Francizele se vând mai scump

În câștig pe termen lung
În câștig pe termen lung / Dr. John P. Hayes: Dacă doi oameni operează același tip de afacere pe o perioadă de ani și se bucură de vânzări similare, este mai probabil ca afacerea în franciză să se vândă la un preț mai mare
Joi
15.09.2022
Un studiu publicat de o școală de afaceri din SUA a constatat că francizele sunt vândute cu sume mai mari decât firmele care funcționează în sistem comercial clasic.
 

Cercetătorii au studiat peste două mii de operațiuni de revânzare de afaceri, derulate pe parcursul unui deceniu. Ei au descoperit astfel că prețurile de revânzare în franciză au fost de 1,5 ori mai mari decât cele a companiilor care nu au fost francizate. În același timp, întreprinderile mici din categoria industriei francizelor HoReCa (non-alimentare) s-au vândut la un preț de 0,5 ori mai mare decât alte categorii de afaceri mici personale și profesionale.

Studiul a fost condus de Dr. John P. Hayes, de la Școala Rinker din West Palm Beach, Florida, director al Titus Center for Franchising al PBA.

Au existat numeroase studii despre dezvoltarea afacerilor mici și factorii care conduc la succesul în afaceri, dar nu prea multe cercetări care examinează revânzările întreprinderilor mici. Odată cu  maturizarea francizelor, apare vânzarea afacerii, așa că am decis să ne uităm în mod special la acest subiect. Cercetarea noastră s-a concentrat pe variabilele care pot avea un impact pozitiv asupra valorii revânzării unei întreprinderi mici”, spune Hayes.

Dr. Hayes crede că studiile colegilor săi confirmă că, pe termen lung, o franciză de marcă adaugă valoare pentru proprietarul unei afaceri mici.

Dacă doi oameni operează același tip de afacere pe o perioadă de mai mulți ani și se bucură de vânzări similare, este mai probabil ca afacerea de franciză să se vândă la un preț mai mare. Proprietarii de afaceri ar trebui să fie conștienți de aceste informații înainte de a începe o afacere”, a adăugat Hayes.

Avantajele revânzării unei francize                                                                            

Există multe beneficii pentru o revânzare în franciză. Unele dintre acestea includ:

· Un istoric care vă va ajuta să creați previziuni precise ale veniturilor.

· Spațiul a fost deja construit și mobilat.

· Aveți deja clienți, forță de muncă și o rețea de furnizori.

Există și alte avantaje. De exemplu, cu o revânzare în franciză, evitați stresul și veniturile inițiale scăzute de lucru prin perioada de pornire. Aveți un francizor sprijinit cu marketing, consiliere pentru clienți, comandă de materiale și depanare. Fluxul de venituri va fi stabilit deoarece site-ul este deja în funcțiune.

Mulți potențiali investitori se tem că o revânzare în franciză înseamnă că încearcă să salveze o afacere care ar putea fi în declin, totuși, revânzările în franciză pot apărea din mai multe motive. Poate că proprietarul francizei este epuizat, are o provocare de sănătate, plănuiește să se pensioneze sau, pur și simplu, dorește o nouă provocare etc.

Fă-ți tema

Înainte de a cumpăra o franciză, amintiți-vă să faceți cercetări în calitate de cumpărător și să aflați ce se va aștepta de la dvs. ca francizat. De exemplu, aveți capitalul necesar în mână pentru a vă califica pentru achiziție? Întrebați francizorul de ce își vinde afacerea? Faceți propriile cercetări despre teritoriu și aflați ce concurență veți avea. Aflați dacă există o bază solidă de clienți fidelizați.

În cele din urmă, gândiți-vă dacă sunteți genul de persoană care va urma pașii dovediți ca eficienți ai francizorului precedent, pentru a avea în continuare succes?


Ștefan Pricop
Business Development Manager