O legendă care a cucerit lumea
Dacă vrem să cunoaștem istoria LEGO, trebuie să ne întoarcem în 1932. La acea vreme, un tâmplar de 40 de ani, Ole Kirk Kristiansen, a deschis primul atelier din viața lui într-un sat danez numit Billund. Pe lângă scări sau scaune clasice, maestrul a realizat și jucării din lemn, în confecţionarea cărora a devenit din ce în ce mai adâncit de-a lungul anilor. Era foarte meticulos în munca sa, acordând atenție celor mai bune jucării din lemn și celor mai mici detalii. El a plecat de la ideea simplă care s-ar traduce „cel mai bun este suficient de bun”. Datorită acestui fapt, și-a transmis dragostea pentru jucăriile din lemn colegilor săi, în special fiului său, Godtfred, care a început să dea ajutor la doar 12 ani. În câteva luni, Ole Kirk a primit prima sa comandă majoră de jucării și și-a dat seama că firma are nevoie de un nume, ceva care o diferențiază de concurență. Și-a sunat personalul, să-și prezinte propunerile, dar s-a dovedit că, de departe, propria lui idee era cea mai bună dintre toate. Compania și produsele sale au luat astfel numele LEGO. Este de fapt o combinație de două cuvinte daneze „LEg GOdt” (joc bun).
Din tată în fiu
Interesul pentru jucăriile din lemn a rămas dar, la 14 ani de la deschiderea magazinului, Ole Kirk Kristiansen a plecat într-o altă direcție. A început să folosească un material nou, plasticul, pentru a face jucării. În 1946, a cumpărat prima unealtă de injecție de plastic din Danemarca și a început să producă diverse figuri și elemente de fixare, precursorii blocurilor LEGO atât de populare astăzi. Până la sfârșitul anilor 1940, compania le oferea clienților peste 200 de tipuri de jucării din plastic și lemn.
În primele zile, jucăriile din plastic nu au avut un succes copleșitor în rândul comercianților și clienților, dar acest lucru s-a schimbat complet când fiul lui Kristiansen, Godtfred, a fost numit vicepreședinte. În curând, jucăriile din plastic au reprezentat jumătate din producția companiei. Godtfred Kirk era deja CEO al LEGO în 1957, când compania a trecut prin prima sa revoluție majoră - a fost în primul rând tehnică - și de atunci compania sa concentrat în întregime pe producția de jucării.
Kristiansen Jr. a introdus așa-numitele sisteme LEGO și noile platforme de jocuri. Trusele de la acea vreme includeau deja figurine, jucării gata făcute și piese separate din care copiii își puteau construi propria lume, după propriile idei. În acest moment s-a născut iconicul cub LEGO, care a încântat milioane de copii din întreaga lume și atât de mulți părinți care au intrat cu success în jocul lor.
LEGO a parcurs un drum lung. Dintr-un mic atelier de tâmplărie, a devenit, în câteva decenii, unul dintre cei mai mari producători de jucării din lume. După Godtfred, alți membri ai familiei au preluat conducerea companiei, care este acum condusă de Thomas Kristiansen, iar firma continuă să funcționeze ca o afacere de familie. Nimeni nu se poate îndoi de succesul LEGO, dar asta nu înseamnă că nu a trecut și prin vremuri grele. Poate cea mai critică perioadă a fost începutul noului mileniu, când pierderile acumulate în anii precedenți au ajuns la 144 de milioane de lire sterline, moment în care a apărut chiar și ideea vânzării companiei. Cu toate acestea, schimbările în management și mai ales în strategia de producție au restabilit echilibrul, așa că Grupul LEGO a rămas în proprietate privată și se extinde, în continuare, cu succes.
