Cum să găsești francizați

Unde să te uiți ?
Unde să te uiți ? / Găsirea francizatului potrivit nu este întotdeauna ușoară. Utilizați acest ghid ușor de urmărit pentru a valorifica șansele companiei de a găsi noi parteneri valoroși pentru dezvoltarea afacerii
Joi
13.05.2021
Recrutarea francizaților poate fi un proces complicat. Acest articol va explica cum să vă pregătiți cel mai bine, unde să căutați și cum să recrutați francizatul potrivit pentru compania dumneavoastră
 

Mulți francizatori se vor gândi la franciză ca strategie de afaceri pentru ei înșiși abia după ce clienții le vorbesc despre replicarea afacerii lor. Această situație pozitivă demonstrează că au un standard ridicat de valoare în comunitate, pe care oamenii vor să îl imite, informează Franchisning.eu.

Primul pas

Pregătirea afacerii dvs. pentru franciză va necesita întocmirea a numeroase documente. Principalele două sunt Acordul de franciză și Manualul de utilizare. Acordul de franciză este latura legală, în timp ce Manualul de funcționare servește ca un fel de „biblie” a modului de gestionare a fiecărui aspect al afacerii.

Va trebui să definiți condițiile pentru aderarea la rețeaua dvs. de franciză. Ce cerințe va trebui să îndeplinească francizatul? De asemenea, va trebui să calculați taxele necesare pentru a fi plătite de francizat. Realizarea corectă a acestor elemente fundamentale ar putea face diferența dintre succes și eșec. Ca atare, la început, majoritatea francizorilor nu vor prelua această sarcină, ci vor angaja o companie de consultanță specializată pentru a ajuta la producerea unui set clar și concis de documente și procese. Nu este rău să fii pregătit să faci tu însuți toate aceste demersuri, dar practica demonstrează că cei mai mulți antreprenori apelează la specialiști.

Găsirea căii potrivite

Un francizor trebuie să ia în considerare ce trăsături sunt de dorit la un francizat. În mod ideal, vrei să fie un partener care să înțeleagă ce înseamnă franciză; cineva care va respecta regulile rețelei dvs. și înțelege de ce acest lucru este important pentru succesul comun. Cunoașterea economică și financiară este privită favorabil. Fii atent la abilitățile antreprenoriale și care să fie o persoană care crezi că nu va avea probleme la construirea unui plan de afaceri. Acest lucru va deveni evident când un candidat își  va dovedi abilitatea de a obține o locație care îndeplinește criteriile sistemelor de franciză. Prin urmare, la începutul procesului, un nivel solid de implicare și devotament față de afacere este o modalitate bună de a evalua dacă cineva este serios și are trăsăturile pe care le căutați.

O întrebare importantă pe care și-o poate pune un nou francizor este: caut un candidat din industrie sau unul din afara industriei? Din păcate, nu există un răspuns clar dacă experiența din domeniu a unui candidat este definitorie. Depinde, într-adevăr, de tipul de sistem și de know-how-ul în sine. Francizorii s-ar putea convinge că este un câștig pentru afacere dacă candidatul are acces la locații bune și la o bază solidă de clienți. Alteori, experiența din industrie s-ar putea dovedi a fi un obstacol iar un începător din industrie să fie mai valoros. De exemplu, când vine vorba de McDonald’s, un om experimentat, care a interferat puternic cu acest tip de process, ar putea să nu se descurce într-un restaurant traditional și să încerce să aplice ceea ce știe deja. Existența cunoștințelor din industrie și a obiceiurilor proaste ar putea să se “strecoare” în unitatea de franciză și să provoace probleme și neînțelegeri între francizor și francizat. Prin urmare, abilitățile de gestionare a afacerilor și a persoanelor sunt, de obicei, văzute ca fiind mai favorabile în aceste tipuri de condiții stricte.

