Luni
18.11.2019
Brandul bulgar Brutale, renumit pentru costumele elegante pentru bărbați, se extinde în Europa. Francizorul caută parteneri pentru dezvoltarea francizei în această regiune, inclusiv în România.
 

Fiecare om are nevoie de un costum frumos, elegant, cel puțin o dată în viață. Este adevărat că oferta existentă pe piață nu a fost niciodată mai mare și pare să răspundă celor mai diverse categorii de clienți. Fie că este vorba de stil sau de gamă de prețuri, vânzătorii par să „aibă ceva pentru toată lumea” și uneori să nu fie nevoiți să cheltuiască mulți bani pentru o haină bună, mai ales dacă se limitează la produsele gata de purtare. Cu toate acestea, sunt și clienți care vizează o calitate premium, un aspect unic și ireproșabil. Aceștia, așa cum a fost întotdeauna, se bazează pe forma tradițională a confecționării costumelor premium, cu un stil personalizat, la comandă. Deși trebuie alocați mai mulți bani, este evident că industria croitoriei este din nou în plină expansiune. Acest lucru este confirmat de Nikolay Kostadinov, proprietarul Amokin, o companie care, în urmă cu zece ani, a apărut pe piața bulgară sub brandul Brutale, oferind costume de înaltă calitate pentru bărbați. Nikolay Kostadinov ne va oferi o perspectivă a acestei piețe nișate și ne va împărtăși din experiența sa de peste 10 ani de activitate în acest domeniu.

Pentru a înțelege pe deplin această industrie și afacerea în sine, puteți, vă rugăm, să ne descrieți piața costumelor la comandă, în general - cât de mare este această piață? Este în creștere? Care este tendința? Ce ne puteți spune - este o piață competitivă? Care sunt cei mai mari competitori? Ce face ca Brutale să fie unic?

În Uniunea Europeană, numărul bărbaților adulți este în jur de 216 milioane - aceasta este ținta noastră. Tendința la nivel mondial este ca oamenii să treacă de la produse gata fabricate către produse la comandă. Când spun produse mă refer la haine, telefoane, mașini, biciclete, mobilier pentru casă, accesorii personale de tot felul. În cazul nostru, hainele de stofă au inundat piața cu produse pentru toate gusturile și prețuri pentru toate buzunarele, produse la modă, produse pentru adolescenți, sportivi, hipsteri, stiluri diferite - vintage, formal, casual etc. Trăim vremuri în care poți arăta bine fără să cheltuiești tone de bani.

Și, totuși, pentru a fi unic și a arăta excelent, costurile pot fi mai mari. Clienții înțeleg că o bucată de pânză îi reprezintă în fața lumii. Tot mai mulți bărbați își dau seama că un costum care îți vine mânușă nu poate fi niciodată comparat cu un costum gata de purtat.

Având în vedere toate aceste aspecte, putem defini două tipuri de concurenți – companii care furnizează costume gata de purtat și companii care produc costume personalizate. De asemenea, putem împărți costumele gata de purtat în ieftine și scumpe. În ceea ce privește prețul, nu concurăm cu costumele gata de purtat ieftine sau low-end. Cu toate acestea, în capul clienților există câteva întrebări comune - ar trebui să cumpăr cu 700 de euro un costum Brutale personalizat, fabricat din țesături italiene premium sau aș putea să cumpăr un costum gata de purtat de la un brand de înaltă calitate? Diferența dintre aspectul final și calitate este evidentă în favoarea Brutale, dar trăim într-o lume în care brandul vorbește mai mult. Acesta este motivul pentru care dorim să facem din Brutale un brand renumit, cu un stil personalizat.

Cine sunt clienții dvs. obișnuiți? Este acest serviciu rezervat doar anumitor tipuri de clienți? Care este strategia dvs. de preț și poziționarea pe această piață, ținând cont că mulți oameni cred că un costum la comandă este mult mai scump? Care este gama de preț a costumelor Brutale? De unde cumpărați țesăturile?

