Cum să te adaptezi la criză

Livrările la domiciliu, o soluție de criză / Dacă restricțiile guvernamentale au determinat închiderea restaurantelor și cafenelelor, o soluție ar fi livrările la domiciliu, fie cu forte proprii, fie prin transportatori terți
Joi
09.04.2020
Dacă de la izbucnirea pandemiei ai reușit să îți păstrezi afacerea funcțională, trebuie să fii atent la informațiile noi din domeniul tău de activitate, să ai încredere și să iei măsuri hotărâtoare pentru viitorul firmei.
 

Sunt țări în care evoluția bolii a fost, până acum, mult mai dramatică și, cu toate acestea, antreprenorii din multe domenii ale sistemului de franciză au dat dovadă de versatilitate și s-au adaptat la noile condiții din piață. Ce ar trebui să faci pentru ca activitatea ta să continue ?

În primul rând, comunică  permanent cu partenerii tăi de afaceri pentru că de situația lor financiară depind și veniturile tale. Comunicând și lucrând împreună veți fi mai pregătiți pentru perioada de recesiune generată de criza sanitară.

Protejează-ți echipa și fii în contact permanent cu ea. Caută pentru angajați cele mai bune variante și explică-le de ce iei anumite decizii, chiar dacă acestea vor fi dureroase în cee ace îi privește. Dacă le spui cinstit care este situația, sunt mari șanse ca oamenii să rămână alături de tine. Merită, pentru că ai investit în ei, sunt profesioniști și vor reintra în activitatea normală fără să fii nevoit să o iei de la capăt cu resursa umană.

Ține-ți clienții aproape. Comunică cu ei, spune-le că ești deschis la opiniile și la nevoile lor. Folosește rețelele de socializare, afișajele de toate felurile, trimite-le e-mail-uri sau folosește orice alte metode prin care să-i anunți că firma funcționează și este la dispoziția lor. Arată-le clienților și partenerilor că stăpânești situația. Este timpul să verifici dacă mijloacele tale de comunicare mai sunt adecvate situației actuale. Site-ul este convingător, este la zi și ușor de accesat ? Folosește newsletterele și fă postări convingătoare. Folosește fotografii expresive, care dau încredere. Cum ar fi cele cu personalul care poartă măști și mănuși de protecție în timp ce ambalează comenzile. Sau cum întrețin curățenia și alte asemenea aspecte care le demonstrează clienților că este sigur să cumpere produsele voastre. 

Trebuie să fii conștient că doar reducerea costurilor directe și indirecte nu sunt suficiente ca să îți salvezi afacerea, dar este importantă. Inventariază resursele din companie care aduc valoare și flux de numerar.  Asigură-te de continuitatea lor. Minimizează cheltuielile neesențiale și măsoară foarte bine profitul pe care ți-l aduce fiecare produs sau serviciu.

Fii la curent cu facilitățile oferite de Guvern, indiferent că sunt amânări  și eșalonări la plata obligațiilor fiscal-bugetarea, acordarea de credite cu garanții de stat, simplificarea procedurilor de invocare a situației de forță majoră, intrarea angajaților în șomaj tehnic, etc. Nu ezita să beneficiezi de ele. Asta te-ar putea păstra pe “linia de plutire” până la ieșirea din situația de urgență.

Dacă activitatea se pretează, treceți la livrări la domiciliu, luați comenzi on-line și  prin telefon. Fii însă atent la stocurile perisabile. Dacă se ajunge la întârzieri de livrare generate de aglomerarea clienților, fiți onești și spune-ți-le un timp real în care vor ajunge produsele la ei.

În ciuda restricțiilor, oamenii continuă să cumpere. Nici să nu încercați să le vindeți produse neesențiale. Ar fi, oricum, un eșec. Oamenii vor, mai întâi, să  își acopere acoperi nevoile zilnice, vitale supraviețuirii, de utilitate imediată. Apoi, izolarea și distanțarea socială îi face să achiziționeze diverse gadget-uri, jocuri,  jucării și  alte  obiecte care să-i scape de stres, să îi distreze și să îi țină ocupați cât timp vor fi nevoiți să stea în case. Chiar dacă volumul vânzărilor nu mai este același, nu profitați de situația de criză și aveți o atitudine pozitivă față de clienți. Și acum, dar și mai târziu, vor aprecia asta.

Folosește-te de această perioadă și acționează cu gândul la oportunitățile de viitor. În tot acest timp, vedeți ce fac ceilalți competitori din piață, iar dacă ai nevoie de un sfat, nu ezita să-i cauți pe cei care pot să-ți dea informațiile necesare să mergi mai departe.

Folosiți criza în avantajul vostru pentru că acum aveți timp pentru asta. După repornirea motoarelor economiei, nu se știe.


Folosiți criza în avantajul vostru / Criza coronavirus poate constitui un moment de resetare a afacerii, adaptată și pliată la cerințele viitorului
Ștefan Pricop
Business Development Manager