Găsirea francizaților, un proces complex
Înainte de a începe vânzarea, fiecare francizor trebuie să se gândească la ce fel de calități ar trebui să aibă noii săi parteneri. Prima întrebare dificilă este dacă va căuta un candidat cu experiență în domeniu sau într-unul similar sau dacă nu este necesară o astfel de abilitate. Din păcate, nu există un răspuns unic pentru a stabili dacă experiența asociată a candidatului va fi utilă sau nu. Depinde de specificul afacerii și de strategia francizorului. Poate căuta un partener cu experiență dacă, de exemplu, acesta are ocazia să obțină o locație mai bună sau să folosească portofoliul propriu de clienți. Dar în alte cazuri, o astfel de experiență poate fi un obstacol. De exemplu, în cazul unei mari rețele fast food. Odată venit aici, un manager de restaurant cu experiență poate avea dificultăți deoarece sistemul lanțului de restaurante nu se bazează pe regulile tradiționale de management pe care le cunoaște foarte bin. Dacă încearcă să le folosească, intră în conflict cu standardele operaționale și poate cauza neînțelegeri. În aacest caz, un candidat cu abilități generale de afaceri și management al resurselor umane ar putea fi mai potrivit.
Pe lângă cunoștințele necesare unui sector, este foarte important ca cel ce se va ocupa de afacere să înțeleagă ce înseamnă franciza, să urmeze regulile stabilite și să priceapă de ce acest aspect este important pentru succesul general. Recomandarea pentru cei care caută francizați este să se asigure că aceștia acordă atenție abilităților antreprenoriale: știu să pregătească un plan de afaceri rezonabil? Primul aspect privind abilitățile îl reprezintă capacitatea de a găsi o locație care să îndeplinească criteriile stabilite pentru viitoarea unitate de franciză. Apoi, este important gradul de implicare în procesul de negociere, criteriu edificator pentru gradul de seriozitate și pentru calitățile căutate.
Când să începi căutarea francizaților
Momentul potrivit pentru declanșarea căutării francizaților este acela în care sunteți siguri că puteți răspunde principalelor întrebări pe care le pun francizații. Aceștia sunt interesați de câteva aspecte:
Mai întâi de toate sunt cele legate de cerințele pentru locațiile și spațiile unității – mărimea localității, amplasarea în oraș, dimensiunea spațiului, cerințe tehnice etc.
Cu siguranță, a altă întrebare este legată de volumul investițiilor și de condițiile inițiale.
Continuă cu structura și sumele alocate taxelor de franciză și perioada estimată de amortizare a investiției
Cei interesați de franciză vor să știe și ce suport primesc în faza precedentă deschiderii unității dar și pe perioada derulării parteneriatului
Nu în cele din urmă, ei vor să afle dacă ceilalți francizați au deja succes, în cât timp l-au obținut și cum.
Recomandarea este să pregătiți un material de prezentare care să poată fi arătat celor interesați la prima întânire, dar să și poată fi trimis prin poștă sau e-mail.
Importanța marketingului în vânzarea francizei
Când pregătești un plan de marketing pentru vânzarea francizei, este bine să ții cont de ce este o franciză și ce așteaptă francizatul de la ea. Acesta nu poate fi un clișeu și nici nu poate fi axat pe produs. Nu vinde niciodată o franciză promovând-o ca marfă, ademenind cu promoții, vânzări, cu așa-zisele ultime oportunități de a te alătura rețelei. Marketingul în franciză ptrebuie să fie direct legat de afacerea francizată. Se poate vorbi despre profituri viitoare, rentabilitatea rapidă a investiției, piața promițătoare, securitatea de a face parte din rețeaua de franciză, sprijinul continuu al francizorului etc. De asemenea, planul poate promite împlinirea visului de a deține propria afacere. Dacă marca nu este încă bine cunoscută unui public mai larg, marketingul în franciză ar trebui să includă și informații despre istoria afacerii, produsul/serviciul vândut, subliniază unicitatea afacerii etc. Marketingul de vânzări în franciză trebuie să creeze o imagine clară a potențialului francizat și să comunice clar beneficiile de a face parte dintr-o rețea de franciză mai largă.
Principalele canale de marketing pentru vânzările în franciză sunt reprezentate de site-urile de afaceri – așa cum este Franchising.info.ro - unde candidatul găsește suficiente informații pentru a putea evalua dacă îndeplinește criteriile unui franzizat și dacă este capabil să îndeplinească cerințele stabilite pentru deschderea unei unități.
Publicarea de informații despre o franciză de vânzare într-un director de franciză este cel mai popular canal de marketing de franciză low-cost. Având în vedere că oamenii sunt din ce în ce mai înclinați să caute informațiile de care au nevoie online și este mai probabil să introducă mai întâi cuvintele cheie „cumpărați o franciză” într-o căutare și să analizeze rezultatele, decât să cumpere un bilet și să călătorească la o expoziție de franciză, un director de franciză este un instrument excelent pentru difuzarea inițială a informațiilor.
