Afacerea în franciză, câștig condiționat

Beneficiile francizei - un concept de afaceri dovedit ca eficient și bine stabilit - sunt deja cunoscute. Acest model de afaceri permite oamenilor întreprinzători să-și înceapă propria afacere, cumpărând o franciză și să evite construirea unui business de la zero. Cu toate acestea, faptul că au ocazia să lucreze sub un brand cunoscut și să conducă afacerea conform unor proceduri bine stabilite și dovedite, nu înseamnă că totul va merge „ceas”. Cumpărarea unei francize o face calea mai ușoară, dar nu elimină complet cunoștințele, efortul și angajamentul propriu. Francizatul va trebui, cu siguranță, să lucreze și să conducă o afacere ca orice alt antreprenor și proprietar de afacere privată. Succesul 100% este garantat prin cumpărarea unei francize? Pe scurt, nu.
Chiar și în sistemele mari, bine stabilite, precum lanțurile de servicii care au mii de parteneri francizați în întreaga lume, există parteneri exemplari și alții care lucrează la marginea profitabilității. De fapt, multe lucruri pot merge prost în perioada de la cumpărarea unei francize la afaceri sustenabile. De aceea, vom spune, prima lecție și cea de bază pe care francizatul ar trebui să o învețe este că nicio afacere nu este un pariu sigur.
Abordare serioasă
Oricine se gândește să înceapă o afacere ar trebui să știe următoarele: business-ul nu se dezvoltă bazându-te pe instinct sau intuiție și să pornești cu o atitudine gen “va fi ușor” sau “vom vedea noi ce va fi”. Mulți antreprenori și francizați, în special în perioada de entuziasm inițial, cred că vor învăța și vor rezolva totul din mers. Adevărul este că vor face multe greșeli inutile, pe care le-ar fi putut evita doar dacă ar fi fost bine informați, dacă au cercetat piața, au întrebat despre sistemul de franciză, condițiile de cooperare și dacă s-au pregătit pentru conducerea unei afaceri. Esența și unul dintre avantajele modelului de cooperare în franciză este că francizorul are obligația de a-și instrui viitorul partener. Dar, pe de altă parte, nu trebuie să uităm că, la sfârșitul zilei , francizatul rămâne la conducerea afacerii și este responsabil pentru fiecare dintre segmentele acțiunilor sale. Fără angajamentul, efortul și cunoștințele noului francizat, cu tot sprijinul francizorului nu vor fi rezultate semnificative.
Nimic fără capital
O experiență îndelungată arată că nic o afacere nu ar trebui să înceapă fără un surplus de capital. În practica francizei, aceasta înseamnă că achiziționarea unei licențe (franciză) este doar o investiție inițială și că, pentru a începe și a conduce o afacere, trebuie să aveți capital disponibil suplimentar. Pe lângă închirierea spațiului, renovarea, amenajarea și dotarea acestuia sau achiziționarea de diferite bunuri, ar trebui incluse costurile tipice unei francize (comision regulat și de marketing), precum și costurile inevitabile ale activității curente (chirie, utilități, salarii și contribuții). Este adevărat, experiența arată că, cu cât investiția pentru cumpărarea unei francize este mai mare, cu atât sunt mai mari șansele unui profit bun. Deci, înainte de a începe să câștigi bani, pune totul pe hârtie și ia în considerare toate costurile posibile. Numai atunci vei ști cât timp poți „sprijini” dezvoltarea afacerii.
Contează și unde ești
Dacă locația bună este cheia succesului în afaceri, antreprenorii experimentați vor spune că nu ar trebui să începeți niciodată o afacere într-o locație proastă. Din multitudinea de obligații și presiuni care însoțesc, fără îndoială, fiecare început, se întâmplă prea des ca antreprenorii să subestimeze sau să ignore importanța locației, neștiind că s-ar putea să fi decis în mod decisiv soarta afacerii lor cu acea decizie luată. Pe de altă parte,majoritatea sistemelor de franciză necesită o locație bună și aceasta va fi una dintre condițiile de bază pentru deschiderea unei locații noi. Totuși, procesul de găsire și selectare poate dura, dar practica arată că, în cele din urmă, răbdarea dă roade. De exemplu, viitorii francizați sunt sfătuiți să cerceteze cu atenție locația înainte de a se angaja financiar în închirierea acesteia. Ar trebui să o viziteze în diferite zile (în zilele lucrătoare și în weekend), în diferite părți ale zilei, pentru că numai așa își va face o idee despre fluxul de oameni și vizibilitatea locului. Cert este că succesul majorității afacerilor comerciale și de servicii depinde de expunerea la potențialii clienți - de aceea sunt căutate locații cu un flux mare de oameni, situate în cele mai aglomerate părți ale orașului, chiar cu prețul chiriilor mai mari.
Toți pentru unul și unul pentru toți
În cele din urmă, pentru succesul afacerii în franciză, este important ca francizatul să fie conștient, în orice moment, că face parte dintr-un sistem mai mare, o „familie” a francizei. Deși lucrează pentru el și pentru banii săi, cea mai mare greșeală pe care o poate face este să ignore sau să respingă procedurile de lucru dovedite stabilite, testate și, în cele din urmă, prescrise de francizor. Cu cât vă abateți mai mult de la strategiile de afaceri prescrise, de marketing, de formare a angajaților și de relațiile cu clienții, cu atât sunt mai mari șansele de încetare a cooperării și de încetare a afacerii - francizorul va face pur și simplu totul pentru a-și proteja marca și reputația.
Alb și negru
Cu toate acestea, înainte de a începe o franciză, fiecare viitor francizat este sfătuit să citească cu atenție documentele care îi sunt puse la dispoziție - acordul de confidențialitate și acordul de franciză. Și apoi, să le mai citească încă o dată. În sistemele de franciză serioase și experimentate, totul este deja sigur și clar - se știe care sunt drepturile și care sunt obligațiile francizatului și nu este dificil să cooperezi cu astfel de sisteme. Cu toate acestea, experiența arată, de asemenea, că cei mai înțelepți sunt acei destinatari care, înainte de semnarea contractului, solicită sfatul unui consultant în franciză. Deși majoritatea condițiilor de franciză sunt imuabile, cu argumentarea corectă și abordarea individuală, nu este exclus ca furnizorul să fie de acord cu anumite corecții în favoarea viitorului său partener.
Articole citite

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
Cele mai citite

Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Francizele săli de sport sunt în creștere în toată Europa, oferind modele de afaceri flexibile pentru pasionații de fitness. Aflați cum puteți să vă alăturați acestui trend.
Franciza RomBeer a lansat un concept de rulotă dotată cu cameră frigorifică, singura din România adaptată pentru vânzarea de bere artizanală în spații deschise.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
A achiziționa o franciză master este ca și cum ai intra într-un joc la nivel înalt, încă de la început. Recompensele sunt mai mari decât pentru francizații individuali sau cu mai multe locații, dar și responsabilitățile sunt pe măsură.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start