Adaptabilitatea, cheia continuării afacerilor

Jolyon M’Bei, reprezentantul francizei Leonidas / Sistemul de franciză Leonidas, care constă în vânzarea de produse premium, are ca filozofie orientarea către client, satisfacerea la superlativ a nevoilor și a dorințelor acestuia
Joi
02.07.2020
Adaptabilitatea, utilizarea comerțului electronic, publicitatea și orientarea către client sunt obligatorii pentru susținerea activității în aceste vremuri
 

Perioda grea pe care o traversează toate firmele, de pe întreg globul, le obligă să se adapteze la noilie condiții, să recurgă la comerțul online, să-și mențină publicitatea la un nivel ridicat și să aibă clientul în centrul atenției, a declarat Jolyon Salvadore M’Bei, reprezentantul francizei Leonidas pentru România și Republica Moldova.

Tendința de creștere a componentei online în afaceri era, evident, de creștere în ultimii ani. Pandemia i-a dat însă alte valențe, așa că a devenit, în cele mai multe cazuri, esențială pentru supraviețuirea afacerii. A fost o decizie firească, pe care au fost nevoiți să o adopte majoritatea oamenilor de afaceri în această perioadă, a adăugat acesta.

O altă decizie important de management a fost că, în loc să cedeze unui reflex firesc de a restrânge bugetul de publicitate, l-a menținut la același nivel, pentru că nu era cazul “să se arunce orbește” în nicio altă direcție. “Am avut de-a face cu o situație inedită pentru toată lumea, în care nu a existat o rețetă de succes. Astfel, am ales metoda pașilor mici, a încercărilor, iar rezultatele obținute ne-au arătat că a fost o decizie înțeleaptă. Mai ales că se apropie perioada de vară, care este una mai slabă în privința vânzării ciocolatei”, a adăugat Jolyon Salvadore M’Bei.

Ar mai fi ceva nou, pe lângă  concentrarea atenției către mediul online: această perioadă l-a făcut să reflecteze cum poate compania să crească calitatatea serviciilor, pentru a-și mulțumi clienții. Serviciile au fost îmbunătățite, au fost gândite noi facilități și oferte mai tentante. Partea plină a paharului a fost că pandemia nu a venit în perioada premergătoare Sărbătorilor de Iarnă, care este cea mai importantă perioadă a anului pentru ciocolatieri. Totuși, criza a generat probleme. Au scăzut vânzările și, implicit, veniturile. A fost necesară diminuarea importurilor, în deplină înțelegere cu partenerii externi. Activitatea a trecut în online și au fost oferite facilități în privința transportului pentru comenzi minime, atât în București, cât și în provincie, au fost făcute promoții și au fost date cadouri.  “Este clar că, cel puțin pe termen scurt, mediul de afaceri este într-o situație dificilă, dar concurența crescută ne va determina să fim mai performanți și să ne îmbunătățim calitatea produselor și a serviciior. Este evident că, în noul context, clienții au câștigat în importanță. Sistemul de franciză Leonidas, care constă în vânzarea de produse premium, are ca filozofie orientarea către client, satisfacerea la superlativ a nevoilor și a dorințelor acestuia. Ne străduim să  oferim clienților noștri o experiență fără egal și facem permanent eforturi să reușim asta. Așa am făcut înainte de criză și asta facem și acum pentru că este modul în care vedem noi această afacere, a mai spus reprezentantul Leonidas.

În privința angajaților proprii și a francizaților care formează familia Leonidas, Jolyon M’Bei spune că mesajul este că trebuie să strângă rândurile, să fie mai uniți ca niciodată și că trebuie să se adapteze la noua conjunctură, devenind mai flexibili, mai eficienți și mai buni profesioniști.

Adaptarea, crede Jolyon M’Bei, este cea mai importantă calitate, obligatorie pentru un întreprinzător, iar situația actuală a demonstrat cel mai bine necesitatea acestei calități antreprenoriale. “Lecția pe care am învățat-o este una la îndemâna tuturor, și anume că o situație valabilă astăzi poate, foarte bine, să nu mai fie de actualitate mâine. Aceasta se întâmplă și ca o consecință a progresului tehnologic, dar iată că și din cauza unor situații de criză. Prin urmare, când lucrăm la strategia firmei, este imperios necesar să pregătim mai multe scenarii și, în măsura în care este posibil, să nu ne punem toate ouăle în același coș”, a adăugat omul de afaceri.

Pentru viitor, Jolyon M’Bei prognozează că va urma o perioadă dificilă însă există  avantajul de a fi parte a unui grup important de ciocolaterii, benefiiciind astfel de sprijin din partea casei-mamă din Belgia. “În plus, ne propunem să fim cât mai creativi și să venim în întâmpinarea clienților noștri în procesul de alegere și cumpărare a bomboanelor preferate. Astfel, vom reuși să le oferim o experiență cât mai plăcută și în mediul online. Toate acestea ne fac să fim încrezători, atât pentru a doua parte a acestui an, cât si pentru anul următor”, a mai spus reprezentantul francizei Leonidas în România și Republica Moldova.

Omul de afaceri apreciază că modul în care statul va gestiona această criză va fi determinant pentru întreaga evoluție economică și social. Măsurile financiare și fiscale, cele menite stimulării consumului și redării încrederii populației, sunt cele firești și au fost luate de majoritatea statelor cu economie dezvoltată. “Suntem cu toții, împreună, în această situație nemaiîntâlnită și este evident că nu putem reuși decât împreună”, a conchis Jolyon Salvadore M’Bei.

Mai multe despre sistemul de franciză Leonidas puteți găsi pe portalul nostru.


Noi sisteme de vânzare / Pandemia a dat valențe noi comerțului online și a devenit esențial în multe cazuri
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

KFC și Pizza Hut merg la munte

O sa le meagra bine sigur. Multa bafta!_________________________________Steve WorksPizzeria Napoli

4 Declaratii
Final 04.07.2015
Franciza Express se extinde și în afara Bucureștiului

Provincia a ramas de izbeliste...umblam ca bezmeticii dupa un loc de munca si cu sanse minime

4 Declaratii
Final 12.06.2015
Retailerii cu cele mai multe reclame în perioada Paştelui

Nu ma asteptam ca Metro sa fie cap de lista la reclame...

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca romanii s-ar intoarce acasa.Toti si-ar dori dar aici ce sa faca?

4 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Numai cand privesti fotagrafia atasata si papilele gustative o iau razna...Cui nu i plac dulciurile?

3 Declaratii
Final 12.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Inutil sa adaug ploaia torentiala din cavitatea bucala...minunat ca apar si alte produse pentru ca numarul celor  "dulci" (medical) din pacate este in crestere

3 Declaratii
Final 08.05.2015
Prăjiturile la mare căutare

Romanii stiu sa sarbatoreasca si fara dulciuri nu ar mai fi sarbatoare...fara cozonac este imposibil sa sarbatoresti Sfintele sarbatori pascale

3 Declaratii
Final 07.05.2015
Premieră pe piața de retail din România

Ce bine ar fi daca pe langa piata de desfacere am fi si producatori de orice...ceva care sa ne dea un raspuns la intrebarea:ce lasam in urma noastra ?

4 Declaratii
Final 27.04.2015