Principii care asigură supraviețuirea în criză

Jeff Bevis, consultant în franciză
Jeff Bevis, consultant în franciză / Menține-ți echipa, ascultă-ți clienții, planifică-ți afacerea și rămâi deschis spre viitor
Vineri
18.06.2021
Chiar și în pandemie, principiile de bază pentru afaceri de succes au rămas o bază solidă pentru ca proprietarii să-și continue activitatea.
 

Pandemia de coronavirus ne-a întors tuturor viața pe dos. A creat frică, incertitudine, unde de șoc financiar și o tragedie umană de proporții greu de crezut cu un an și ceva în urmă. Cu toate acestea, firmele și companiile care se bazează pe principiile fundamentale de bază și care își cunosc bine clienții și mențin o relație strânsă cu aceștia pot supraviețui oricărei crize, cu condiția să rămână agili și să se adapteze schimbărilor pieței. După șocul inițial, este important să te uiți dincolo de ziua de azi și să îți reglezi afacerea cât mai repede posibil, a declarat pentru revista Forbes, Jeff Bevis, consultant în franciză de mai aproape 40 de ani.

Bevis spune că sunt patru principii fundamentale pentru menținerea unei afaceri.

Oamenii contează

Ca întotdeauna, cel mai mare atu al tău este echipa. Organizațiile care au o echipă puternică, loială, care crede cu adevărat în misiunea afacerii, pot rămâne puternice. În primul rând, aveți grijă de angajații voștri. Asigurați-vă că sunt în siguranță, sănătoși și asigurați. Nu știi niciodată când va apărea o altă provocare și când va veni, ei te vor sprijini dacă și tu faci asta. O echipă puternică câștigă de fiecare dată.

Ascultă-ți clienții

Ai o bază de clienți pe care o cunoști bine. Contactează-i des și obține feedback în mod constant. Dacă îi asculți cu adevărat îi iei în serios acel feedback, părerea clientului va face diferența față de competiție, indiferent de sectorul în care activezi.

Planifică, dar rămâi flexibil

În orice circumstanțe, fă planificare strategică și rămâi deschis la schimbările pieței. Chiar este adevărat că cei care nu reușesc să planifice, pot mai să eșueze mai ușor.  Dacă ai planuri strategice bine concepute, asigură-te că dispui și de flexibilitatea să pivotezi spre alte scenarii.

Privește spre viitor

Fii mereu în căutarea proceselor și tehnologiilor care îți pot poziționa afacerea astfel încât să aibă succes în viitor. Rămâi mereu în joc. Analizează inovațiile care vor permite operațiunile la distanță și accesează mediile alternative de muncă pentru ați menține operațiunile în caz că intervine o nouă criză.

În momente ca acestea, este important ca organizațiile și cei implicați să respecte principiile de orientare, menținând cultura companiei lor și să facă ceea ce știu că este corect. S-au schimbat multe, dar aceste adevăruri vor rămâne mereu valabile.


Ștefan Pricop
Business Development Manager