Actrița și o florăria atipică
După o regulă nescrisă, actorii deschid, în marea lor majoritate, restaurante sau cafenele. Maja și logodnicul ei nu au urmat însă această cale și, cu câțiva ani în urmă, au deschis Flower Store. Actrița spune că totul a pornit dintr-o întâmplare. “Nu aveam deloc în plan să încep propria afacere. Și eu și logodnicul meu aveam deja cariere solide în alte industrii. Tomasz este din lumea afacerilor, iar meseria mea este pur artistică. M-am gândit însă la un concept nemaiîntâlnit în Polonia: s[ facem buchete de flori și să le livrăm în cutii elegante. Deși am fost fascinată de idee, nu aveam habar despre afaceri. După ce m-a ascultat, logodnicul meu a spus că, dacă nu există un astfel de produs în Polonia, de ce să nu fim primii pe piață ? Apropo, nu cred într-o afacere care începe doar pentru bani. În primul rând, trebuie să ai dragoste, pasiune, dorința să faci ceva care să te bucure. Abia după aceea vine profitul. Din fericire, florile sunt pasiunea mea”, spune Maja.
Pe de altă parte, ea spune că dacă porniți o afacere bazându-vă pe o pasiune, există riscul să dați faliment și să plătești la datorii pentru tot restul vieții. Afacerile au nevoie întotdeauna de un plan solid. “Nu orice pasiune este profitabilă. Nu poți câștiga bani dacă, de exemplu, îți cumperi genți de lux. Serios, afacerea trebuie abordată analitic. Acesta este teritoriul lui Tomasz. Are o abilitate uimitoare de a respinge toate beneficiile acestei afaceri și de a face o listă de motive pentru care era sortită eșecului, pentru ca, după doar câteva minute, să facă un plan de afaceri care să asigure succesul”, a adăugat Maja.
“Construierea unei afaceri înseamnă că ați analizat obiectiv și cu atenție toate aspectele conceptului. Cu toate argumentele pro și contra. Uneori este un demers foarte dificil. Când analizezi ceva ce vrei să faci tu însuți, este foarte dificil să rămâi critic. Oamenii fac, de obicei, greșeli cardinale atunci când se concentrează doar pe laturile pozitive. Problemele vor apărea, mai devreme sau mai târziu, deci este mai bine să fii pregătit pentru ele decât să fii surprins”, a spus Tomasz Kwaśniewski.
Ați făcut vreun studiu de piață înainte de deschiderea florăriei ?
“Un studiu ar fi fost greu de făcut. Am decis, pur și simplu, să ne întrebăm prietenii și familia cum și-ar dori să fie florile ambalate și în ce cutii, dar și cât ar fi dispuși să plătească pentru asta. Am plecat de la presupunerea că toată lumea cumpără câte un buchet de flori, din când în când. Dacă nu în fiecare săptămână, atunci cel puțin pentru ocazii speciale: zile de naștere, 8 Martie, Ziua Îndrăgostiților, aniversarea căsătoriei și altele. Totuși, trebuie să recunosc că m-a speriat serios gândul că nu vom avea suficienți clienți. Trandafirii trebuie comandați în fiecare zi, câte 200-300 de bucăți din fiecare culoare. Dacă nu îi folosim în două zile, trebuie să îi aruncăm. Și cu asta, mii de zloti se duc pe zi. Imaginați-vă cât de mult se pierde lunar ! Prin urmare, chiar de la început, am luat cea mai mică cantitate posibilă de flori. Din fericire, am început rapid să primim comenzi mari, iar clienții erau în principal companii. Cu acest concept, am fost primii în Polonia, iar alții ne-au copiat cu entuziasm. Acesta este un mare compliment ! Dar, când au venit ei, aveam deja o poziție pe piață, bine stabilită și nu mai trebuia să ne temem de concurență”, a explicat Maja.
Completarea a făcut-o Tomasz. “Concurența construiește piața. Pe măsură ce nevoia crește, tot mai mulți oameni vin la magazinul nostru. Oamenii văd mai întâi florile în cutii, iar apoi încep să pună întrebări, caută pe internet, caută ce mărci sunt mai bune. Avem un serviciu PR puternic. Investim mult în marketing, ne poziționăm ca un brand exclusiv. Deocamdată, totul funcționează bine”.
Cât a durat până când ați ajuns, efectiv, să lucrați ?
“La început, am spus:Tomek, calculează costurile și determină de câți bani vom avea nevoie și cât timp va trebui investim în această afacere pentru a supraviețui. Ne-am dat seama că ne va lua șase până la opt luni până când magazinul de flori va începe să ajungă pe zero. Dar s-a dovedit că nu a trebuit să adăugăm niciun zlot, nici măcar pentru o singură lună”, a mai spus Maja.
Faptul că lucrați împreună în această afacere vă afectează viața privată ?
“Ne-am împărțit resposabilitățile în funcție de dorințele și de caracterul nostru. De fapt, ne completăm perfect !”, a spus Tomasz. “Da, ne-am împărțit sarcinile foarte precis. Sunt responsabil de marketing, de zona vizuală, relații publice și media, de rețelele sociale. Pe de altă parte, Tomasz se ocupă de organizarea afacerii. El este un antreprenor cu experiență, a condus comapii care erau, incomparabil, o provocare mai serioasă decât o florărie. Desigur, există și dezacorduri, dar este foarte important că le rezolvăm ușor. Sunt lucruri asupra cărora amândoi trebuie să fim de acord și altele asupra cărora fiecare poate să își spună propria opinie”, a adăugat Maja.
Vii regulat la florărie ?
“Desigur ! Nu există nicio afacere care să meargă de la sine. Ceea ce facem noi nu este o afacere riscantă, ca atunci când ai un restaurant, dar necesită o monitorizare constantă. În timp ce majoritatea lucrurilor se pot face de departe, nu trece o zi fără să merg la magazin. Dacă nu pentru altceva, cel puțin pentru a mă asigura că totul este curat, ordonat și că toți clienții sunt serviți frumos”, a conchis actrița Maja Bohosiewicz.

Articole citite

Franciza Helen Doron, un reper global în predarea limbii engleze ca limbă străină, celebrează patru decenii de excelență în educația alternativă timpurie, fundamentată pe o abordare unică și inovatoare.
Frachising Expo Paris, Franchise Expo Paris, un eveniment al Federației Franceze de Francize, organizat de Infopro Digital, cel mai mare târg de franciză din lume, își așteaptă vizitatorii în perioada 15-17 martie a.c.
Peste doar o lună, Stadionul Național PGE din Varșovia va deveni locul de desfășurare a unuia dintre cele mai importante evenimente din industria francizelor – ediția de primărară a Târgului de Franciză.
„Flexibilitatea, o abordare inovatoare și capacitatea de a răspunde la schimbări vor fi esențiale pentru a avea succes”, le-a spus unor viitori francizați Marek Halfar, de la compania de consultanță în franciză PROFIT system.
Școlile de schi în franciză încep să cucerească tot mai mulți adepți în statele europene, iar antreprenorii și iubitorii sporturilor de iarnă nu pot fi decât mulțumiți.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Ce face un tânăr care a decis să-şi croiască singur un drum în viaţă? Achiziţionează o franciză „5 to go” şi se apucă serios de treabă!
Franciza din Republica Moldova a mai deschis o locație în București, în locul ocupat până în vară de Andy`s Pizza.
Franciza Wash Shoes este primul brand specializat în curățătorie și recondiționare de încălțăminte din România care are o locație într-un mall, spațiu în care oferă clienților atât consiliere specializată, cât și preluarea și predarea produselor.
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start