Bunele practici "cresc" o afacere de succes

Rețeaua se extinde / În prezent, rețeaua de franciză Flash s-a extins în patru țări, având 13 francizați și peste 35 de angajați.
Luni
10.02.2020
Flash Europe, liderul european în servicii de transport premium, continuă extinderea rețelei de franciză în Europa, introducând în acest an practica reuniunilor anuale cu francizații.
 

Când a lansat programul de dezvoltare a francizei, în 2018, Flash Europe și-a stabilit un obiectiv pentru extinderea și consolidarea rețelei sale de logistică în toată Europa, în special în țările în care nu operează direct. Intenția este de a face acest lucru printr-o franciză, prin  găsirea partenerilor potriviți pe piețele locale, care sunt, conform planului, companii de transport fiabile și ambițioase, care acum, ca beneficiari ai francizei Flash, ar oferi un serviciu de transport de urgență premium pe piața lor. 

Dezvoltarea rețelei de franciză a început în Turcia, a continuat în Rusia, iar recent, la începutul anului 2020, Bulgaria și Slovenia s-au alăturat listei de țări în care s-au deschis afaceri cu franciza Flash. 

 În primul an, rețeaua de franciză cuprindea nouă persoane, în două țări, iar până în prezent, rețeaua s-a extins în patru țări, unde funcționează, sub marca Flash, 13 francizați și peste 35 de angajați - subliniază Frank van Dorn, managerul de franciză Flash Europe.

Prima recunoaștere pentru francizați

În conformitate cu o tradiție promovată de sistemele mari de franciză și bine înrădăcinată, compania mamă Flash Europe a introdus practica de a-și strânge și recompensa partenerii încă de la începutul activității de franciză.

-  Deși suntem un sistem de franciză relativ tânăr, care încă evoluează, am considerat că este important să se stabilească de la bun început o scară a valorilor și să oferim modele de motivare a partenerilor. Prin urmare, fiecare performanță a francizaților va fi recunoscută și apreciată  - explică Van Dorn.

Astfel, la mijlocul lunii ianuarie, la Istanbul, a avut loc prima întâlnire a partenerilor de franciză Flash, la care au fost acordate primele premii pentru succesele și realizările înregistrate anterior. -  De fapt, am combinat două ocazii frumoase - lansarea unei noi unități în franciză pentru teritoriile din Istanbul și Bursa și oferirea primelor premii  de recunoaștere  - a spus Van Dorn.

Hakan Ertem, beneficiarul francizei master pentru teritoriul Turciei, care este, de asemenea, beneficiarul francizelor individuale din orașele Istanbul și Bursa, a fost sărbătorit ca fiind cel mai bun francizat pentru anul 2019. -  Recunoașterea se acordă în funcție de mai multe criterii  - spune Van Dorn. -  Printre acestea se numără creșterea numărului de clienți pe teritoriul contractat, creșterea traficului, calitatea serviciilor destinate utilizatorului final, precum și sprijinul în recrutarea de noi francizați individuali, ceea ce este foarte important atunci când vine vorba de beneficiarii francizei master  - explică van Dorn.  

Roluri personalizate la cele mai înalte standarde de servicii

- Responsabilitățile francizatului master față de cele ale unui francizat individual diferă oarecum. Beneficiarii individuali ai francizei Flash - explică Van Dorn - ar trebui să fie companii de transport care au deja logistică și o bază pentru clienți. Sarcina lor principală va fi să dezvolte o afacere pe teritoriul care li se atribuie - trebuie să ajungă la clienții existenți, precum și la noii clienți, să ia în considerare dacă este nevoie de transport de urgență și să anunțe clienții că acum oferă și un serviciu de transport de urgență premium. A doua și, în același timp, sarcina principală a beneficiarilor individuali ai francizei Flash este să  efectueze transportul, practic să  ridice la timp o expediere din orice parte a Europei, să urmărească traseul transportului și să îl ducă la destinație. 

Desigur, avem nevoie de un partener care să mențină cel mai înalt nivel de serviciu atunci când vine vorba de preluare și transport, ceea ce este obligatoriu - spune Van Dorn.

Beneficiarul unei francize master, pe de altă parte, nu trebuie să se ocupe de transport, ridicare și livrare de expedieri și nici nu este responsabil de atragerea și cooperarea cu clienții, deoarece aceasta este sarcina francizaților individuali. Rolul său, după cum explică Van Dorn, este acela de a dezvolta o rețea de francizați individuali pe teritoriul unei anumite țări. 

Aceasta înseamnă că master francizatul are sarcina să găsească, să integreze și să-i avizeze din punct de vedere profesional pe francizații individuali. Cu toate acestea, avem deja cazuri în care destinatarul francizei master este și beneficiarul unei francize individuale, cum este în Turcia și în Bulgaria. Ce model va fi aplicat într-o anumită țară depinde de piață și de parteneri, iar Flash este, în general, deschis tuturor tipurilor de colaborare, atâta timp cât partenerul este capabil să atingă și să furnizeze cele mai înalte standarde de calitate -  spune Van Dorn.


Frank van Dorn / Manager franciză Flash Europe
Business Development Manager

Articole citite

Livrările la domiciliu, o soluție de criză /01.04.2020

Italia este prima țară europeană puternic afectată de criza Coronavirus. Elena Delfino, redactor șef al START-FRANCHISING.it, ne spune că economia a avut puternic de suferit dar există întotdeauna antreprenori care găsesc căi să meargă mai departe.

Târgul de francize de la Paris, amânat pentru toamnă /31.03.2020

Franchise Expo Paris, care se ține în mod tradițional la sfârșitul lunii martie și reunește peste 35.000 de vizitatori la fiecare ediție, a fost reprogramat pentru luna octombrie a.c., aceasta fiind a doua reprogramare cauzată de epidemia de coronavirus.

Recomandări pentru sistemele de franciză - 2 /24.03.2020

Continuăm seria de recomandări făcute de expertul american Michael Sturm pentru ca francizorii și francizații să gestioneze criza Coronavirus, astfel încât să înregistreze cât mai puține pagube.

Recomandări pentru sistemele de franciză /23.03.2020

Pentru a gestiona criza Coronavirus cu cât mai puține pagube, știind că nicio afacere nu poate scăpa complet neafectată, sistemele de franciză ar putea să ia în considerare câteva recomandări făcute de litigatorul american Michael Sturm.

Târgul de francize de la Paris, amânat /19.03.2020

Cel mai mare târg de francize din Europa – Franchise Expo Paris, care se ține în mod tradițional la sfârșitul lunii martie și care reunește în medie peste 35.000 de vizitatori, a fost amânat de organizatori până la sfârșitul lunii mai.