O legendă care a cucerit lumea
Dacă vrem să cunoaștem istoria LEGO, trebuie să ne întoarcem în 1932. La acea vreme, un tâmplar de 40 de ani, Ole Kirk Kristiansen, a deschis primul atelier din viața lui într-un sat danez numit Billund. Pe lângă scări sau scaune clasice, maestrul a realizat și jucării din lemn, în confecţionarea cărora a devenit din ce în ce mai adâncit de-a lungul anilor. Era foarte meticulos în munca sa, acordând atenție celor mai bune jucării din lemn și celor mai mici detalii. El a plecat de la ideea simplă care s-ar traduce „cel mai bun este suficient de bun”. Datorită acestui fapt, și-a transmis dragostea pentru jucăriile din lemn colegilor săi, în special fiului său, Godtfred, care a început să dea ajutor la doar 12 ani. În câteva luni, Ole Kirk a primit prima sa comandă majoră de jucării și și-a dat seama că firma are nevoie de un nume, ceva care o diferențiază de concurență. Și-a sunat personalul, să-și prezinte propunerile, dar s-a dovedit că, de departe, propria lui idee era cea mai bună dintre toate. Compania și produsele sale au luat astfel numele LEGO. Este de fapt o combinație de două cuvinte daneze „LEg GOdt” (joc bun).
Din tată în fiu
Interesul pentru jucăriile din lemn a rămas dar, la 14 ani de la deschiderea magazinului, Ole Kirk Kristiansen a plecat într-o altă direcție. A început să folosească un material nou, plasticul, pentru a face jucării. În 1946, a cumpărat prima unealtă de injecție de plastic din Danemarca și a început să producă diverse figuri și elemente de fixare, precursorii blocurilor LEGO atât de populare astăzi. Până la sfârșitul anilor 1940, compania le oferea clienților peste 200 de tipuri de jucării din plastic și lemn.
În primele zile, jucăriile din plastic nu au avut un succes copleșitor în rândul comercianților și clienților, dar acest lucru s-a schimbat complet când fiul lui Kristiansen, Godtfred, a fost numit vicepreședinte. În curând, jucăriile din plastic au reprezentat jumătate din producția companiei. Godtfred Kirk era deja CEO al LEGO în 1957, când compania a trecut prin prima sa revoluție majoră - a fost în primul rând tehnică - și de atunci compania sa concentrat în întregime pe producția de jucării.
Kristiansen Jr. a introdus așa-numitele sisteme LEGO și noile platforme de jocuri. Trusele de la acea vreme includeau deja figurine, jucării gata făcute și piese separate din care copiii își puteau construi propria lume, după propriile idei. În acest moment s-a născut iconicul cub LEGO, care a încântat milioane de copii din întreaga lume și atât de mulți părinți care au intrat cu success în jocul lor.
LEGO a parcurs un drum lung. Dintr-un mic atelier de tâmplărie, a devenit, în câteva decenii, unul dintre cei mai mari producători de jucării din lume. După Godtfred, alți membri ai familiei au preluat conducerea companiei, care este acum condusă de Thomas Kristiansen, iar firma continuă să funcționeze ca o afacere de familie. Nimeni nu se poate îndoi de succesul LEGO, dar asta nu înseamnă că nu a trecut și prin vremuri grele. Poate cea mai critică perioadă a fost începutul noului mileniu, când pierderile acumulate în anii precedenți au ajuns la 144 de milioane de lire sterline, moment în care a apărut chiar și ideea vânzării companiei. Cu toate acestea, schimbările în management și mai ales în strategia de producție au restabilit echilibrul, așa că Grupul LEGO a rămas în proprietate privată și se extinde, în continuare, cu succes.
Divertisment și educație
LEGO are sediul tot în Billund, Danemarca, unde, acum, peste 120 de designeri lucrează pentru a dezvolta noi produse. Cu toate acestea, compania are birouri în alte zone ale globului, cele mai importante fiind în Enfield (SUA), Londra (Marea Britanie), Shanghai (China) și Singapore. Altele, din Germania, Spania și Japonia se ocupă și de proiecte specifice pentru piețe specifice. Potrivit reprezentanților companiei, este nevoie de 12 luni pentru a crea un produs nou, iar procesul constă din trei etape. Mai întâi, examinează piața țintă și identifică tendințele actuale și cererea. Următorul pas este proiectarea și crearea unui produs virtual folosind un software special. Prototipul este apoi creat folosind stereolitografie sau imprimare 3D, pe care echipa le folosește pentru a-l evalua și testa. Cu toate acestea, este important ca și cei mai calificați profesioniști să îl testeze - copiii și părinții lor. Dacă are succes, produsul va fi acceptat și pus în producție de serie.
Compania este întotdeauna dedicată calității. De aceea, ne putem baza în continuare pe piesele LEGO din plastic de înaltă calitate, rezistente la zgârieturi și la impact, oferindu-le o viață lungă.
O serie de rețele de francize care se concentrează pe educarea copiilor au descoperit potențialul LEGO. Ei au decis să folosească dragostea copiilor pentru setul legendar în vederea educației. De exemplu, copiii pot întâlni cuburile în rețelele de francize Bricks4Kidz, Brick by Brick și Edukido.
Articole citite
Franciza Nomasvello oferă oportunitatea de a te alătura unei afaceri profitabile în domeniul epilării definitive.
Retailerul polonez de proximitate Żabka, cu peste zece mii de magazine, intră pe piața din România, estimând că va deschide aproximativ 200 de unități doar în acest an.
Când peste 30.000 de vizitatori trec pragul unei expoziții, în numai trei zile, nu poate fi vorba decât despre Frachising Expo Paris, cel mai mare târg de franciză din lume.
Tot mai mulți proprietari de animale de companie vor să apeleze la serviciile unui comportamentist, dar sunt greu de găsit. Care sunt cerințele pentru a practica această meserie?
Diverse, un brand cunoscut în lumea modei, care activează cu succes pe piețele din Europa Centrală și de Est, caută parteneri în România.
Cele mai citite
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
Centrul comercial reunește un număr impresionat de brand-uri care se dezvoltă prin franciză.
La 20 de ani și-a făcut propria cafenea "5 to go" cu banii cu care ar fi trebuit să-și cumpere prima mașină
În urmă cu patru ani, trei prieteni au inaugurat în România Easywash Laundromat Concept, o spălătorie de rufe self service cu program non-stop
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...