La rândul ei, expoziția de franciză este una dintre modalitățile prin care francizorii aleg de obicei să găsească noi parteneri cu care este posibil să dezvolte o rețea de franciză. Francizorii care participă la expoziții trebuie să aibă criterii clar definite și să știe exact ce caută și ce candidați se potrivesc profilului de francizat. Acest lucru este necesar deoarece vizitatorii expoziției au adesea așteptări mult mai puțin definite, uneori nici nu știu în ce zonă și-ar dori să aibă o afacere și folosesc expoziția ca o oportunitate de a afla ce are de oferit piața francizelor. Prin urmare, francizorul, pe de o parte, trebuie să depună mult efort pentru a convinge candidații de oferta sa și, pe de altă parte, trebuie să aibă o înțelegere clară a modului de a identifica candidații potriviți pentru franciza sa într-un număr mare de persoane.
Este de reținut că, în ultima perioadă, standurile seamănă din ce în ce mai mult cu unitățile de franciză - cafenelele, restaurantele, sucursalele băncilor, magazinele de alimente și îmbrăcăminte sunt amplasate la expoziții. Toate acestea sunt făcute pentru a influența imaginația viitorilor francizați. Vă recomandăm să urmați acest exemplu dacă doriți să profitați la maximum de participarea la expoziție. De asemenea, asigurați-vă că aveți pregătite profesional materialele de marketing de vânzări în franciză dar și reprezentanți la stand carismatici și bine pregătiți. Persoanele care comunică cu candidații trebuie să aibă cunoștințe despre managementul afacerilor, despre situația pieței și trebuie să fie capabile să răspundă la întrebările părților interesate într-o manieră calificată.
Rețelele sociale sunt un canal excelent nu numai pentru creșterea gradului de conștientizare a produsului/serviciului și a mărcii, ci și pentru diseminarea informațiilor despre vânzările în franciză. Acordați atenție hashtag-urilor relevante și publicați conținut care este interesant nu numai pentru clienți, ci și pentru potențialii francizați. Rețelele sociale pot oferi, de asemenea, informații valoroase despre ceea ce francizații se așteaptă de la o franciză și pot ajuta să răspundă la întrebările pe care le au. Dacă cineva este interesat să obțină mai multe informații și are întrebări specifice, puteți oferi imediat răspunsuri pe rețelele de socializare.
Pe lângă marketingul direct de vânzări în franciză, vă recomandăm să folosiți rețelele sociale pentru publicitatea generală a ideii de franciză. Sarcina principală aici ar trebui să fie consolidarea credibilității francizorului și a rețelei de franciză pe care o dezvoltă împreună cu partenerii săi. Francizații doresc să investească într-o afacere dovedită, stabilă, profitabilă, cu potențial de creștere. Gândiți-vă pe ce fapte vă puteți baza în cazul afacerii voastre. Comunicați despre dezvoltarea rețelei, rezultatele obținute (în special rezultatele francizaților dacă le aveți deja), planurile de dezvoltare a rețelei etc. Un alt aspect important al comunicării ar trebui să fie accentuarea suportului oferit de francizor. La urma urmei, unul dintre principalele motive pentru care un francizat cumpără o franciză, în loc să-și înceapă propria afacere, este că nu vrea să fie singur.
Articole citite
Stația RomBeer este un concept în plină dezvoltare, unic în România, căruia i se adaugă tot mai mulți parteneri convinși de soliditatea și profitabilitatea francizei.
First Cafe este locul unde pasiunea, emoția și dragostea de viață se regăsesc de la prima ceașcă de cafea, iar fondatorul francizei așteaptă, cu bucurie și dedicare, noi parteneri.
Cea mai apreciată franciză europeană în educație și divertisment științific pentru copii, Fun Science-Profesorii Trăsniți, a deschis primul centru de edutainment “The Lab”.
O tradiție reinventată prin franciza Wash Shoes, un business exclusiv românesc început în pandemie, care are creșteri financiare și operaționale an de an, își așteaptă noii parteneri.
În cazul francizei Ciorbe și Plăcinte, tradiția gastronomică românească constituie o garanție că afacerea are viitorul asigurat.
Cele mai citite
Subway a detronat McDonald’s în topul celor mai mari fast-food-uri din întreaga lume.
Sezonul cald care se apropie este cel mai propice moment pentru începerea unei afaceri cu înghețată, iar oferta Ice and Roll și Cake and Roll face toți banii.
Iată că precedentul a fost creat pentru franciza Bella Italia Pizza Express! Ce mai rămâne de făcut? Nimic mai simplu ...
Jumbo, lanțul de magazine grecești, continuă să-și extindă rețeaua de franciză din Balcani prin deschiderea de noi unități în 2018.
Culoarea hainelor pe care le purtăm ne poate influenţa succesul sau insuccesul în afaceri.
Subiecte populare in Forum
Alocații pentru copii
Spune-mi, cu pașaport românesc pot primi alocații pentru copii până la 18 ani? Am citit informatiile de pe site https://cetatenie.md/detskie-posobiya/
Reputația francizei, un aspect esențial
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacere pusă la cale într-o cafenea
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Starbucks vine în biroul companiilor
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
KFC preferă mall-urile
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Afacerile Safety Broker au crescut în timpul crizei
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Profi ia locul Rapidului din Brașov
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...
Franciza de provincie: un business cu suflet
ÎMPRUMUTURI ONLINE ÎNTRE PERSOANE FIZICE FĂRĂ COMISIOANE O ECHIPĂ FOARTE DINAMICĂ ESTE LA LUCRU. Bună ziua, dragi indivizi. Suntem aici pentru a-i sprijini pe cei mai...