Cum să găsești francizați
Mulți francizatori se vor gândi la franciză ca strategie de afaceri pentru ei înșiși abia după ce clienții le vorbesc despre replicarea afacerii lor. Această situație pozitivă demonstrează că au un standard ridicat de valoare în comunitate, pe care oamenii vor să îl imite, informează Franchisning.eu.
Primul pas
Pregătirea afacerii dvs. pentru franciză va necesita întocmirea a numeroase documente. Principalele două sunt Acordul de franciză și Manualul de utilizare. Acordul de franciză este latura legală, în timp ce Manualul de funcționare servește ca un fel de „biblie” a modului de gestionare a fiecărui aspect al afacerii.
Va trebui să definiți condițiile pentru aderarea la rețeaua dvs. de franciză. Ce cerințe va trebui să îndeplinească francizatul? De asemenea, va trebui să calculați taxele necesare pentru a fi plătite de francizat. Realizarea corectă a acestor elemente fundamentale ar putea face diferența dintre succes și eșec. Ca atare, la început, majoritatea francizorilor nu vor prelua această sarcină, ci vor angaja o companie de consultanță specializată pentru a ajuta la producerea unui set clar și concis de documente și procese. Nu este rău să fii pregătit să faci tu însuți toate aceste demersuri, dar practica demonstrează că cei mai mulți antreprenori apelează la specialiști.
Găsirea căii potrivite
Un francizor trebuie să ia în considerare ce trăsături sunt de dorit la un francizat. În mod ideal, vrei să fie un partener care să înțeleagă ce înseamnă franciză; cineva care va respecta regulile rețelei dvs. și înțelege de ce acest lucru este important pentru succesul comun. Cunoașterea economică și financiară este privită favorabil. Fii atent la abilitățile antreprenoriale și care să fie o persoană care crezi că nu va avea probleme la construirea unui plan de afaceri. Acest lucru va deveni evident când un candidat își va dovedi abilitatea de a obține o locație care îndeplinește criteriile sistemelor de franciză. Prin urmare, la începutul procesului, un nivel solid de implicare și devotament față de afacere este o modalitate bună de a evalua dacă cineva este serios și are trăsăturile pe care le căutați.
O întrebare importantă pe care și-o poate pune un nou francizor este: caut un candidat din industrie sau unul din afara industriei? Din păcate, nu există un răspuns clar dacă experiența din domeniu a unui candidat este definitorie. Depinde, într-adevăr, de tipul de sistem și de know-how-ul în sine. Francizorii s-ar putea convinge că este un câștig pentru afacere dacă candidatul are acces la locații bune și la o bază solidă de clienți. Alteori, experiența din industrie s-ar putea dovedi a fi un obstacol iar un începător din industrie să fie mai valoros. De exemplu, când vine vorba de McDonald’s, un om experimentat, care a interferat puternic cu acest tip de process, ar putea să nu se descurce într-un restaurant traditional și să încerce să aplice ceea ce știe deja. Existența cunoștințelor din industrie și a obiceiurilor proaste ar putea să se “strecoare” în unitatea de franciză și să provoace probleme și neînțelegeri între francizor și francizat. Prin urmare, abilitățile de gestionare a afacerilor și a persoanelor sunt, de obicei, văzute ca fiind mai favorabile în aceste tipuri de condiții stricte.
Strada cu doua sensuri
Într-un proces clasic de recrutare, angajatorul evaluează un candidat și ia o decizie finală. Într-o situație de franciză, este un proces bidirecțional în care ambele părți se vor evalua reciproc înainte de a lua o decizie de cooperare în afaceri. Din perspectiva francizatului, francizorul ar trebui să aibă pregătit un pachet de franciză și nu ar trebui să-i fie frică să-i arate un model de contract. De asemenea, francizorul ar trebui să se pregătească în avans cu informații despre candidat și ar trebui să poată răspunde la orice întrebări despre afacere și aspectele financiare ale acesteia.