Divertisment și educație
LEGO are sediul tot în Billund, Danemarca, unde, acum, peste 120 de designeri lucrează pentru a dezvolta noi produse. Cu toate acestea, compania are birouri în alte zone ale globului, cele mai importante fiind în Enfield (SUA), Londra (Marea Britanie), Shanghai (China) și Singapore. Altele, din Germania, Spania și Japonia se ocupă și de proiecte specifice pentru piețe specifice. Potrivit reprezentanților companiei, este nevoie de 12 luni pentru a crea un produs nou, iar procesul constă din trei etape. Mai întâi, examinează piața țintă și identifică tendințele actuale și cererea. Următorul pas este proiectarea și crearea unui produs virtual folosind un software special. Prototipul este apoi creat folosind stereolitografie sau imprimare 3D, pe care echipa le folosește pentru a-l evalua și testa. Cu toate acestea, este important ca și cei mai calificați profesioniști să îl testeze - copiii și părinții lor. Dacă are succes, produsul va fi acceptat și pus în producție de serie.
Compania este întotdeauna dedicată calității. De aceea, ne putem baza în continuare pe piesele LEGO din plastic de înaltă calitate, rezistente la zgârieturi și la impact, oferindu-le o viață lungă.
O serie de rețele de francize care se concentrează pe educarea copiilor au descoperit potențialul LEGO. Ei au decis să folosească dragostea copiilor pentru setul legendar în vederea educației. De exemplu, copiii pot întâlni cuburile în rețelele de francize Bricks4Kidz, Brick by Brick și Edukido.
Articole citite
Un nou tip de educație pentru viitor a copiilor din România este oferit de compania Edukido, care caută atât un master francizor, cât și parteneri individuali.
Franciza este un model de afaceri unic care oferă avantaje semnificative atât francizatorilor, cât și francizaților. Care sunt beneficiile francizei?
Franciza Coding Giants reprezintă o cheie a succesului copiilor noștri în lumea virtuală și cea a programării. Cu o extindere globală, aceasta caută parteneri și în România.
Pregătirea francizaților și transferul de cunoștințe de calitate sunt „alfa și omega” unui sistem de franciză bine stabilit. Și nu doar la început, ci pe toată durata francizei.
Dacă doriți să investiți într-o afacere de succes și să faceți parte dintr-un lanț inteligent unic pe piață, alăturați-vă DepilConcept.
Cele mai citite
Ai visat vreodată să-ți creezi propriul sanctuar al frumuseții? Cu fondurile europene și franciza Nomasvello, acest vis poate deveni realitate.
O franciză, cum este Fun Science – Profesorii Trăsniți, poate schimba o viață. Așa s-a întâmplat în cazul Irinei Bogdan, fost manager bancar de succes timp de aproape două decenii.
Ciorbe și Plăcinte, unul dintre cele mai îndrăgite lanțuri de restaurante din București, a deschis o nouă locație, ca parte a unei strategii de extindere în cadrul comunităților urbane.
Trendul redescoperii vechilor meșteșuguri este validat de extinderea francizei Wash Shoes, care așteaptă ca noi parteneri să i se alăture.
Dacă vrei sa-ți deschizi o franciză bancară trebuie să ai experiență în vânzări sau să fi lucrat într-o bancă sau o societate de asigurări.
Subiecte populare in Forum
Franciză la „mâna a doua”
Doresc o franciza Va multumesc Astept un raspuns
Franciza – cu ce se mănâncă?
Super util!
Propriul patron sau angajat?
Dupa 45 de ani de comunism si 25 de jaf normal ar fi sa fii raspunzator de munca ta
Idei de afaceri în oraşe mici
Multi au profitat de fondurile europene si nu au facut nimic...pacat.
Propriul patron sau angajat?
Normal ca patron mi-ar placea sa fiu...visez...
Propriul patron sau angajat?
Inceputurile sunt dificile si ar trebui initiata taxa zero in anumite conditii pentru ca ulterior se vor recupera...dar la noi legile se aplica numai in defavoare individului
Propriul patron sau angajat?
As vrea sa scriu despre Rodipet care au investit initial in chioscuri micute si cochete aveau colaboratori adevarati profesionisti si dintr-o data nu mai aveau resurse dar au...
Idei de afaceri în oraşe mici
Mare greseala ca nu s-au folosit fondurile europene, cei vinovati vor da socoteala pentru aceasta pentru ca sunt platiti niste indivizi pentru aceasta care nu fac nimic