Datorită disponibilității mult răspândite a internetului, oricine poate deveni acum un antreprenor global chiar și de acasă, cu câteva instrumente. Totuși, unii antreprenori au succes în afacerea lor, în timp ce alții eșuează. Ce calități au marii antreprenorii, care determină crearea condițiilor pentru a obține succes?
Perseverenţa
Karl Albrecht (fondatorul Aldi), cu o avere de 21 de miliarde de dolari, s-a născut în Germania ca fiu al unui miner și al unui brutar. Ingvar (Kamprad), fondatorul IKEA, a mers din ușă în ușă, vânzând pește, pixuri și creioane în satul său de origine.
Când o pagină web durează mai puțin de 1 secundă pentru a se încărca și când transferați bani în toată lumea doar cu câteva clicuri, se poate crede cu ușurință că succesul apare într-o clipă. Cu toate acestea, pentru majoritatea antreprenorilor, succesul nu vine imediat, ci dimpotrivă, treptat.
Creativitatea
Sergey Brin și Larry Page au fondat Google datorită unei decizii colosale de a crea cel mai eficient motor de căutare pe Internet. Steve Jobs și Apple au revoluționat industria cu produsele iPod, MacBook și Iphone. În multe cazuri, o simplă idee creativă poate genera miliarde pentru investitorii săi, dar acest lucru necesită o gândire “out of the box”, practic, o viziune atipică și îndrăzneață.
Pentru ca un antreprenor să creeze valoare, trebuie să ofere ceva ce consumatorii nu au mai văzut până la momentul respectiv. Acesta ar putea fi un produs cu totul nou, un mod nou de a rezolva o problemă sau o reinterpretare a unui produs / serviciu existent. Nu poți să te distingi din mulțimea antreprenorilor, vânzând același lucru ca toți ceilalți.
Asumarea riscurilor
Bill Gates a părăsit Harvardul pentru a demara afacerea Microsoft și mulți alții și-au schimbat cursul vieții pentru a-și pune ideile în acțiune atunci când au crezut în visurile lor. Poate că nu există un om care să-și fi asumat mai mari riscuri decât György Soros, de origine maghiară, care este cel mai versatil comerciant de monede din lume.
Abilitatea de a gestiona criticile
O întrebare comună în timpul unui interviu de muncă este „Cum te descurci cu critica constructivă?”. Comentariile negative sunt greu de acceptat și reacția naturală a oamenilor este să le respingă. Totuși, dacă abordați sau nu această atitudine va decide dacă veți deveni un antreprenor mai bun și veți dezvolta o afacere mare sau dacă veți avea o dezvoltare lentă. Critica este de fapt feedback-ul asupra a ceea ce faceți. Dacă puteți capta sâmburele de adevăr dintr-o critică și îl veți adapta, cu siguranță veți deveni un antreprenor mai bun.
Simplitatea
Fondatorii YouTube - Chad Hurley, Steve Chen și Jawed Karim - au înțeles acest lucru mai bine decât majoritatea oamenilor atunci când au creat o simplă pagină, fără alt scop decât acela de a permite unei persoane obișnuite să își încarce și să-și împărtășească propriile videoclipuri. Aceștia au făcut acest lucru fără nicio falsă grandoare sau fără a pretinde că vor să schimbe lumea, deși tocmai acest lucru s-a întâmplat până la urmă.
Moderația
Antreprenorii se confruntă adesea cu probleme atunci când își gestionează fluxul de numerar, cheltuind sau reinvestind veniturile aproape imediat. Acest lucru poate duce la situații dificile, greu de gestionat, deoarece rămân fără resurse. Crescând puțin zi de zi, veți putea să vă onorați cererile, să vă plătiți facturile și să vă extindeți atunci când este momentul potrivit.
Articole citite

Floria, lanțul de florării premium fondat de antreprenori români, anunță cel mai ambițios plan de dezvoltare din istoria brandului: dublarea numărului de francize la nivel național în următoarele 12 luni.
Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
Cele mai citite

O înțelegere corectă între o franciză și o celebritate din lumea internetului este posibilă, cu condiția ca ambele părți să abordeze subiectul cu profesionalism și să își protejeze interesele.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza Used Product este un concept care, cu siguranță, va fi din ce în ce mai mult implementat în viitorii ani.
Titlul reprezintă motto-ul Papírny Moudrý, fabrica cehă care a devenit unul dintre cei mai importanți producători de „capcane de muște”, mizând pe globalizare.
Wood Mood Design, un producător de mobilă din lemn masiv, împlinește zece ani de când a început această afacere. Am vorbit despre înființarea companiei și calea antreprenorială cu tânăra creatoare a acestui brand.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start