Recomandări pentru sistemele de franciză - 2
Potrivit recomandărilor publicate de Global Franchise Magazin:
3. Stabiliți canale de comunicare pentru a vă asigura că informațiile vitale pot fi comunicate rapid și autoritar comunității francizei. În același timp, asigurați-vă că puteți primi informațiile de la francizați și răspundeți prompt. Comunicările sunt întotdeauna importante pentru sănătatea unui sistem de franciză; ele sunt critice în perioadele de criză economică.
4. Francizorii ar trebui să le insufle partenerilor încrederea că pot minimaliza daunele produse marcii și ca recuperarea va începe cât mai repede posibil. În măsura posibilului, având în vedere incertitudinea actuală, comunicați un plan realist pentru minimizarea și recuperarea daunelor.
5. Luați în considerare suspendarea sau extinderea termenelor de dezvoltare și deschidere a magazinului, în măsura în care acestea sunt afectate semnificativ de evenimentele aflate în desfășurare. În funcție de cât durează încetinirea economică indusă de Coronavirus și de ritmul recuperării, planurile care au părut realizabile chiar și acum o lună sau două, ar putea să nu mai fie realizabile. Luați în considerare aplicarea forței majore și a dispozițiilor aferente în toate contractele.
6. Luați în considerare suspendarea temporară a obligațiilor specifice „standardului de marcă” din acordul de franciză în cazul în care o locație trebuie obligată să se închidă ca rezultat direct al Coronavirus. Acestea ar putea include prevederi referitoare la orele de funcționare solicitate, cerințe minime de personal, taxe minime de franciză, meniu necesar, produse sau servicii oferite, etc.
În mod similar, evaluați suspendarea temporară potențială a restricțiilor aprobate de furnizor. Acolo unde este posibil, permiteți francizaților să furnizeze bunuri sau servicii din resursele disponibile până la restabilirea liniilor de aprovizionare normale. Mai bine, găsește furnizori alternativi care îndeplinesc standardele de calitate și pune-i la dispoziția francizaților. Luați în considerare absorbția sau partajarea oricăror costuri crescute ale furnizorilor alternativi.
7. Evaluați dacă testele sau lansările de produse noi au sens în împrejurările actuale. Contracția economică bruscă va îngreuna, în cel mai bun caz, comparațiile semnificative cu perioadele anterioare. Dacă situația persistă, sistemele ar putea dori să ia în considerare noi strategii de abordare a consumatorilor aflați în dificultate financiară.
8. Urmăriți evoluțiile legislative naționale, de stat și locale privind orice programe de ajutor sau de stimulare economică care ar putea deveni disponibile pentru a ajuta întreprinderile în dificultate.
9. Este important să-i încurajați pe francizați să-și dezvolte protocoalele de curățare de rutină folosind produse eficiente împotriva virusurilor și contaminării suprafeței. Publicați informații pentru angajați și clienți cu privire la importanța spălării frecvente a mâinilor și a instalațiilor de igienizare a mâinilor. De îndată ce personalul operațional al francizorului poate vizita locațiile francizate, asigurați-vă că sunt respectate protocoalele.
10. În cazul nefericit că francizorul sau un francizat trebuie să suspende operațiunile din cauza unei carantine obligatorii, investigați dacă partea afectată poate depune cereri în conformitate cu dispozițiile privind întreruperea activității din polița de asigurare. Depunerea în timp util a revendicărilor poate fi critică, așa că luați în considerare consultarea consilierului de recuperare a asigurărilor care are expertiză în negocierea unor astfel de creanțe cu asigurătorii.
Pe toată durata acestei crize, sănătatea și bunăstarea angajaților și a clienților trebuie să fie primordiale. Comunicarea deschisă cu francizații despre aceste probleme demonstrează că francizorul este conștient și luând măsuri proactive pentru a lucra cu francizații și angajații săi pentru a reduce la minimum efectele acestui focar și a promova recuperarea economică.
Sistemul de franciză trebuie să se adapteze / Francizorii și francizații trebuie să fie într-o comunicare permanentă pentru a se adapta la situațiile create de criză Articole citite
Economia colaborativă, un nou trend în lumea afacerilor
/24.11.2025
Împărtășește cu ceilalți resursele și nu le ține doar pentru tine, aceasta ar fi ultima tendiță din lumea afacerilor, inclusiv cea a francizelor. Și, în scurt timp, s-a dovedit a fi profitabilă pentru toate părțile.
Halloween, o sărbătoare așteptată de milioane de oameni, este pentru ciocolateriile Leonidas un prilej de a pune la dispoziția francizaților produse unice, care aduc clienților lor o savoare unică, dar și bucurie.
Varșovia va redeveni, la sfârșitul lunii octombrie, capitala europeană a sistemelor de franciză. Cu o existență de peste două decenii, cel mai mare târg de franciză din Europa Centrală și de Est va avea loc în perioada 23-24 octombrie a.c., la Palatul Culturii și Științei din capitala Poloniei.
Dezvoltarea agresivă, în special în primii ani ai afacerii prin francizare, devine adesea o provocare cu costuri nedorite.
Branduri foarte cunoscute la nivel global continuă să domine piața francizelor, gastronomia rămânând și în anul precedent cel mai puternic sector.
Cele mai citite
La mâna francizei
/06.01.2015
O reţea de saloane specializate în manichiură şi pedichiură oferă în franciză reţeta unghiilor perfecte.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Latte Coffee To Go s-a născut din dorința de a aduce pe piață o soluție modernă, accesibilă și profitabilă pentru cei care vor să înceapă o afacere în domeniul cafelei, dar fără costurile și complexitatea unei cafenele clasice.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start