Promovarea clasică a afacerilor, afectată de pandemie
De la începutul lunii martie a acestui an, odată cu impunerea stării de urgență și apoi a celei de alertă, prelungită lună de lună, lumea francizelor a avut și ea puternic de suferit din cauza imposibilității de a-și face cunoscute ofertele în cadrul târgurilor profesionale sau a expozițiilor specializate, ori a altor evenimente clasice de promovare a business-ului. Mai multe târguri de franciză, printre care și cel de la Paris, cel mai mare din Europa, dar și cel de la Birmingham – Marea Britanie, au fost amânate și apoi trecute în mediul virtual. De asemenea, cel mai important târg de francize din Europa Centrală și de Est, cel de la Varșovia, a fost întrerupt din cauza intrării capitalei Poloniei în zona epidemică roșie.
În acest context, reprezentanții Industriei de Târguri și Expoziții din România au cerut autorităților statului, Președintelui, Guvernului și Parmamentului, să ia în considerare orice soluție care poate contribui la supraviețuirea firmelor din acest domeniu și la menținerea forței de muncă specializată și calificată până la ieșirea din această criză epidemiologică, economică și socială. “Dacă în alte domenii, gen HoReCa, s-au prestat parțial sau total activitățile de bază ale companiilor, în acest domeniu activitatea a fost complet interzisă, cifra de afaceri fiind, în această perioadă, practic zero, fără speranțe de modificare în perioada următoare“, se arată într-o Scrisoare deschisă adresată autorităților de către marile companii din domeniul organizării de târguri, expoziții, conferințe și congrese.
Târgurile și expozițiile sunt apreciate ca fiind cea mai eficientă interfață a companiilor în relația cu piața, ca instrumente foarte eficiente și deosebit de rapide de promovare a afacerilor, de propagare a noutăților tehnologice, pentru prezentarea produselor de vârf din diverse domenii. În acest mediu, într-o perioadă foarte scurtă de timp, companiile își pot lansa noile produse sau servicii, se pot orienta către piețe noi, își pot găsi noi parteneri de afaceri sau își pot consolida relația cu partenerii actuali. Tot aici pot afla și cele mai noi tendințe din domeniul lor și, în același timp, pot verifica oferta concurenței. Marele atu al acestui instrument clasic este dialogul, comunicarea directă cu partenerii sau potențialii parteneri de afaceri. Performanțele tehnologiei informaționale nu au putut încă înlocui interacțiunea directă a partenerilor de afaceri, oferită de târguri și expoziții.
În lipsa organizării de târguri și expoziții, care le oferea posibilitatea prezentării directe și eficiente a afacerii, pentru a se menține aproape de potențialii francizați, francizorii au fost nevoiți să își modifice strategiile de promovare și marketing, orientându-se către zona virtualului, folosindu-se în și mai mare măsură de dezvoltarea canalelor proprii de comunicare – site, pagină de Facebook, Instagram etc., de prezența în publicațiile de specialitate și de conceperea unor noi campanii online, adaptate situației de criză.
Odată cu ieșirea din criza sistemică generată de pandemia de coronavirus, datorită avantajelor pe care le-au dovedit în timp, târgurile, expozițiile și celelalte evenimente tradiționale de gen vor reintra, treptat, în strategiile de promovare ale firmelor.

Articole citite

Franciza Floria, o investiție flexibilă, cu sprijin constant pentru parteneri și recuperare rapidă a investiției, a deschis cea de-a șaptea locație din București și își dorește să se extindă la nivel național.
Franciza românească Fibonacci Kids este o formulă de succes, într-o lume în care educația de calitate a copiilor este tot mai căutată. Tot mai mulți părinți conștientizează avantajele inițierii în matematica mentală vedică pentru viitorul celor mici.
Cu o experiență de două decenii în cadrul McDonald's România, în 2016, Constantin Puiu a preluat afacerea Hello Donuts și a transformat-o într-un brand innovator, cu identitate puternică și potențial internațional.
Cu două decenii în urmă, românul Andrei Fâciu, creatorul Pizzamania, a avut ambiția nu doar să facă o pizza italiană autentică, ci și să ofere celor pasionați de gastronomie posibilitatea să creeze acest deliciu universal, folosind rețetele originale.
În fiecare an, figurinele rafinate din ciocolată oferite cu mult drag de către cei de la Leonidas sunt legate de sărbătorile pascale. Este un moment de vârf, dar și un prilej pentru noii parteneri de a se alătura acestei francize care a cucerit lumea de mai bine de o sută de ani.
Cele mai citite

Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
Franciza RO este o prezență unică pe piața din România, atât prin concept, cât și prin apartenența la cea mai mare companie autohtonă de comerț cu produse petroliere, OSCAR Downstream.
Au trecut 17 ani de când McDonald’s deschidea prima unitate în franciză din România.
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start