Pregătiți instrumentele potrivite
Înainte de a începe să căutați în mod activ francizați, asigurați-vă că toate rațele dvs. sunt în ordine. Strânge toate informațiile de bază despre franciza ta și pregătește-ți pitch-ul de marketing care să-i atragă pe candidați să investească în marca ta. Și încă un sfat profesional: veniți cu un slogan creativ pentru a vă vinde franciza.
Iată o listă de informații și întrebări la care un francizor trebuie să fie gata oricând să răspundă:
• Cerințe cum ar fi dimensiunea orașelor, zona și locația incintei etc.
• Valoarea investiției necesare pentru punctul de franciză (necesară pentru lansare și imediat după deschidere)
• Cuantumul și structura cheltuielilor curente
• Perioada estimată de rambursare
• Domeniul de sprijin înainte de deschidere
• Suport continuu din partea francizorului
• Așteptările candidaților
• Domeniul de aplicare al atribuțiilor francizatului
• Securitate necesară
• Informații despre alți francizați de succes
• Site-ul companiei
Aceasta ar trebui să fie una dintre sursele principale de informații despre franciza dvs. Candidatul ar trebui să găsească suficiente informații pe site-ul companiei pentru a evalua preliminar dacă sunt îndeplinite criteriile de bază pentru deschiderea propriilor sedii sub marca dvs.
Prezentarea
Prezentarea sistemului este următorul pas pentru asigurarea unui francizat și, prin urmare, ar trebui să fie mai detaliată decât materialele disponibile pe site. Merită, de asemenea, să aveți un rezumat, needitabil, care poate fi trimis candidatului prin email.
Dosarul de franciză
Deținerea unui dosar de franciză este un instrument de marketing util de utilizat cu potențialii francizați. Nu este un element esențial, dar dacă doriți să produceți unul, asigurați-vă că este grafic și textual compatibil cu alte materiale de marketing ale companiei.
Fotografii
Deși prezentarea cifrelor este cea mai importantă, rețineți că viitorul dvs. francizat ar putea dori să vadă cum va arăta viitorul lui magazin sau alt fel de locație. Asigurați-vă că selectați o serie de fotografii bune ale produselor și serviciilor dvs. Nu subestimați puterea imaginii. Dacă nu sunteți atât de pricepuți în tehnologie, folosiți un specialist care să vă obțină fotografii profesionale, bune pentru marketingul francizei.
Publicitate în franciză
Nu puteți trata publicitatea în franciză în același mod în care tratați publicitatea cu alte produse. Modul simplu de a crea o campanie publicitară de franciză bună este să înțelegeți ce este un francizat și ce așteaptă el de la o franciză. Publicitatea unei francize trebuie să se raporteze direct la afacerea dvs. - referindu-se la profiturile viitoare și la viteza de rentabilitate a investiției. Veți dori să arătați că afacerea este la îndemână și că este pe o piață promițătoare, că beneficiază sprijinul francizorului. Dacă marca nu este cunoscută pe scară largă, asigurați-vă că reclama dvs. arată despre ce este vorba. Într-o reclamă de franciză, ne așteptăm să găsim cele mai importante avantaje ale sistemului, un slogan și un site care să producă sentimente pozitive.
Relații publice cu franciza (franciza PR)
Desigur, trebuie să aveți o afacere dovedită și profitabilă pentru a avea succes în franciză. Dar credibilitatea stă la baza francizei. Niciun truc de ambalare sau vânzare nu va vinde și nu vă va menține succesul. Cercetările efectuate de compania de consultanță PROFIT System arată că durează câteva luni între primul contact cu un investitor curios și semnarea contractului final. În acest timp, candidatul va citi, verifica, compara și se va gândi la decizia finală. Acest timp tampon vă oferă șansa să vă intensificați imaginea unei francize dovedite și sigure la care candidatul poate adera. Încercați să utilizați un stil de comunicare clar și sistematic pentru a vă descrie oferta.