Principalii noștri clienți sunt în mod evident bărbații care poartă costum zilnic - oameni de afaceri, arhitecți, avocați, funcționari publici, politicieni, bancheri, angajați din telecomunicații și mulți alții. Cu toate acestea, fiecare bărbat are nevoie de un costum în viața lui, cel puțin de câteva ori, pentru ocazii speciale. Prin urmare, considerăm că fiecare bărbat merită un costum care arată cu adevărat bine și care îl pune în valoare pe cel care îl poartă. Michael Porter spune că există două modalități de a câștiga piața, fie oferind un produs mai ieftin decât concurenții dvs., fie oferind un produs mai bun. Noi oferim un produs mai bun și acest lucru vine cu un preț personalizat. De fapt, suntem poziționați chiar pe nivel medium în ceea ce privește prețul. Gama de prețuri a costumelor noastre este între 500 de Euro și 1500 de Euro. Țesăturile noastre provin din Italia, de la unele dintre cele mai vechi fabrici care oferă calitate premium. Desigur, tipul țesăturii și mărimea costumului se reflectă evident în prețul final.

Când ați început francizarea și de ce? Care au fost rezultatele de până acum?

Operam pe piața bulgară de ani buni și aveam rezultate extrem de bune, înainte de a decide să începem programul de franciză. Există diverse strategii de creștere binecunoscute în lumea afacerilor. Una dintre ele este să operezi pe un teritoriu mai mare. Suntem conștienți că dezvoltarea unei afaceri în diferite țări presupune nu doar investiția în sine, ci și înțelegerea culturii locale și o bună comunicare cu clienții. Ne-am deschis birouri la Londra și Milano pentru a fi prezenți în țările care impactează în mare parte afacerile din această industrie. Costumele, ca obiecte de îmbrăcăminte pentru bărbați, au fost inventate în Anglia, în trecut și vrem să vindem exact astfel de costume, îmbunătățite și adaptate la tendințele de astăzi, bineînțeles. Mi-am obținut diplomele de specialitate și MBA-ul în Marea Britanie. Oxford este un oraș în care simți cu adevărat spiritul unui gentleman autentic și modul în care tradițiile se transferă de la generație la generație. Biroul nostru din Milano este punctul principal pentru comunicarea cu furnizorii noștri din Italia. În prezent, avem 7 croitori care călătoresc prin Europa, luând măsuri, dar dorim să creștem și să fim prezenți în multe țări.

La ce se pot aștepta francizații de la această cooperare - cât și cum câștigă? Care este rentabilitatea estimată? Cum formează prețurile produselor - le decid singuri sau le sugerați în funcție de puterea de cumpărare locală? Cum rămâne cu francizații care doresc să includă cămăși în oferta lor – am înțeles că trebuie să plătească taxe suplimentare, dar cât de mult afectează acest lucru rentabilitatea francizatului?

Francizații pot cumpăra costumul de la noi cu aproximativ 250 de Euro și îl pot vinde cu 400-500 de Euro. Acesta este doar un exemplu. În general, recomandăm francizaților doar marja pe care să o adauge produselor, dar ei pot decide să o mărească sau să o scadă, în funcție de cerințele pieței locale. Rentabilitatea depinde evident de investiția lor inițială, de costurile operaționale și de cifra de afaceri. Modelul nostru de afaceri este rentabil, dar francizatul nostru trebuie să muncească din greu, respectând îndrumările noastre.

Am decis să punem separat pachetul de cămăși confecționate, deoarece, din experiența noastră, este mai bine să existe libertatea de alegere. De fapt, în SUA și în Europa, există multe mărci care oferă cămăși confecționate doar la comandă. Fiecare bărbat poartă o cămașă, dar nu fiecare bărbat poartă un costum, nu-i așa? Însă marja pe care o poate obține francizatul în cazul comercializării atât a costumelor, cât și a cămășilor este suficient de mare pentru a considera că este mai bine să le oferiți pe ambele clienților. Cu cât oferi mai multe produse, cu atât este mai bine. Francizații noștri vor avea posibilitatea de a vinde și batiste de buzunar de calitate premium și cravate realizate în Italia, pentru a-și spori vânzările. 

