Încet și sigur către franciză

Dezvoltarea fiecărei francize este ca un joc de șah
Dezvoltarea fiecărei francize este ca un joc de șah / Mișcările atente, calculate și predictibile, duc spre succes
Marţi
20.07.2021
Dacă aveți o afacere mică care poate fi replicată cu ușurință, atunci franciza este soluția ideală pentru extindere. Care sunt însă premisele de bază pentru dezvoltarea unei francize de succes?
 

Creați-vă propria afacere

În esență, să construiești o afacere este punctul de plecare spre crearea unei francize. Dacă ați ajuns la concluzia că vreți să vindeți altcuiva dreptul de a lucra sub marca dumneavoastră, este, de la sine înțeles că v-ați convins că afacerea funcționează potrivit unor standarde riguroase. Rețineți că persoanele care cumpără o franciză optează pentru aceasta tocmai pentru că se așteaptă să obțină un concept elaborat și să aibă proceduri detaliate pentru începerea și conducerea unei afaceri.

Dezvoltarea unei afaceri poate dura mai mult decât a fost planificat dar, indiferent de cât timp investiți în așezarea pe temelii sigure, va merita orice efort.
Dacă, în cele din urmă, renunțați la franciză, acest proces vă va ajuta să duceți întregul sistem de afaceri la nivelul următor. O analiză detaliată va evidenția în mod clar deficiențele și punctele slabe, dar și ce poate fi îmbunătățit, ce poate fi optimizat - de la lucruri mari, cum ar fi marketingul și formarea personalului, la lucruri mici, cum ar fi cărțile de vizită sau e-mailurile angajaților. Pe baza acestei experiențe, vă va fi, de asemenea, mai ușor să creați un manual de operare bun pentru viitorii francizați, manual care să acopere toate regulile, procedurile și cele mai bune practici de afaceri.

Căutați ajutor profesional

De-a lungul acestui proces, ar fi bine să fiți ghidat de cineva care are experiență și cunoștințele necesare. Avocații sunt de ajutor în protecția mărcii comerciale sau în redactarea unui acord de franciză, dar consultanții în afaceri de franciză abordează acest proces în mod cuprinzător și, de fapt, vă pot ajuta în fiecare segment al dezvoltării francizei. Aceasta include asistență în dezvoltarea modelului de afaceri, a acordului de franciză, a manualului de funcționare, a modelului financiar, a stabilirii taxelor de intrare și a tarifelor regulate, a selectării candidaților și a preselectării francizaților și, în cele din urmă, a strategiilor de marketing și de vânzare a francizei.

Fiți pretențios

Așa cum ați alege un partener de viață, fiți atenți și foarte selectivi atunci când alegeți un francizat. Nu căutați doar persoane cu bani, ci oameni care vor fi parteneri adevărați, care vor conduce afacerea cu aceeași energie și dăruire ca dvs. Asigurați-vă că verificați ce au făcut înainte, dacă au cunoștințele, abilitățile și experiența pentru afacerea pe care le-o oferiți. Nu uitați că destinatarul francizei este și un reprezentant al sistemului / companiei și, de aceea, este important ca acesta trebuie să fie persoana care nu va distruge reputația sau nu va compromite ceea ce ați creat până acum. În cele din urmă, alegeți oameni pe care îi înțelegeți bine, deoarece acest parteneriat trebuie să dureze pe termen lung.

Determinați dimensiunea teritoriului în care va opera francizatul

Luați în considerare ce locuri, orașe, zone metropolitane și câți rezidenți ar fi ideali pentru afacerea pe care o dezvoltați. Ce tip de locație ar trebui să caute francizatul? Gândiți-vă cât de mult afectează afacerea numărul de trecători și, în consecință, sugerați viitorilor parteneri unde ar trebui să deschidă sucursale. Dacă este posibil, primele unități de franciză ar trebui să fie suficient de aproape de sediu, pentru logistică și asistență, dar suficient de departe, astfel încât să nu concureze între ele. Cu toate acestea, oriunde aveți o unitate de franciză, este obligația dvs. să vizitați regulat partenerii și să monitorizați modul în care afacerea se dezvoltă „la fața locului”.

Determinați ritmul de expansiune

Creșterea stabilă și treptată ar fi ideală. Dacă aveți planuri ambițioase, experiența arată că dezvoltarea francizei nu ar trebui să fie grăbită. Chibzuiți mai întâi dacă aveți forța și resursele pentru a vă dezvolta pe piețele externe sau dacă, în primii ani, ar trebui să vă concentrați pe piața internă.

Aveți grijă de francizați

Prezența personală și angajamentul dvs. vor fi cruciale pentru încrederea în sine a partenerului și buna funcționare a unității de franciză. Pregătiți-vă pentru multe întâlniri și apeluri telefonice. Până la stabilirea afacerii, francizatul va fi mai motivat și mai sigur pe el dacă știe că există cineva la care să apeleze și să ceară sfaturi și ajutor. La urma urmei, aceasta este esența colaborării în franciză. Atunci când aveți o rețea cu mai mulți francizați, asigurați-vă că sunt interconectați. Dați-le șansa să comunice, să împărtășească opinii și experiențe. Este, de fapt, una dintre cele mai bune căi către un sistem puternic în care toată lumea, ca și membrii unei familii, au grijă unul de celălalt.


Ștefan Pricop
Business Development Manager