Strada cu doua sensuri

Într-un proces clasic de recrutare, angajatorul evaluează un candidat și ia o decizie finală. Într-o situație de franciză, este un proces bidirecțional în care ambele părți se vor evalua reciproc înainte de a lua o decizie de cooperare în afaceri. Din perspectiva francizatului, francizorul ar trebui să aibă pregătit un pachet de franciză și nu ar trebui să-i fie frică să-i arate un model de contract. De asemenea, francizorul ar trebui să se pregătească în avans cu informații despre candidat și ar trebui să poată răspunde la orice întrebări despre afacere și aspectele financiare ale acesteia.

Pregătiți instrumentele potrivite

Înainte de a începe să căutați în mod activ francizați, asigurați-vă că toate rațele dvs. sunt în ordine. Strânge toate informațiile de bază despre franciza ta și pregătește-ți pitch-ul de marketing care să-i atragă pe candidați să investească în marca ta. Și încă un sfat profesional: veniți cu un slogan creativ pentru a vă vinde franciza.

Iată o listă de informații și întrebări la care un francizor trebuie să fie gata oricând să răspundă:

• Cerințe cum ar fi dimensiunea orașelor, zona și locația incintei etc.

• Valoarea investiției necesare pentru punctul de franciză (necesară pentru lansare și imediat după deschidere)

• Cuantumul și structura cheltuielilor curente

• Perioada estimată de rambursare

• Domeniul de sprijin înainte de deschidere

• Suport continuu din partea francizorului

• Așteptările candidaților

• Domeniul de aplicare al atribuțiilor francizatului

• Securitate necesară

• Informații despre alți francizați de succes

• Site-ul companiei

Aceasta ar trebui să fie una dintre sursele principale de informații despre franciza dvs. Candidatul ar trebui să găsească suficiente informații pe site-ul companiei pentru a evalua preliminar dacă sunt îndeplinite criteriile de bază pentru deschiderea propriilor sedii sub marca dvs.

Prezentarea

Prezentarea sistemului este următorul pas pentru asigurarea unui francizat și, prin urmare, ar trebui să fie mai detaliată decât materialele disponibile pe site. Merită, de asemenea, să aveți un rezumat, needitabil, care poate fi trimis candidatului prin email.

Dosarul de franciză

Deținerea unui dosar de franciză este un instrument de marketing util de utilizat cu potențialii francizați. Nu este un element esențial, dar dacă doriți să produceți unul, asigurați-vă că este grafic și textual compatibil cu alte materiale de marketing ale companiei.

Fotografii

Deși prezentarea cifrelor este cea mai importantă, rețineți că viitorul dvs. francizat ar putea dori să vadă cum va arăta viitorul lui magazin sau alt fel de locație. Asigurați-vă că selectați o serie de fotografii bune ale produselor și serviciilor dvs. Nu subestimați puterea imaginii. Dacă nu sunteți atât de pricepuți în tehnologie, folosiți un specialist care să vă obțină fotografii profesionale, bune pentru marketingul francizei.

Publicitate în franciză

Nu puteți trata publicitatea în franciză în același mod în care tratați publicitatea cu alte produse. Modul simplu de a crea o campanie publicitară de franciză bună este să înțelegeți ce este un francizat și ce așteaptă el de la o franciză. Publicitatea unei francize trebuie să se raporteze direct la afacerea dvs. - referindu-se la profiturile viitoare și la viteza de rentabilitate a investiției. Veți dori să arătați că afacerea este la îndemână și că este pe o piață promițătoare, că beneficiază sprijinul francizorului. Dacă marca nu este cunoscută pe scară largă, asigurați-vă că reclama dvs. arată despre ce este vorba. Într-o reclamă de franciză, ne așteptăm să găsim cele mai importante avantaje ale sistemului, un slogan și un site care să producă sentimente pozitive.

Relații publice cu franciza (franciza PR)

Desigur, trebuie să aveți o afacere dovedită și profitabilă pentru a avea succes în franciză. Dar credibilitatea stă la baza francizei. Niciun truc de ambalare sau vânzare nu va vinde și nu vă va menține succesul. Cercetările efectuate de compania de consultanță PROFIT System arată că durează câteva luni între primul contact cu un investitor curios și semnarea contractului final. În acest timp, candidatul va citi, verifica, compara și se va gândi la decizia finală. Acest timp tampon vă oferă șansa să vă intensificați imaginea unei francize dovedite și sigure la care candidatul poate adera. Încercați să utilizați un stil de comunicare clar și sistematic pentru a vă descrie oferta.

