Din start, avantaje pentru francizat / Noii intrați în rețeaua Leonidas nu plătesc taxă de franciză și nici redevență
Vineri
28.05.2021
Leonidas, o afacere unică în lumea ciocolatei, se extinde la nivel național și caută noi parteneri de franciză
 

Cu doar o lună în urmă, rețelei i s-a adăugat un nou magazin, în Slatina. Andreea Retevoiescu a optat pentru varianta Leonidas Chocolate & Coffee și lucrurile merg cât se poate de bine. Noul francizat este foarte activ și motivat, iar deținătorul francizei, Jolyon Salvadore M’Bei, crede că ciocolateria deschisă în municipiul de reședință al județului Olt ar putea avea o evoluție surprinzătoare.

Andreea Retevoiescu spune că a făcut cunoștință cu acest brand cu doi ani în urmă când,  undeva în țară, a cumpărat o cantitate mică de praline de mai multe feluri. “Abia atunci am realizat ce înseamnă, de fapt, ciocolata. Sau, mai exact, pralinele autentice, făcute integral cu  unt de cacao și care sunt recunoscute pentru originalitatea lor și unicitatea ingredientelor naturale. Ce pot să mai zic? Mă bucur mult să îmi întâmpin clienții din pragul ciocolateriei Leonidas, un brand cunoscut la nivel internațional. Dacă vrei să faci o bucurie cuiva drag, să faci un cadou sau, pur și simplu, să te răsfeți, te aștept cu drag în magazinul pe care l-am  deschis pe strada Libertății”, a adăugat aceasta.  

Prima ciocolaterie Leonidas din România a fost deschisă în București, în urmă cu două decenii, de către firma M’B Business, aceasta devenind, totodată, reprezentant al Leonidas Belgia. Toate produsele sunt importate din această țară, unde există o fabrică unică, ce aprovizionează toate cele aproximativ 1.400 de magazine din lume. După inaugurarea primului magazin, pe strada Doamnei, omul de afaceri Jolyon M’Bei a deschis noi locații în sistem de franciză, atât în Capitală, cât și în orașe precum Brașov, Craiova, Constanța, Dumbrăvița, Slatina, dar și în Republica Moldova, la Chișinău.

Sistemul de franciză poate fi accesat în trei variante, respectiv Leonidas Standard, Leonidas Chocolate & Coffee – un concept de ciocolaterie-cafenea și Leonidas Shop in Shop – o insulă într-un centru comercial sau corner.

Foarte important este că noii veniți nu trebuie să plătească taxa de franciză sau  redevență, așa cum se practică într-un sistem de franciză obișnuit. O condiție este ca produsele să fie achizițonate prin fracizor. În urma experienței avute pe piața locală, francizorul își rezervă dreptul de a cere, la acordarea francizei, o garanție care va fi restituită francizatului, total sau parțial, la ieșirea din sistem.

Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalaje și amenajarea integral a magazinului. Investiția este strict legată de stocul de produse, ambalajele și amenajarea integrală a magazinului. În funcție de alegerea unuia dintre cele trei concepte, aceasta este de minimum 15.000 de euro (Shop in Shop), dar poate ajunge la 25.000/30.000 de euro (Leonidas Chocolate & Coffee). 

Cât despre recuperarea investiției, aceasta depinde de mai mulți factori, de la amplasarea magazinului și până la valoarea chiriei, dacă spațiul nu aparține francizatului. Jolyon M’Bei apreciază, după două decenii de experiență în domeniu, că afacerea intră pe câștig din al doilea an de funcționare sau chiar mai devreme. El a precizat că magazinele nou deschise au avantajul notorietății pe care marca Leonidas a căpătat-o deja pe piața locală.

Deținătorul francizei spune că așteaptă să i se alăture oameni întreprinzători, motivați, care știu să se implice cu tot sufletul dar să și combine bucuria de a savura o ciocolată de calitate cu plăcerea de a face cunoscute calitățile acesteia. Nu este neapărat necesar ca aceștia să aibă experiență în afaceri, pentru este vorba, mai degrabă, despre o învățare pas cu pas a business-ului. Reprezentantul Leonidas a adăugat că noii veniți beneficiază de asistență pe tot parcursul procesului de obținere a francizei, sprijin permanent în procesul de promovare și de o perioadă de training.

În ciuda problemelor create de pandemie, sistemul de franciză Leonidas a continuat să se dezvolte, iar Jolyon M’Bei este optimist în privința viitorului afacerii pe care o manageriază. “Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată. Și mai mult spus, pentru cea bună. Deci, fără să fac comparații exagerate, să zicem că, datorită calității ciocolatei și a serviciilor noastre, ar trebui să ne păstrăm fidelitatea clienților, mai ales după această perioadă de izolare. În ciuda pandemiei, clienții noștri vor avea de câștigat, pentru că dorința noastră să le facem pe plac s-a amplificat. Ori firma mamă din Belgia ne-a confirmat și ea același lucru. În concluzie, pot să spun că privesc evoluția afacerii cu serenitate și poate, în mod surprinzător, chiar cu entuziasm”, a declarat omul de afaceri.

Leonidas Business Card

• Investiție minima – 15.000 de euro

• Fără taxă de franciză și fără redevență

• Trei variante de franciză Leonidas: Standard, Leonidas Chocolate & Coffee și Shop in Shop

• Recuperarea investiției – din cel mult al doilea an de funcționare

 

 


Jolyon Salvadore M’Bei, deținătorul francizei Leonidas / Avem norocul să fim într-un domeniu, cel al ciocolatei, care și în timp de război are mare căutare. Se confirmă și acum că situațiile, cum sunt cele prezente, nu reduc apetitul pentru ciocolată
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Panda iubeşte Asia

Timpul a inceput sa devina usor usor un dusman..n am timp....e o expresie atat de uzuala...Timpul nu mai are rabdare... 

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Mereu imi doresc un stil de viata echilibrat si sanatos si mereu imi spun ..de maine...

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Un nou concept echilibrat

Ne-am neglijat produsele autohtone si ne-am aruncat pe euri...cine rezista traieste cine nu   unde-i nu-i durere si suspin

3 Declaratii
Final 20.02.2015
Panda iubeşte Asia

Ceva se intampla cu timpul,ar trebui umblat la calendar sau mai degraba la incalzirea globala...ei daca o sa zburam pe Marte chiar  daca numai dus un mic numar dintre...

3 Declaratii
Final 19.02.2015
Panda iubeşte Asia

Indiferent de varsta auzim expresiile :ce repede trece timpul...mai am nevoie de timp...nu pot sa-mi impart timpul in functie de obligatii...si totusi viteza miscarii...

3 Declaratii
Final 12.02.2015
Un nou concept echilibrat

Incepem sa alegem ce este bun pentru sanatatea noastra si nimic nu se compara cu alimentele sanatoase,eu le-as spune alimentele noastre romanesti

3 Declaratii
Final 03.02.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Bine ca tot maghiarii...fac ...Romanii stau si asteapta...pacat...

2 Declaratii
Final 25.01.2015
Nord-vestul ţării, cucerit de un brand maghiar

Fiind vorba de un brand maghiar ar trebui s-o lase mai moale cu extinderea prin Transilvania...maine,poimane spun ca Suceava este a lor si vin cu steagul lor.

2 Declaratii
Final 14.01.2015