Susținere puternică a sistemelor de franciză

Sute de mărci internaționale au intrat pe piețele Arabiei Saudite / Regatul Saudit al Arabiei reprezintă aproape 60% din piața francizelor din Orientul Mijlociu. Țara – a cărei economie se numără printre cele mai mari din lume, în special după lansarea „Saudi Vision 2030” – a devenit un puternic catalizator pentru proiecte mari de investiții
Duminică
05.02.2023
Cu o piață favorabilă, un mediu comercial vibrant și activități de investiții înfloritoare, Arabia Saudită a devenit un centru de investiții în franciză în plină dezvoltare.
 

De-a lungul anilor, Regatul Arabiei Saudite a primit pe piețele sale sute de mărci globale, acordând francize în multe regiuni, acestea extinzându-se în mod constant.

De fapt, Arabia Saudită reprezintă aproape 60% din piața francizelor din Orientul Mijlociu. Țara  – a cărei economie se numără printre cele mai mari din lume, în special după lansarea „Saudi Vision 2030” – a devenit un puternic catalizator pentru proiecte mari de investiții.

Industria globală masivă a francizelor permite companiilor internaționale majore să aibă acces la piețele locale și să creeze noi oportunități pentru ca antreprenorii și micii investitori să-și dezvolte afacerile.

În 2020, au intrat în vigoare reglementările executive ale dreptului francizei , care fuseseră aprobate de Consiliul de Miniștri la sfârșitul anului precedent. Legea francizei din Arabia Saudită încurajează activitățile de franciză în Regat, prin stabilirea unui cadru legal pentru relația dintre francizor și franciză, bazat pe pe o bază promoțională transparentă și oferă protecția necesară întregului proces.

Consultantul în franciză Ahmed Al-Arfaj spune că Legea francizei include 16 articole care reglementează relația dintre francizor și francizat în toate aspectele activității și păstrează drepturile tuturor părților. Legea include, de asemenea, un apendice care îl susține pe potențialul francizat în încheierea contractului de franciză.

Ahmed Al-Arfaj, care a ajutat la lansarea și extinderea a numeroase mărci locale prin francizarea acestora în multe regiuni ale Regatului, a evidențiat eforturile depuse de guvernul saudit pentru a încuraja investițiile directe, inclusiv dezvoltarea unei strategii privind drepturile de proprietate intelectuală, care oferă protecție deplină mărcilor comerciale. În plus, strategia ajută la facilitarea înregistrării și protecției mărcilor, lucru care poate fi făcut ușor, prin portaluri online. El s-a referit, de asemenea, la planul guvernului de a încuraja mărcile saudite prin lansarea „Programului Made in Saudi” care vizează crearea de noi mărci saudite și oferirea de oportunități promițătoare pentru companii, extinzându-și afacerile și promovând produsele sale la nivel local și global.

Programul este o oportunitate de a recunoaște inovațiile tehnice și talentele creative, reflectând strategia „Saudi Vision 2030” privind economia națională și contribuie la consolidarea cooperării dintre investitorii și antreprenorii locali cu omologii lor din străinătate. Promovarea postăroo siglei „Made in Saudi” pe mărcile locale va contribui, totodată, la îmbunătățirea imaginii Arabiei Saudite în întreaga lume.

Autoritatea Generală pentru Întreprinderi Mici și Mijlocii (Monsha'at) a confirmat că garanțiile financiare oferite de programul „Kafalah” au ajuns la 71,3 miliarde de riali până la sfârșitul trimestrului III al anului 2022.

Centrul de francize

Centrul  de franciză  sprijină sistemul de franciză din Arabia Saudită, oferind multe servicii și oferind oportunități pentru mărci. Acesta acționează ca o legătură între aceste mărci și antreprenori și investitori, în scopul creșterii contribuției sectorului IMM-urilor la PIB, în conformitate cu „Saudi Vision 2030”.

Centrul a lansat, recent, programul Tomoh care își propune să sprijine mărcile cu creștere rapidă care sunt eligibile pentru franciză, promovând creșterea lor, calificându-le să se extindă prin sistemul de franciză și construind un sistem operațional pentru mărcile saudite.

Suport & Consultanță

Multe instituții și companii specializate promovează franciza în Arabia Saudită. Aceasta include Arab Franchise Marketing Corporation (AFMC), cu filiale în Orientul Mijlociu și Africa de Nord. Aceștia sunt responsabili de oferirea și comercializarea oportunităților de franciză, precum și de furnizarea de servicii administrative și juridice de calitate celor care doresc să obțină drepturi de franciză.

AFMC oferă o platformă media pentru comercializarea mărcilor distinctive locale, precum și a unor mărci străine și oferă un serviciu ușor și fără probleme pentru proprietarii de mărci și francizați, înregistrându-se pe platformă și bucurându-se de nenumărate avantaje și caracteristici. AFMC lucrează cu compania internațională de consultanță în franciză PROFIT System pentru a genera și descoperi soluții practice și provocatoare pentru dezvoltarea industriei francizelor în regiunea MENA în general și în Arabia Saudită în special.


Ahmed Al-Arfaj, consultant în franciză / Guvernul saudit încurajează investițiile directe, inclusiv pe cele din zona sistemelor de franciză, a cărei dezvoltare o sprijină pe termen lung
Ștefan Pricop
Business Development Manager

Subiecte populare in Forum

Idei de afaceri în oraşe mici

Mi-as dori sa rasara soarele si in orasele mici...dar din pacate nu prea vad cum...Multumesc pt ideile atat de interesante prezente pe acest site...

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Idei de afaceri în oraşe mici

Idei de afaceri foarte interesante .Cei mai tineri si nu numai s-ar putea inspira si succesul nu va intarzia sa apara si va rasari soarele si in orasele mici

2 Declaratii
Final 20.02.2015
Egalitatea de gen generează performanţe mai bune în companii

Teoretic este egalitate dar practica dovedeste cu totul altceva.Pe umerii femeilor ,desi par fragili,apasa responsabilitati duble legate atat de viata profesionala dar si de...

1 Declaratii
Final 09.02.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Se inspira din orice..plus ca la imaginatie stam foarte bine:))

2 Declaratii
Final 25.01.2015
De unde se inspiră românii când aleg numele firmelor

Interesant articol..la Bailesti mi se pare ca ar fi nimerit Sf Amza si sper ca nu maimutele ar inspira numele unui salan de infrumusetare

2 Declaratii
Final 16.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Ei sunt cei care pierd si nici nu stiu ce

3 Declaratii
Final 13.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Cei din urma vor fi cei dintai....

3 Declaratii
Final 12.01.2015
Ce loc ocupă România în topul destinaţiilor preferate de retaileri

Bine ca nu suntem spre varful...cozii ,ne multumim si cu mijlocul spre start

3 Declaratii
Final 12.01.2015