Comunicarea sistematică a ofertei de franciză se numește altfel „PR de franciză”. Acest lucru nu este același cu publicitatea în franciză, deoarece necesită specificități, numere și fapte de la francizor. Se bazează pe informații sistematice despre dezvoltarea rețelei, modificări ale sistemului de franciză, rezultatele companiei sau succesele francizaților, în special cei cu mai multe sucursale. Merită menționat faptul că francizații care operează deja în rețea rămân un element important al comunicării francizei. În ochii candidatului, un alt francizat este o sursă de informații mai fiabilă decât proprietarul sau sediul central al sistemului de franciză.

Pentru un potențial francizat, este probabil mai ușor să vă identificați cu un francizat actual care a trecut deja prin același proces. Practic, își asumă aceleași riscuri pe o cale similară. În plus, francizatul care operează este tehnic un antreprenor independent și nu un angajat al rețelei. Dați-le celor mai buni francizați ocazia să participe la procesul de atragere de noi parteneri. Nu vă fie teamă să-i includeți în procesul de recrutare. Oferiți asistență și participare la întâlniri sau permiteți contactul direct.

Procesul de recrutare

Efectuând puțină cercetare mai devreme, puteți economisi mult timp. Pur și simplu, obținerea CV-ului unui candidat poate să nu fie suficientă pentru a stabili dacă se potrivește criteriilor dvs. Știm cu toții că trimiterea unui CV de bază durează doar un minut. Nu lăsați acel minut să se transforme în ore. Prin urmare, trimitând un chestionar solicitantului, ca răspuns, ați eliminat rapid solicitanții „mai puțin serioși”, obținând în același timp informații noi, valoroase.

Dacă candidatul este serios în legătură cu aderarea la rețea, va depune noi eforturi pentru a reveni la dvs. Dacă nu, este eliminat și ne concentrăm asupra solicitanților reali. Într-un chestionar bine pregătit, candidatul oferă recrutorului informații care nu vor fi găsite într-un CV; motivația de a cumpăra o franciză, capitalul deținut, pasivele financiare, disponibilitatea lor de a lucra la un punct de franciză. Toate aceste informații vor ajuta francizorul în alegerea celor mai buni candidați.

Nu ezitați să contactați candidații

Cât timp îți ia să revii la părțile interesate? A nu răspunde în timp util este un punct slab pentru orice organizație. Investitorii potențiali ar putea presupune că lipsa de răspuns este o reflectare ulterioară a sprijinului din partea francizei. Bunele practici de franciză spun că potențialii candidați ar trebui să primească feedback de la francizor în cel mult 24 de ore de la transmiterea cererii.

Întâlniri

Întâlnirile sunt importante în crearea unui acord de afaceri funcțional. Va fi prima dată când ambele părți vin împreună cu informații pe care le-ați primit amândoi, unul de la celălalt, așa că nu uitați să rămâneți profesioniști. Nicio persoană nu este responsabilă de întâlnire de una singură. De dragul investiției lor, candidații te judecă la fel de mult pe cât îi judeci tu pentru a-ți reprezenta marca.

Primele întrebări vor fi: unde va avea loc întâlnirea? Nu trebuie să fie la biroul companiei dvs. Pentru a le face să se simtă mai confortabil, ați putea sugera întâlnirea să fie orașul în care ar dori să își deschidă afacerea. De asemenea, puteți utiliza această oportunitate pentru a evalua adecvarea afacerii la regiune și / sau locație.

Încercați să nu surprindeți candidatul cu documente care trebuie semnate. Anunțați-le în avans dacă doriți să semnați un contract la prima întâlnire și, desigur, dați-le șansa de a examina documentele înainte de ședință. Rețineți că nu există un model universal de recrutare a francizei. Unii francizatori se limitează la o singură întâlnire (mai ales în concepte simple și ieftine), alții vor propune mai multe.


Ștefan Pricop
Business Development Manager