Brandul, cheia alegererii francizei
Pentru multe companii este din ce în ce mai atractiv să își extindă afacerea cu ajutorul francizei. Majoritatea proprietarilor de franciză au un know-how sofisticat, îndelung exersat și sunt gata să îl împărtășească cu alți antreprenori, urmând viziunea unei expansiuni dinamice. Cu toate acestea, persistă o întrebare: Este suficient să deții cunoștințele necesare sau mai trebuie să ai ceva în plus ? Răspunsul este clar: marca. Este vorba despre necesitatea alegerii un brand cu vizibilitate în creștere, cu notorietate. Aspectul este cu atât mai important, cu cât acum ne mutăm, cu mare viteză, în spațiul online și pe rețelele de socializare. Așadar, tot mai mult, marca devine un element central al rețelelor de franciză și a ajuns să joace un rol important nu numai în creșterea cifrei de afaceri, ci și în dezvoltarea firmei în sine. A ajuns să dețină, poate, un rol comparabil cu cel care până acum a aparținut doar calității know-how-lui sistemului de franciză.
Deci, care sunt conceptele de franciză pe care marca le ajută să atragă francizați ?
Francizatul, parte integrată a rețelei
A fi un brand de încredere este “Alfa și Omega” succesului, indiferent dacă te dezvolți prin franciză sau nu. Scopul proprietarului mărcii, mai ales în momentul în care vrea să devină un francizor, este ca sistemul să funcționeze într-un cadru clar, bine definit. El se străduiește să facă sistemul cât mai funcțional, în toate privințele, să se asigure că noul partener va replica furnizarea celui mai bun produs, prin cel mai bun serviciu posibil.
Motivația proprietarului, care este și furnizorul de licențe de franciză, este clară. Cu toate acestea, poate fi dificil pentru francizați să respecte pe deplin toate standardele stabilite de francizor. Pentru ca acest lucru să fie posibil, partenerii francizați trebuie să fie instruiți și educați în permanență, nu pot fi lăsați în „voia lor” după primul antrenament. Ei trebuie să știe că fac parte dintr-o echipă care urmărește obiective clare pentru toată lumea.
Identitatea unică a mărcii
O caracteristică importantă a majorității mărcilor de franciză consacrate și de succes este uniformitatea aspectului lor. Crearea și dezvoltarea continuă a unei identități vizuale este o provocare uriașă pentru multe mărci. Culorile, siglele și alte elemente grafice nu trebuie doar să atragă atenția, ci și să îndeplinească condițiile ramurilor și, de asemenea, să fie „în pas cu vremurile”. Putem vedea adesea că mărcile notorii își vor adapta desenele. De exemplu, arcurile aurii tipice McDonald’s arată astăzi diferit față de la începutul anilor ’90, iar culoarea roșie a fost înlocuită cu verde închis. Totuși, trebuie permanent să existe siguranța că clienții vor recunoaște sigla firmei.
Gândește-te mereu la marketing
Există riscuri în fiecare afacere, iar francizele nu fac excepție. Conceptele pot ajunge foarte ușor într-o situație în care efortul de a construi un brand cunoscut le umbrește adevărata dezvoltare. Se poate întâmpla ca proprietarii lor să investească mult timp și bani în marketing, să pună în aplicare campanii la nivel național, care încearcă să ajungă la publicul țintă prin diferite mijloace de informare și deseori fără o analiză atentă. De exemplu, atunci când un restaurant ai cărui clienți sunt adolescenți face publicitate în ziarele locale – citite în cea mai mare parte de vârstnici sau când emailurile sunt trimise oriunde, fără o direcționare selectivă și personalizată. Costurile sunt de obicei mari și, dacă nu aduc rezultate, sunt complet inutile. Desigur, francizorul nu poate plăti toate activitățile de marketing din propriul buzunar. Taxa de marketing va fi resimțită și de francizați, ceea ce poate afecta, în unele cazuri, sustenabilitatea pe termen lung a rețelei. Pentru a preveni acest lucru, este necesar să ne gândim la indicatori, să continuăm activitățile de marketing care să aducă rezultate măsurabile. Dacă campania generează un profit, lăsați-o să ruleze; dacă nu este profitabilă, căutați o soluție eficientă. În același mod, este posibil să se realizeze o dezvoltare durabilă, care este scopul principal al tuturor companiilor și al francizei. Brandurile de succes investesc într-un mod care își acoperă investiția și transmit aceleași cunoștințe francizaților lor.
Articole citite
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
First Cafe este locul unde pasiunea, emoția și dragostea de viață se regăsesc de la prima ceașcă de cafea, iar fondatorul francizei așteaptă, cu bucurie și dedicare, noi parteneri.
Cea mai apreciată franciză europeană în educație și divertisment științific pentru copii, Fun Science-Profesorii Trăsniți, a deschis primul centru de edutainment “The Lab”.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Cele mai citite
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Când pleci la drum, știi cum se calculează valoarea reală a unei investiții în franciză? Aspiranții ar trebui să știe ceva mai mult despre verificarea sustenabilității costurilor.
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Sistemele de franciză pot fi clasificate în moduri variate, în funcție de anumite caracteristici, dar ele sunt fundamental diferite în funcție de 3 criterii.
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...