alte zone culturale etc.

Deși cursurile sunt, de regulă, pentru angajați din companii care activează în industria ospitalității (hoteluri, restaurante), din ce în ce mai des apelează la mine reprezentanții unităților administrațiilor publice locale care sunt în căutarea instruirii în domeniul serviciilor profesionale pentru clienți și dezvoltării abilităților soft ale angajaților lor. Există persoane individuale care, în virtutea profesiei lor, negociază sau se întâlnesc adesea cu clienții lor într-un restaurant și simt că nu au competența și lejeritatea de a se comporta într-un mod profesionist, în contextul dat, ceea ce se traduce adesea în incapacitatea de a finaliza o cooperare promițătoare” - spune Joanna Modrzyńska.

Ceea ce face ca școala noastră să fie specială se datorează faptului că încercăm să nu efectuăm instruirea în formatul tradițional. Formatul nostru se concentrează pe aspecte practice, scene situaționale, rezolvarea problemelor, antrenând participanții, discutând pe marginea unor fotografii sau scurtmetraje. Reconstituirea unor situații reale din viață este întotdeauna cel mai bun lucru de făcut. “Sunt din ce în ce mai des invitat la diverse școli de către părinți și profesori ca să conduc ateliere cu copii și tineri. Din când în când vin cupluri care își planifică nunta și primirea invitaților și care ar dori să învețe cum să-și aleagă ținuta potrivită, să țină un toast sau să nu facă o gafă la masă” - spune Joanna Modrzyńska.

Ceea ce scoate în evidență Școala de bune maniere Savoir-Vivre deținută de Małgorzata Dudek este faptul că oferă un curs special pentru profesori și pentru îngrijitori ai persoanelor în vârstă.  În plus, există cursuri pentru predarea principiilor de bază savoir-vivre, protocolul diplomatic, cultura cuvintelor sau relațiile de afaceri.

Clientul este cea mai bună reclamă

Cursurile și pregătirea Savoir-vivre necesită promovare și publicitate, în special la începutul afacerii. Participarea la târguri (de afaceri, nunți, evenimente etc.) este obligatorie. Cu timpul, recomandările clienților au cu siguranță cea mai mare rată de răspuns. Capacitatea de a te promova în stil profesionist în mass-media are un rol și o putere uriașă. “Desigur, ne promovăm și în social media. Ne concentrăm pe activități pe termen lung. Exemplu? În câteva luni va apărea o carte scrisă de mine, care poate fi tratată un pic ca un ghid și un pic ca un manual, un fel de compendiu de cunoștințe” - spune Małgorzata Dudek.

Cea mai bună reclamă a unei școli de bune maniere o fac proprietarul și angajații săi. Selectarea unui personal bun în fiecare industrie este întotdeauna o provocare. “Am reușit să facem acest lucru însă. Lectorii noștri sunt specialiști de seamă în domeniul etichetelor, protocolului diplomatic, experți în comunicare, redactare și jurnalism” - spune Małgorzata Dudek.

Domeniul aferent școlilor de bune maniere este imens și, fără pasiune și simpatie pentru oameni, este dificil să reușești. “Empatia, curiozitatea celorlalți oameni, disponibilitatea de a-i întâlni și asculta povestea lor sunt elementele de bază. La fel ca dorința de a învăța și dezvoltarea continuă, pentru că fiecare persoană pe care o întâlnim ne învață ceva” - subliniază Małgorzata Dudek.


Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager