Rol adaptat marilor jucători

O master franciză este o formă de parteneriat în care francizatul primește, de la francizor, dreptul de a opera și de a dezvolta o rețea de sucursale pe un teritoriu mai mare, definit cu precizie, cel mai adesea la nivelul unui stat. Putem spune că deținătorul master francizei acționează ca un mini-francizor, el fiind responsabili de găsirea de noi parteneri în franciză, de pregătirea acestora și apoi de sprijinul lor constant. De aceea, nu este o exagerare să spunem că master francizații intră, de la bun început, într-un „joc serios”, pentru că se așteaptă ca ei să lucreze la promovarea mărcii, să deschidă și să conducă cel puțin o unitate, pe lângă vânzarea francizelor individuale și cooperarea cu toți viitorii parteneri de franciză de pe acea piață.
Pentru această gamă de muncă și implicare, este clar că beneficiarii master francizei ar trebui să fie plătiți pentru a intra în această afacere. De asemenea, la rândul lor, au fost nevoiți să pună deoparte o sumă însemnată de bani pentru a cumpăra o master franciză însă, ulterior, vor putea conta pe un procent generos din vânzările și afacerile francizelor individuale. Profiturile pot fi mai mari decât la cumpărarea unei francize cu o singură unitate dar, așa cum am subliniat deja, obligațiile sunt incomparabil mai solicitante.
Care este farmecul unei master francize?
Cert este că atunci când plănuiesc să intre pe o piață străină, companiile se vor gândi mai întâi să acorde o master franciză. Calculul este simplu: dacă găsesc un partener de încredere, care să-și asume toate responsabilitățile de dezvoltare a rețelei la nivel local, majoritatea provocărilor asociate acestui proces (vânzarea francizelor individuale, responsabilii de formare și suportul ulterior) vor fi mai bine depășite. Francizorul, de fapt, presupune că master francizatul cunoaște mai bine piața locală, nu va avea o barieră lingvistică sau culturală și îi va ajuta pe francizații individuali mult mai eficient în angajarea lucrătorilor, comunicarea cu furnizorii sau negocierea cu proprietarii de afaceri. Desigur, pentru a dezvolta o rețea, beneficiarul master francizei trebuie să urmeze el însuși o instruire. Așa cum cere practica francizei, furnizorul va transfera toate cunoștințele necesare destinatarului (know-how ), procedurile, standardele și cele mai bune practici de afaceri.
Un parteneriat bun nu este posibil fără un beneficiu reciproc
Cu un partener care se concentrează pe dezvoltarea într-un singur teritoriu, francizorul are ocazia de a cuceri piața mult mai rapid și cu mai puține investiții. Pe de altă parte, prin colectarea taxelor de la noii parteneri, beneficiarul master francizei este motivat să vândă cât mai multe francize individuale. Întrucât se ocupă și de formarea și sprijinirea viitorilor parteneri, va fi motivat și va căuta doar cei mai buni candidați, ceea ce crește foarte mult șansele de a dezvolta o rețea profitabilă de parteneri.
Pe lângă faptul că primește pregătire practică de la francizor, și apoi un manual de operare cu toate procedurile de afaceri dovedite, beneficiarul master francizei poate conta pe câteva alte beneficii. În primul rând, este mult mai puternic marketingul internațional, dar și „confortul” unui sistem mare, pentru că nu trebuie să se gândească la îmbunătățiri, inovații sau tehnologii care să susțină creșterea afacerii, deoarece, în cea mai mare parte, aceasta este sarcina francizorului. Desigur, nu trebuie trecut cu vederea faptul că destinatarul master francizei este partenerul unei părți dornice să reușească, așa că se așteaptă ca furnizorul să fie mereu aproape, în toate problemele de afaceri.
Există o tipologie ideală a unui master francizat?
Deși destinatarii au în spate un brand și un sistem pe care se pot baza, este clar că o master franciză nu este pentru toată lumea. Cei care optează pentru acest tip de colaborare trebuie sa aibă, mai întâi, un background financiar bun și abilități manageriale pronunțate. Experiența este cu siguranță un avantaj, iar cei mai căutați sunt antreprenorii care au deja rezultate dovedite în vânzări, marketing sau, în general, în afaceri. În practică, beneficiarii master francizei sunt cel mai adesea companii mari, puternice, cu un portofoliu divers de mărci sau antreprenori cu experiență care conduc afaceri profitabile, cu logistică și infrastructură dezvoltate. Pentru francizori, aceștia sunt, desigur, partenerii ideali.
Articole citite

Yammy Way este o franciză inovatoare, care și-a demostrat deja eficiența pe piața românească, prin magazinele sale ce transformă cumpărarea de dulciuri într-o experiență pe care vrei să o repeți.
Dacă vrei să deschizi o cafenea fără să fi avut experiență în domeniu, cea mai bună soluție este franciza Latte Coffee To Go. Nu ai nevoie de angajați, iar investiția este pentru orice buzunar și se recuperează rapid.
Franciza Floria s-a impus ca un model de succes într-o piață în plină expansiune în care florile nu sunt doar decorațiuni efemere, ci o parte integrantă a culturii noastre.
Wash Shoes este o soluție viabilă și la îndemână dacă ești în căutarea unei francize cu o investiție mică, cu rezultate demonstrate și cu viitor sigur, datorită cerinței permanente de piață.
Cu o istorie de peste 130 de ani în industria cosmeticii, compania Farmec își dorește să se extindă prin cele două branduri, recunoscute internațional, pe care le deține.
Cele mai citite

Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Dogu este un concept românesc care a devenit franciză și are deja un nume în piață. Despre ce înseamnă acest brand și de ce este el interesant pentru viitorii parteneri, ne spune Otilia Călin, cofondatoare Dogu.
Skiby Kids este un brand de îmbrăcăminte pentru copii de toate vârstele și pentru toate anotimpurile, care poate fi găsit prin intermediul magazinului on-line sau e-shop-ului.
Grupul Petrolier Rompetrol a inaugurat recent două stații de carburanți în Republica Moldova.
Subiecte populare in Forum
Idei de afaceri în oraşe mici
Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...
Idei de afaceri în oraşe mici
Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii
Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor
Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Cei din urma vor fi cei dintai....
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri
Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start