Comunicarea sistematică a ofertei de franciză se numește altfel „PR de franciză”. Acest lucru nu este același cu publicitatea în franciză, deoarece necesită specificități, numere și fapte de la francizor. Se bazează pe informații sistematice despre dezvoltarea rețelei, modificări ale sistemului de franciză, rezultatele companiei sau succesele francizaților, în special cei cu mai multe sucursale. Merită menționat faptul că francizații care operează deja în rețea rămân un element important al comunicării francizei. În ochii candidatului, un alt francizat este o sursă de informații mai fiabilă decât proprietarul sau sediul central al sistemului de franciză.
Pentru un potențial francizat, este probabil mai ușor să vă identificați cu un francizat actual care a trecut deja prin același proces. Practic, își asumă aceleași riscuri pe o cale similară. În plus, francizatul care operează este tehnic un antreprenor independent și nu un angajat al rețelei. Dați-le celor mai buni francizați ocazia să participe la procesul de atragere de noi parteneri. Nu vă fie teamă să-i includeți în procesul de recrutare. Oferiți asistență și participare la întâlniri sau permiteți contactul direct.
Procesul de recrutare
Efectuând puțină cercetare mai devreme, puteți economisi mult timp. Pur și simplu, obținerea CV-ului unui candidat poate să nu fie suficientă pentru a stabili dacă se potrivește criteriilor dvs. Știm cu toții că trimiterea unui CV de bază durează doar un minut. Nu lăsați acel minut să se transforme în ore. Prin urmare, trimitând un chestionar solicitantului, ca răspuns, ați eliminat rapid solicitanții „mai puțin serioși”, obținând în același timp informații noi, valoroase.
Dacă candidatul este serios în legătură cu aderarea la rețea, va depune noi eforturi pentru a reveni la dvs. Dacă nu, este eliminat și ne concentrăm asupra solicitanților reali. Într-un chestionar bine pregătit, candidatul oferă recrutorului informații care nu vor fi găsite într-un CV; motivația de a cumpăra o franciză, capitalul deținut, pasivele financiare, disponibilitatea lor de a lucra la un punct de franciză. Toate aceste informații vor ajuta francizorul în alegerea celor mai buni candidați.
Nu ezitați să contactați candidații
Cât timp îți ia să revii la părțile interesate? A nu răspunde în timp util este un punct slab pentru orice organizație. Investitorii potențiali ar putea presupune că lipsa de răspuns este o reflectare ulterioară a sprijinului din partea francizei. Bunele practici de franciză spun că potențialii candidați ar trebui să primească feedback de la francizor în cel mult 24 de ore de la transmiterea cererii.
Întâlniri
Întâlnirile sunt importante în crearea unui acord de afaceri funcțional. Va fi prima dată când ambele părți vin împreună cu informații pe care le-ați primit amândoi, unul de la celălalt, așa că nu uitați să rămâneți profesioniști. Nicio persoană nu este responsabilă de întâlnire de una singură. De dragul investiției lor, candidații te judecă la fel de mult pe cât îi judeci tu pentru a-ți reprezenta marca.
Primele întrebări vor fi: unde va avea loc întâlnirea? Nu trebuie să fie la biroul companiei dvs. Pentru a le face să se simtă mai confortabil, ați putea sugera întâlnirea să fie orașul în care ar dori să își deschidă afacerea. De asemenea, puteți utiliza această oportunitate pentru a evalua adecvarea afacerii la regiune și / sau locație.
Încercați să nu surprindeți candidatul cu documente care trebuie semnate. Anunțați-le în avans dacă doriți să semnați un contract la prima întâlnire și, desigur, dați-le șansa de a examina documentele înainte de ședință. Rețineți că nu există un model universal de recrutare a francizei. Unii francizatori se limitează la o singură întâlnire (mai ales în concepte simple și ieftine), alții vor propune mai multe.
Articole citite
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
Tot mai mulți proprietari de animale de companie vor să apeleze la serviciile unui comportamentist, dar sunt greu de găsit. Care sunt cerințele pentru a practica această meserie?
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Cele mai citite
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Sezonul cald care se apropie este cel mai propice moment pentru începerea unei afaceri cu înghețată, iar oferta Ice and Roll și Cake and Roll face toți banii.
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...