Datorită disponibilității mult răspândite a internetului, oricine poate deveni acum un antreprenor global chiar și de acasă, cu câteva instrumente. Totuși, unii antreprenori au succes în afacerea lor, în timp ce alții eșuează. Ce calități au marii antreprenorii, care determină crearea condițiilor pentru a obține succes?
Perseverenţa
Karl Albrecht (fondatorul Aldi), cu o avere de 21 de miliarde de dolari, s-a născut în Germania ca fiu al unui miner și al unui brutar. Ingvar (Kamprad), fondatorul IKEA, a mers din ușă în ușă, vânzând pește, pixuri și creioane în satul său de origine.
Când o pagină web durează mai puțin de 1 secundă pentru a se încărca și când transferați bani în toată lumea doar cu câteva clicuri, se poate crede cu ușurință că succesul apare într-o clipă. Cu toate acestea, pentru majoritatea antreprenorilor, succesul nu vine imediat, ci dimpotrivă, treptat.
Creativitatea
Sergey Brin și Larry Page au fondat Google datorită unei decizii colosale de a crea cel mai eficient motor de căutare pe Internet. Steve Jobs și Apple au revoluționat industria cu produsele iPod, MacBook și Iphone. În multe cazuri, o simplă idee creativă poate genera miliarde pentru investitorii săi, dar acest lucru necesită o gândire “out of the box”, practic, o viziune atipică și îndrăzneață.
Pentru ca un antreprenor să creeze valoare, trebuie să ofere ceva ce consumatorii nu au mai văzut până la momentul respectiv. Acesta ar putea fi un produs cu totul nou, un mod nou de a rezolva o problemă sau o reinterpretare a unui produs / serviciu existent. Nu poți să te distingi din mulțimea antreprenorilor, vânzând același lucru ca toți ceilalți.
Asumarea riscurilor
Bill Gates a părăsit Harvardul pentru a demara afacerea Microsoft și mulți alții și-au schimbat cursul vieții pentru a-și pune ideile în acțiune atunci când au crezut în visurile lor. Poate că nu există un om care să-și fi asumat mai mari riscuri decât György Soros, de origine maghiară, care este cel mai versatil comerciant de monede din lume.
Abilitatea de a gestiona criticile
O întrebare comună în timpul unui interviu de muncă este „Cum te descurci cu critica constructivă?”. Comentariile negative sunt greu de acceptat și reacția naturală a oamenilor este să le respingă. Totuși, dacă abordați sau nu această atitudine va decide dacă veți deveni un antreprenor mai bun și veți dezvolta o afacere mare sau dacă veți avea o dezvoltare lentă. Critica este de fapt feedback-ul asupra a ceea ce faceți. Dacă puteți capta sâmburele de adevăr dintr-o critică și îl veți adapta, cu siguranță veți deveni un antreprenor mai bun.
Simplitatea
Fondatorii YouTube - Chad Hurley, Steve Chen și Jawed Karim - au înțeles acest lucru mai bine decât majoritatea oamenilor atunci când au creat o simplă pagină, fără alt scop decât acela de a permite unei persoane obișnuite să își încarce și să-și împărtășească propriile videoclipuri. Aceștia au făcut acest lucru fără nicio falsă grandoare sau fără a pretinde că vor să schimbe lumea, deși tocmai acest lucru s-a întâmplat până la urmă.
Moderația
Antreprenorii se confruntă adesea cu probleme atunci când își gestionează fluxul de numerar, cheltuind sau reinvestind veniturile aproape imediat. Acest lucru poate duce la situații dificile, greu de gestionat, deoarece rămân fără resurse. Crescând puțin zi de zi, veți putea să vă onorați cererile, să vă plătiți facturile și să vă extindeți atunci când este momentul potrivit.
Articole citite

Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
We recharge you for your daily experiences – Aceasta este misiunea brandului Plug In Cafe – într-o lume în continuă mișcare, Plug In Cafe se poziționează în drumul oamenilor pentru a-i susține să-și ducă ziua și proiectele la capăt cu succes, datorită preparatelor sale pe bază de cafea.
Cele mai citite

Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Povestea afacerii Bella Italia, demarată la Brăila, în urmă cu aproape 20 de ani, continuă cu a doua parte a interviului acordat de Iulian Zamfir, fondatorul afacerii.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start