O legendă care a cucerit lumea

Vânzări record / Șapte cutii de LEGO sunt vândute în fiecare secundă în lume, în timp ce aproape 36.000 de cuburi sunt produse în fiecare minut
Vineri
23.09.2022
Nu există vreo persoană din lume care să nu cunoască LEGO. Puțini știu însă de unde provin micile cuburi colorate și când au devenit un fenomen global.
 

Dacă vrem să cunoaștem istoria LEGO, trebuie să ne întoarcem în 1932. La acea vreme, un tâmplar de 40 de ani, Ole Kirk Kristiansen, a deschis primul atelier din viața lui într-un sat danez numit Billund. Pe lângă scări sau scaune clasice, maestrul a realizat și jucării din lemn, în confecţionarea cărora a devenit din ce în ce mai adâncit de-a lungul anilor. Era foarte meticulos în munca sa, acordând atenție celor mai bune jucării din lemn și celor mai mici detalii. El a plecat de la ideea simplă care s-ar traduce „cel mai bun este suficient de bun”. Datorită acestui fapt, și-a transmis dragostea pentru jucăriile din lemn colegilor săi, în special fiului său, Godtfred, care a început să dea ajutor la doar 12 ani. În câteva luni, Ole Kirk a primit prima sa comandă majoră de jucării și și-a dat seama că firma are nevoie de un nume, ceva care o diferențiază de concurență. Și-a sunat personalul, să-și prezinte propunerile, dar s-a dovedit că, de departe, propria lui idee era cea mai bună dintre toate. Compania și produsele sale au luat astfel numele LEGO. Este de fapt o combinație de două cuvinte daneze „LEg GOdt” (joc bun).

Din tată în fiu

Interesul pentru jucăriile din lemn a rămas dar, la 14 ani de la deschiderea magazinului, Ole Kirk Kristiansen a plecat într-o altă direcție. A început să folosească un material nou, plasticul, pentru a face jucării. În 1946, a cumpărat prima unealtă de injecție de plastic din Danemarca și a început să producă diverse figuri și elemente de fixare, precursorii blocurilor LEGO atât de populare astăzi. Până la sfârșitul anilor 1940, compania le oferea clienților peste 200 de tipuri de jucării din plastic și lemn.

În primele zile, jucăriile din plastic nu au avut un succes copleșitor în rândul comercianților și clienților, dar acest lucru s-a schimbat complet când fiul lui Kristiansen, Godtfred, a fost numit vicepreședinte. În curând, jucăriile din plastic au reprezentat jumătate din producția companiei. Godtfred Kirk era deja CEO al LEGO în 1957, când compania a trecut prin prima sa revoluție majoră - a fost în primul rând tehnică - și de atunci compania sa concentrat în întregime pe producția de jucării.

Kristiansen Jr. a introdus așa-numitele sisteme LEGO și noile platforme de jocuri. Trusele de la acea vreme includeau deja figurine, jucării gata făcute și piese separate din care copiii își puteau construi propria lume, după propriile idei. În acest moment s-a născut iconicul cub LEGO, care a încântat milioane de copii din întreaga lume și atât de mulți părinți care au intrat cu success în jocul lor.

LEGO a parcurs un drum lung. Dintr-un mic atelier de tâmplărie, a devenit, în câteva decenii, unul dintre cei mai mari producători de jucării din lume. După Godtfred, alți membri ai familiei au preluat conducerea companiei, care este acum condusă de Thomas Kristiansen, iar firma continuă să funcționeze ca o afacere de familie. Nimeni nu se poate îndoi de succesul LEGO, dar asta nu înseamnă că nu a trecut și prin vremuri grele. Poate cea mai critică perioadă a fost începutul noului mileniu, când pierderile acumulate în anii precedenți au ajuns la 144 de milioane de lire sterline, moment în care a apărut chiar și ideea vânzării companiei. Cu toate acestea, schimbările în management și mai ales în strategia de producție au restabilit echilibrul, așa că Grupul LEGO a rămas în proprietate privată și se extinde, în continuare, cu succes.

Divertisment și educație

LEGO are sediul tot în Billund, Danemarca, unde, acum, peste 120 de designeri lucrează pentru a dezvolta noi produse. Cu toate acestea, compania are birouri în alte zone ale globului, cele mai importante fiind în Enfield (SUA), Londra (Marea Britanie), Shanghai (China) și Singapore. Altele, din Germania, Spania și Japonia se ocupă și de proiecte specifice pentru piețe specifice. Potrivit reprezentanților companiei, este nevoie de 12 luni pentru a crea un produs nou, iar procesul constă din trei etape. Mai întâi, examinează piața țintă și identifică tendințele actuale și cererea. Următorul pas este proiectarea și crearea unui produs virtual folosind un software special. Prototipul este apoi creat folosind stereolitografie sau imprimare 3D, pe care echipa le folosește pentru a-l evalua și testa. Cu toate acestea, este important ca și cei mai calificați profesioniști să îl testeze - copiii și părinții lor. Dacă are succes, produsul va fi acceptat și pus în producție de serie.

Compania este întotdeauna dedicată calității. De aceea, ne putem baza în continuare pe piesele LEGO din plastic de înaltă calitate, rezistente la zgârieturi și la impact, oferindu-le o viață lungă.

O serie de rețele de francize care se concentrează pe educarea copiilor au descoperit potențialul LEGO. Ei au decis să folosească dragostea copiilor pentru setul legendar în vederea educației. De exemplu, copiii pot întâlni cuburile în rețelele de francize Bricks4Kidz, Brick by Brick și Edukido.


Joaca în sprijinul educației / Există multe concepte de franciză care se bazează pe jocurile LEGO. Dacă cineva iubește LEGO și dorește să-și înceapă propria afacere, de ce să nu combine cele două pasiuni?
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Alocații pentru copii

Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/

1 Declaratii
Final 18.05.2023
Reputația francizei, un aspect esențial

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

1 Declaratii
Final 08.01.2023
Afacere pusă la cale într-o cafenea

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

1 Declaratii
Final 08.01.2023
Starbucks vine în biroul companiilor

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
KFC preferă mall-urile

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
Profi ia locul Rapidului din Brașov

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

2 Declaratii
Final 08.01.2023
Franciza de provincie: un business cu suflet

ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...

6 Declaratii
Final 08.01.2023