Analiză înainte de toate
În ciuda tuturor provocărilor, oamenii visează adesea să înceapă propriile lor afaceri. În acest caz, de ce ar fi bine totuși să ia în considerare cumpărarea unei francize?
Începerea unei afaceri, în general, necesită un efort susținut și multe resurse de timp și bani. Un antreprenor care dorește să își dezvolte afacerea trebuie să investească sume relativ mari, deși, în multe cazuri, nu este deloc sigur că va recupera investiția într-un timp rezonabil. Prin aderarea la rețeaua de franciză, acest risc se reduce semnificativ. De fapt, este în interesul francizorului ca partenerii săi de franciză să fie profitabili, deoarece acesta este singurul mod în care atât francizatul, cât și francizorul vor beneficia pe termen lung. De exemplu, francizorul nu va permite francizatului să înceapă o afacere într-o locație proastă și nu îi va permite, în esență, să comită greșelile pe care le-a făcut el, ca începător. Și asta, aș spune, este unul dintre cele mai mari avantaje ale colaborării în franciză.
Intrarea în antreprenoriat și cumpărarea unei francize poate schimba cursul vieții. Cum să faci cea mai bună alegere?
Antreprenorul trebuie să se gândească mai întâi în ce zonă dorește să dezvolte afacerea. Desigur, ar trebui să ia în considerare ce îi place, ce nu îi place, ce experiență are, ce abilități posedă, care este „visul” său etc. Trebuie să aveți în vedere că este vorba despre succesul afacerii, astfel că o evaluare a dezvoltării sau nu a unei afaceri în zona aleasă este imperios necesară. Pe scurt, trebuie să fiți sigur că produsul sau serviciul pe care îl oferiți va fi la cerere pe piața dumneavoastră. La sfârșitul zilei, obiectivul unui antreprenor este profitul. De asemenea, atunci când se gândește la finanțe, un antreprenor ar trebui să știe cât poate investi într-o afacere. Nu este înțelept să investești bani pe care nu ești gata să-i pierzi. Deci, înainte de a începe o afacere, lăsați ceva bani și în bugetul de rezervă. Nu uitați, achiziționarea unei francize reduce riscul de eșec, dar nu îl elimină complet.
Cât de important este „numele”, marca sub care vei lucra atunci când vei cumpăra o franciză? Putem spune că este o condiție necesară, dar nu suficientă pentru succes?
Așa este. Există multe criterii de luat în considerare atunci când alegeți o franciză. Având în vedere condițiile menționate deja – stabilirea a ce doriți să faceți și câți bani puteți investi, ar trebui să comparați cu atenție și ofertele existente pe piață. Analizând piața francizelor, putem observa că există întotdeauna mai multe companii și sisteme care oferă francize în cadrul aceleiași industrii. Mulți dintre francizori își fac publicitate și prezintă în detaliu pachetele de franciză pe portaluri specializate. Deci putem spune că una dintre cele mai bune metode de a alege o franciză este să faceți comparații. Examinați termenii de cooperare ai fiecărui sistem, ce oferă francizorii și ce așteaptă de la dumneavoastră în calitate de francizat. Verificați de cât timp este activă compania pe piață, câte locații proprii are și câte locații în franciză.
Este posibil să privim sistemul și „din interior”, înainte de a demara afacerea propriu-zisă?
Francizații existenți sunt, de fapt, o sursă de informații foarte importantă. Poate fi o idee bună să mergeți la un francizat și să solicitați o scurtă discuție. Dacă întâlniți o persoană prietenoasă și deschisă, veți primi o mulțime de informații utile. Chiar dacă există aspecte despre care nu va putea să vorbească, cel puțin vă va spune ce îi place în legătură cu respectivul sistem de franciză și care este modul de comunicare și relația generală cu francizorul. În orice caz, veți primi informații pe care francizorul nu le poate împărtăși cu ușurință.
Ce mai puteți recomanda candidaților la francize?
Aș putea să mă refer la primii pași dintr-o colaborare, adică la întâlnirea și discuția dintre părți, pentru că este foarte importantă impresia pe care reprezentanții francizei o fac asupra potențialilor francizați. Deși, desigur, decizia nu ar trebui luată pe baza primei impresii, acest sentiment nu trebuie subestimat. Instinctul determină uneori dacă are sens sau nu să lucrezi cu o anumită persoană. În cele din urmă, înainte de a vă decide asupra unei colaborări, ar trebui să analizați cu atenție documentele pe care francizorul vi le va pune la dispoziție. Este un semn bun dacă francizorul vă oferă contractul sau planul de afaceri spre analiză, fără întârziere - pentru că așa fac sistemele de franciză serioase, de renume. Acest lucru se face în urma semnării de către potențialul francizat a unui acord de confidențialitate, care asigură francizorul că informațiile transmise nu vor fi împărtășite și altor terțe părți. Desigur, potențialul francizat poate solicita asistența unui avocat sau a unui consultant în francize pentru a-l ajuta să interpreteze termenii contractului sau să-i ofere sfaturi utile.

Articole citite

Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Într-o lume în care educația de calitate este tot mai căutată, programul inovator Fibonacci Kids – matematică mentală vedică, dedicat copiilor între 4 și 14 ani, și-a găsit rapid locul în inimile părinților și copiilor din Bacău.
Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Cele mai citite

Cererea de alimente ecologice este în creștere în toată Europa, creând oportunități pentru inițierea de afaceri agricole durabile, prin intermediul francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Știai că există o franciză profitabilă care pregătește copiii, prin joc, pentru provocările viitorului?
Când pui alături o franciză cum este Fibonacci Kids și un partener cu o vastă experiență în lumea sistemelor de siguranță pentru copii și pasionat de cele de educație adaptate viitorului, nu poate fi vorba decât de succes.
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start