Datorită disponibilității mult răspândite a internetului, oricine poate deveni acum un antreprenor global chiar și de acasă, cu câteva instrumente. Totuși, unii antreprenori au succes în afacerea lor, în timp ce alții eșuează. Ce calități au marii antreprenorii, care determină crearea condițiilor pentru a obține succes?
Perseverenţa
Karl Albrecht (fondatorul Aldi), cu o avere de 21 de miliarde de dolari, s-a născut în Germania ca fiu al unui miner și al unui brutar. Ingvar (Kamprad), fondatorul IKEA, a mers din ușă în ușă, vânzând pește, pixuri și creioane în satul său de origine.
Când o pagină web durează mai puțin de 1 secundă pentru a se încărca și când transferați bani în toată lumea doar cu câteva clicuri, se poate crede cu ușurință că succesul apare într-o clipă. Cu toate acestea, pentru majoritatea antreprenorilor, succesul nu vine imediat, ci dimpotrivă, treptat.
Creativitatea
Sergey Brin și Larry Page au fondat Google datorită unei decizii colosale de a crea cel mai eficient motor de căutare pe Internet. Steve Jobs și Apple au revoluționat industria cu produsele iPod, MacBook și Iphone. În multe cazuri, o simplă idee creativă poate genera miliarde pentru investitorii săi, dar acest lucru necesită o gândire “out of the box”, practic, o viziune atipică și îndrăzneață.
Pentru ca un antreprenor să creeze valoare, trebuie să ofere ceva ce consumatorii nu au mai văzut până la momentul respectiv. Acesta ar putea fi un produs cu totul nou, un mod nou de a rezolva o problemă sau o reinterpretare a unui produs / serviciu existent. Nu poți să te distingi din mulțimea antreprenorilor, vânzând același lucru ca toți ceilalți.
Asumarea riscurilor
Bill Gates a părăsit Harvardul pentru a demara afacerea Microsoft și mulți alții și-au schimbat cursul vieții pentru a-și pune ideile în acțiune atunci când au crezut în visurile lor. Poate că nu există un om care să-și fi asumat mai mari riscuri decât György Soros, de origine maghiară, care este cel mai versatil comerciant de monede din lume.
Abilitatea de a gestiona criticile
O întrebare comună în timpul unui interviu de muncă este „Cum te descurci cu critica constructivă?”. Comentariile negative sunt greu de acceptat și reacția naturală a oamenilor este să le respingă. Totuși, dacă abordați sau nu această atitudine va decide dacă veți deveni un antreprenor mai bun și veți dezvolta o afacere mare sau dacă veți avea o dezvoltare lentă. Critica este de fapt feedback-ul asupra a ceea ce faceți. Dacă puteți capta sâmburele de adevăr dintr-o critică și îl veți adapta, cu siguranță veți deveni un antreprenor mai bun.
Simplitatea
Fondatorii YouTube - Chad Hurley, Steve Chen și Jawed Karim - au înțeles acest lucru mai bine decât majoritatea oamenilor atunci când au creat o simplă pagină, fără alt scop decât acela de a permite unei persoane obișnuite să își încarce și să-și împărtășească propriile videoclipuri. Aceștia au făcut acest lucru fără nicio falsă grandoare sau fără a pretinde că vor să schimbe lumea, deși tocmai acest lucru s-a întâmplat până la urmă.
Moderația
Antreprenorii se confruntă adesea cu probleme atunci când își gestionează fluxul de numerar, cheltuind sau reinvestind veniturile aproape imediat. Acest lucru poate duce la situații dificile, greu de gestionat, deoarece rămân fără resurse. Crescând puțin zi de zi, veți putea să vă onorați cererile, să vă plătiți facturile și să vă extindeți atunci când este momentul potrivit.
Articole citite
Fibonacci Kids, educație și profitabilitate
/07.11.2025
Franciza Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este din ce în ce maii căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici. Așa că ai posibilitatea să tranformi pasiunea pentru educație într-un business profitabil și de impact.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Cele mai citite
Franciza bancară-metoda prin care poți să-ți deschizi propria bancă
/24.06.2012
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Grupul spaniol de modă Inditex a înregistrat în anul 2012, în România, afaceri de peste 150 milioane de euro.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start