Vedem că francizații Brutale nu trebuie să deschidă un magazin sau un showroom pentru a conduce această afacere - în acest caz, cum ajung la clienții lor? Ce strategie de publicitate sau de marketing folosesc? Îi instruiți în acest sens? De asemenea, vedem că aveți un singur site web, în limba engleză. Vor avea francizații site-uri web proprii și profiluri locale pe rețelele de socializare? Cum le veți gestiona?

Lucrăm pe o piață concurențială și aș spune că avem experiență pe toate canalele de marketing. Știm ce funcționează cel mai bine. Francizații noștri vor avea parte de o pregătire completă, inclusiv în vânzări și marketing.

Francizații vor avea libertatea de a-și gestiona site-ul și profilurile locale de pe rețelele de socializare. Îi vom sfătui și îi vom ajuta să își construiască prezența virtuală pentru a-și crește vânzările.

Întrucât combinați tradițiile vechi de cusut cu noile tehnologii, asta înseamnă că măsurile sunt luate atât de precis încât nu există nicio șansă de eroare? Cum faceți față – dvs. și francizatul dvs. – în situația în care clientul se plânge vreodată? Cum rezolvați aceste situații? Cine preia riscul plății? De asemenea - când își plătește clientul costumul - în avans sau după ce îl primește?

Instruirea pe care o oferim și tehnologia pe care o folosim duc la o rată de eroare foarte mică. Depinde într-adevăr de fiecare caz în parte. Dacă francizatul nu a luat măsurătorile corecte, ar trebui să acopere pierderile. Dacă facem noi un costum care nu corespunde măsurătorilor luate de francizat, atunci acoperim noi cheltuielile. Desigur, mici modificări ar putea fi făcute local pentru a economisi timp și bani pentru toată lumea. Sistemul de plată este astfel: clientul plătește un avans de 50% francizatului, francizatul ne plătește nouă costul costumului. După ce clientul primește produsul final, plătește diferența.


Nikolay Kostadinov, Compania Amokin / „Trăim într-o perioadă în care trecem de la produse finite la produse la comandă. Deși nu un costum relevă neapărat personalitatea unui bărbat, totuși spune multe despre el. Nu este de mirare că din ce în ce mai mulți bărbați își dau seama că un costum gata de purtat nu poate fi niciodată comparat cu un costum personalizat, croit pe măsurile precise și conform stilului clientului. "
Cipele, Kristijano Ronaldo
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Am cumparat si eu produce CCdar deocamdata sunt multumita.Cu schimbatul e mai greu , am patit-o si eu dar era alta firma...

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

Precis ati nimerit peste un lucrator dezinteresat,daca ar fi fost un  adevarat  comerciant incerca sa va ajute si cu un simplu telefon va rezolva problema ,dar la noi suntem...

3 Declaratii
Final 28.04.2015
Dariusz Milek, fondatorul CCC: ”Suntem mulţumiţi de rezultatele din România”

In urma cu 4 zile am cumparat o pereche de pantofi pt un nepotel,de la magazinul ccc din Oradea.Din nefericire i am cumparat mai mari cu un nr ,am incercat sa i schimb la Cluj...

3 Declaratii
Final 07.04.2015
Vin englezii

Ii primim cu binecunoscuta ospitalitate romaneasca.Le amintim ca romanii care muncesc pentru ei au fost siliti de nevoi sa munceasca din greu  pentru ei si nu trebuie...

2 Declaratii
Final 15.03.2015
Vin englezii

Din informatiile mele stiu ca englezii sunt intai practici si apoi eleganti,la noi are prioritate partea financiara...

2 Declaratii
Final 13.03.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Incaltamintea e la mare cautare iar cand mai sunt si reduceri ...nu te poti abtine..

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Romanii iubesc munca si sunt fericiti cand gasesc un loc de munca alaturi de familie

3 Declaratii
Final 28.01.2015
Românilor le plac brand-urile poloneze

Nu am nimic cu punctele de desfacere dar ma intreb ce se intampla inainte de a se ajunge la ele, mai exact productia ,care a disparut sau mai binezis a aparut la cei care au...

3 Declaratii
Final 28.01.2015