Piața francizelor va continua să crească

Cum a fost anul 2019 pentru piața de francize din România?
Dacă ar trebui să o descriu într-un singur cuvânt, aș spune dinamic. Am întâlnit mai multe concepte noi, care au potențial mare de a se transforma într-o rețea de franciză de calitate. Multe dintre acestea răspund tendințelor actuale și percep foarte bine nevoile clienților finali, având centrat întregul sistem în jurul acestora. Pentru a fi specific, noile concepte care s-au lansat pe piață sunt din zona educațională, cafenele și servicii. Când mă refer la servicii, am în vedere serviciile clasice, precum cele prestate de saloanele de cosmetică – Saloanele Magic, serviciile educaționale – Academia Micilor Developeri și nu în ultimul rând, serviciile aferente cafenelelor care, prin ceea ce oferă, combină în mod ideal, un portofoliu echilibrat de produse și servicii dedicate – Captain Bean. În același timp, 2019 a fost anul extinderii internaționale a unui brand deja consacrat cum este franciza 5 to go care, după o expansiune accelerată pe plan național (120 de francize în 5 ani), a decis că este momentul să se extindă în Polonia, începând cu anul 2020.
Sunt încă interesate conceptele străine de extinderea în România?
Da, pentru rețelele străine, România este încă una dintre țintele atractive atunci când au în vedere intrarea în Europa Centrală și de Est. Consider că acesta este un fenomen pozitiv care indică faptul că mediul românesc de afaceri este perceput ca fiind stabil și deschis la noi oportunități.
Ce mărci doresc să se extindă în România? În ce domenii?
În ceea ce privește domeniile, ofertă este diversificată și se adresează celor care doresc să facă afaceri în domeniul modei, celor care se concentrează pe educație sau celor al căror vis este să înceapă o afacere gastronomică pe cont propriu, dar există oferte și din alte domenii, pe care cei interesați le pot studia pe portalul nostru, la rubrica Catalog franciză. Unele dintre rețelele străine caută pe piață francizați care să se ocupe de dezvoltarea ulterioară a rețelei pe întreg teritoriul contractat – sistem de master franciză, în timp ce alți francizori sunt dispuși să-și extindă rețeaua prin francize individuale. Astfel de francize sunt conceptele educaționale Coding Giants, Edukido, Maple Bear și Modry Slon, mărcile cosmetice DepilConcept & BodyConcept, Semilac, franciza de fitness Runmageddon, conceptul turistic DirectBooker, conceptul de modă bulgară Brutale, francizele gastro Easy Bear & Easy Wine sau marca americană Signal 88 Security, care se concentrează pe furnizarea de servicii de securitate.
Ne puteți spune care sunt în prezent domeniile de succes privind francizele?
Nu este posibil să spunem fără echivoc care domeniu este cel mai atractiv și în care e bine să investești acum pentru a obține cu certitudine profituri mari. Îmi place să spun că francizarea poate avea succes în aproape orice domeniu, dacă alegeți conceptul potrivit. Alegerea conceptului este este cel mai important lucru de luat în considerare atunci când luați decizia de a demara o afacere în franciză. În România, gastronomia a fost în mod tradițional cea mai populară afacere de franciză. Educația, de exemplu, s-a dovedit a fi un domeniu promițător, nu doar sub forma școlilor de limbi străine, așa cum s-a întâmplat până acum. Acestea sunt încă populare în rândul francizaților, dar astăzi există pe piață mărci care se concentrează nu doar pe educația preșcolară, ci și pe organizarea de cursuri care îi vor ajuta pe absolvenți să își crească șansele de a găsi un loc de muncă pe piața muncii și mă refer, în acest caz, la școlile de programare.
Care credeți că este cheia succesului în activitatea de franciză?
Parteneriatul în sistem de franciză este construit pe principiul câștig-câștig, deci ambele părți vor avea de câștigat, interesul fiind comun. Dacă facem referire la francizați, aceștia vor avea anumite beneficii majore, care cu greu însă pot fi cuantificate în bani. Astfel francizații se vor bucura de o șansă mai mare de succes decât în propria afacere, timp mai scurt de implementare, pregătire inițială și sprijin continuu, asistență în găsirea unei locații optime, puterea de vânzare a unei mărci cunoscute, costuri mai mici de achiziție prin apartenența la un grup, utilizarea unui model de afaceri dovedit a fi de succes, campanii publicitare naționale și regionale și, nu în ultimul rând, acces la o rețea de colegi francizați ce pot oferi sfaturi și sprijin moral prin intermediul unei comunicări permanente. Nu toată lumea este pregatită pentru franciză. Unii au nevoie de independență totală pentru a reuși, în timp ce alții preferă colaborarea în rețea, în cadrul unei organizații mai mari. Pentru ca parteneriatul în sistem de franciză să aibă succes, francizatul trebuie să accepte nu doar modelul de franciză, ci și să se identifice cu valorile, cultura și obiectivele francizorului. În această privință, mulți consideră francizarea ca pe un angajament asemănător cu căsătoria. O bună potrivire între francizor și francizat, care împărtășesc obiective reciproce pe termen lung, este esențială pentru succesul oricărei rețele de franciză și a fiecărei unități în parte.
Cum vedeți dezvoltarea afacerilor de franciză în viitor?
Sunt de părere că rețelele de franciză care operează în România nu și-au atins încă potențialul maxim. Încă mai au loc să crească pentru că mai există regiuni în care nu au putut să se extindă până acum, dar sunt interesate de ele. În același timp, potențialii francizați sunt avantajați în prezent întrucât pot alege dintr-o serie de concepte care funcționează deja pe plan local sau pot merge chiar mai departe, pentru a aduce pe piață mărci noi, dispuse să se extindă în România, cum sunt și cele menționate anterior.
Articole citite

Franciza Nomasvello, numărul 1 mondial în centre de epilare definitivă cu Laser & IPL, deschide un nou salon, de această dată în ansamblul rezidențial Cosmopolis din nordul Capitalei.
Conferinţa "Francize la Raft", ajunsă la a doua ediție, își propune o temă care va impulsiona industria de retail: “Vânzări complementare în retail prin parteneriate în sistem de franciză”.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
5 to go lansează în cafenele meniul de toamnă, care va include în premieră o băutură de sezon realizată cu ajutorul inteligenței artificiale: Ginger Caramel Latte.
La Academia Micilor Developeri, copiii au șansa să intre în lumea de mâine, unde tehnologia este omniprezentă, iar capacitatea de a o cunoaște este o abilitate esențială.
Cele mai citite

Un business cu mare potențial începe extinderea în franciză. Cu o creștere anul trecut de 100% față de 2017, LA JETOANE a depășit 400.000 de Euro cifră de afaceri în 2018.
Chiar dacă cele mai căutate francize din România sunt cele din domeniul alimentar și vestimentar, francizele specializate în educația copiilor se dezvoltă pe teritoriul autohton.
DPD România, companie de curierat care se dezvoltă în sistem de franciză, a anunțat afaceri în creștere pentru primul semestru al anului.
Retailerul german a inaugurat astăzi un nou magazin în România.
Francizorul vrea să aducă minim trei parteneri noi în reţea în 2017
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...