Livrarea de mâncare la domiciliu are viitor

Modele de comportament și tehnologii noi
Modele de comportament și tehnologii noi / Pandemia a adus modificări în comportamentul clienților, dar și recurgerea la noile tehnologii pentru livrarea mâncării la domiciliu
Joi
25.08.2022
Tendințele globale arată că livrările de mâncare la domiciliu vor fi menținute, iar fenomenul este în plină transformare.
 

Unul dintre giganții curieratului gastronomic din Statele Unite, DoorDash, a realizat un sondaj pe piața americană de fast-food, care a vizat, în special, obiceiurile consumatorilor. Autorii sondajului au constatat că livrarea la domiciliu și comenzile online continuă să fie mari. Dintre cei chestionați, 83% spun că au făcut comenzi online cel puțin o dată, preferând această variantă mersului la restaurant.

În același timp, metoda primului contact s-a schimbat. Înainte de situația actuală, oamenii descopereau noi restaurante stradale, situate în apropierea locului de muncă sau a reședinței.

Astfel, având “cartate” respectivele unități din proximitate, nu este de mirare că, în plină perioadă de lockdown din 2021, majoritatea oamenilor au comandat mâncare de la restaurantele din apropiere, chiar dacă au avut și varianta să încerce oferte din zone mai îndepărtate dar cu timpi de livrare similari. De atunci până acum, potrivit sondajului, numărul celor care au ales noi restaurante din aplicațiile de livrare la domiciliu – ca de exemplu Food Panda sau Wolt – a crescut cu 60%, în timp ce numărul celor care au intrat direct pe site-ul sau aplicația restaularntului pentru a face comanda a crescut cu 35%.

Comenzile online au deschis porțile și pentru consumatorii experimentali, reprezentat de persoane care caută mereu ceva nou, dar pentru ele deplasarea fizică la restaurantele alese este o provocare. În cadrul livrării la domiciliu nu există astfel de provocări, așa că 92% dintre consumatori au comandat în mod regulat mâncăruri noi, pe care nu le-au încercat până atunci. În plus, 60% dintre intervievați au spus că au încercat deja comanda la un restaurant nou.

Această creștere a fost accelerată de impactul global al pandemiei. Restricțiile au determinat restaurantele să se reorienteze. Ca urmare, obiceiurile de consum ale clienților s-au modificat suficient de mult încât să se mențină și în perioada postpandemică.

Ca și în alte zone ale globului, în România se manifestă trei tendințe în livrarea de mâncare la domiciliu.

Prima se referă la utilizarea flotei propria pentru distribuție. Unele restaurante vor recurge la această modalitate, bazându-se pe beneficia cum ar fi controlul deplin al procesului, grandingul și vizibilitatea asupra datelor clienților.

Apoi, este evidentă prioritizarea urmăririi datelor de livrare, aspect care tinde să devină extrem de important. Cel mai bun mod de a câștiga în fața concurenței este să măsori, să analizezi și să îți îmbunătățești activitatea și să îți dezvolți brandul.

O nouă tendință, are va marca viitorul comenzilor gastronomice online este utilizarea smarphone-urilor. Deja majoritatea clienților fac comanda cu ajutorul lor. Este clar că restaurantele se vor concentra pe dezvoltarea de aplicații care să faciliteze plasarea comenzilor.

Este clar că livrarea de mâncare la domiciliu s-a dezvoltat rapid în ultimii cinci ani, crescând cu 20%. În 2023, experții în domeniu estimează că totalul vânzărilor online de mâncare vor urca până la 220 de miliarde de dolari, respectiv aproximativ 40% din vânzările totale ale restaurantelor.


Ștefan Pricop
Business Development Manager